Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Boka hotell på plats?

Gäst
    Guest

Boka hotell på plats?

Hej,

Jag och min sambo tänker ta en flygresa ner till Hurghada nu i Juli. Men det jag undrar är hur det är att endast köpa en flygbiljett ner och boka hotell själv på plats? Är det svårt att få boende där? Blir det dyrare? Vi tänker endast vara borta en vecka.

Tacksam för svar.

mvh
    Malin

Gäst
    Guest
    det funkar alldeles utmärkt. fördelen är att du kan resa runt i landet och uppleva ett mer genuint egypten istället för att fastna i den utomordentligt tråkiga turistuppbyggda staden hurghada.

Senior Member
    Reg.datum
    okt 2006
    Nu skall ju inte ni vara bota mer en vecka så ngt runtresande är ju inte så mkt lönt. Däremot är ju Hurghada ett bra val då eftersom denna stad, trots alla hotell o turister, fortfarande erbjuder glimtar av det genuina Egypten!

Har lite dålig koll på hur det är att boka hotell på plats, även om jag inte tror att det skulle vara nga problem. Vet inte vilken typ av hotell o kvalitet ni är ute efter, men här är annars en länk till varandrarhem/billigare hotell i Hurghada. Kanske inte ngt att sikta på i första hand, men där ni ialf är garanterade att hitta boende (om det skulle bli problem).

Vandrarhem i Hurghada , Egypten Boka Hostels och vandrarhem Hotell billigt boende hurghada billiga hotel Egypt

Smile hotell pa plats!

hej vännen! jag har en reseledare som har bra kontakter med olika hotell i hurghada! han har sagt omnagra svenskar villl boka hotell sa far han bra priser eftersom han jobbar i den branchen, jag kan lämna hans telefon nummer om ni är intresserade... ni kan lämna er mailadress till mig privat!
    om ni vill bo i lägenhet sa ar min lägenhet ledig tom.den 11 juli.
    den ligger centralt i hurghada centrum(el hataba).
    kan skicka bilder pa den....har aven en annan svensk väninna som har uthyrningslägenheter där. jag kan hör om det är ledigt.om ni kommer senare än 11 juli.
    mvh

Hej,

Jag och min sambo tänker ta en flygresa ner till Hurghada nu i Juli. Men det jag undrar är hur det är att endast köpa en flygbiljett ner och boka hotell själv på plats? Är det svårt att få boende där? Blir det dyrare? Vi tänker endast vara borta en vecka.

Tacksam för svar.

mvh
    Malin[/QUOTE]

Gäst
    Guest
    haha ellinor du måste skämta...att påstå att hurghada är genuint är som att påstå att härnösand är exotiskt. det måste väl även du inse att alla dessa charterturister som "bara" åker en vecka och inte "hinner" se mer av landet än sitt hotellrum och hotellets pool fullständigt förstört det lilla egyptiska som en gång fanns i denna mysiga lilla fiskeby.

Senior Member
    Reg.datum
    okt 2006
    Citat Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg
    haha ellinor du måste skämta...att påstå att hurghada är genuint är som att påstå att härnösand är exotiskt. det måste väl även du inse att alla dessa charterturister som "bara" åker en vecka och inte "hinner" se mer av landet än sitt hotellrum och hotellets pool fullständigt förstört det lilla egyptiska som en gång fanns i denna mysiga lilla fiskeby.
    Visst är det så, men söker vi genuinitet, o i samband med en turistort/som charterturister så får det bli Hurghada. Även om fler o fler hotell smäller upp i Hurghdad o turisterna strömmar till så finns där (fortfarande) en skillnad jämfört med Sharm som helt är uppbyggt för turism, likaså El Gouna, Makadi med flera. Däremot påstår jag inte att detta går att jämföra med Egypten i stort.

Liknande ämnen

1. Boka hotell på plats i Egypten
    Av Eminea i forum Egypten
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-12-15, 10:13
  2. Boka boende på plats under högsäsong
    Av Alfabetanano i forum Thailand
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-11-24, 09:32
  3. Boka hotell hemma eller på plats????
    Av camilljira i forum Thailand
    Svar: 4