Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Kreta Platanias

Junior Member
    Reg.datum
    maj 2008

Smile Kreta Platanias

Ska till Platania i början på maj. År det någon som vet hur vädret är då?
    Skulle gärna vilja ha tips på mysig restauranger

Det är en riktigt fin stad. Finns massor mer butiker och restauranger. Temperaturen ligger runt 25 grader i maj och 19 grader i vattnet. Stranden är väldigt fin. När ni är på Kreta tycker jag absolut att ni ska ta en utflykt till Elafonissi även kallat "Kretas Maldiverna". Väldigt fint!

Som sagt, det finns väldigt många trevliga restauranger i staden. Men det fanns en som jag gillade speciellt. Dock kom jag inte ihåg namnet på restaurangen. Men du fick gå upp för en backe (den centrala backen i Platanias) och när du hade gått en 25 meter kom du till ett vitt stort hus där de serverade UNDERBAR grekisk mat!

Hoppas ni får en lika bra resa som vi fick det till Platanias!

Junior Member
    Reg.datum
    maj 2008
    Citat Ursprungligen postat av Robin.larsson Visa inlägg
    Det är en riktigt fin stad. Finns massor mer butiker och restauranger. Temperaturen ligger runt 25 grader i maj och 19 grader i vattnet. Stranden är väldigt fin. När ni är på Kreta tycker jag absolut att ni ska ta en utflykt till Elafonissi även kallat "Kretas Maldiverna". Väldigt fint!

Som sagt, det finns väldigt många trevliga restauranger i staden. Men det fanns en som jag gillade speciellt. Dock kom jag inte ihåg namnet på restaurangen. Men du fick gå upp för en backe (den centrala backen i Platanias) och när du hade gått en 25 meter kom du till ett vitt stort hus där de serverade UNDERBAR grekisk mat!

Hoppas ni får en lika bra resa som vi fick det till Platanias!
    Det låter bra vi skulle egentligen åkt till Egypten i mars men det gick ju inte så det blev Kreta i maj men det blir nog bra det med. Hoppas det blir Egypten någon annan gång

Kreta Platanias

Hej, jag och min fru har varit där 13ggr, så vi hittar ganska så bra i Platanias. Några resaturanger som kan rekomenderas är Skoniako, Adama, Symposium, och Platanias äldsta resaurang nämligen Mylos som är en vacker plats med vita dukar och bra sevice alla dessa restauranger ligger utmed huvudgatan, det är bara att ta en promenad i riktning från torget mot Maleme, En resaurang som kräver ett "måstebesök" är Ariadne nere vid beachen. Gå bara till hotellet med samma namn, där bör man reservera bord om man ska äta på kvällen. Frukost på beachen, gå till hotell Alkionides där äter man gott till bra priser nästan ända nere på stranden. Där möter ni Alex som är en av de proffsigaste servitörerna i Platanias hälsa gärna från Ewa & Kenneth från Uppsala. När vi var där i Maj för ett par år sedan så var vädret som en mycket bra svensk sommar, lite kallt på kvällen bara. Packa något långärmat.

Junior Member
    Reg.datum
    mar 2011

Smile

Citat Ursprungligen postat av ajo57s Visa inlägg
    Ska till Platania i början på maj. År det någon som vet hur vädret är då?
    Skulle gärna vilja ha tips på mysig restauranger
    Vädret är nog jättebra, vi var där i början av maj och hade 29 grader med stekande sol!
    Stället var grymt med klubbarna i mörkret och folket framförallt, glöm inte bort att smaka på Ouzo och Mythos.
    Ett riktigt röjarställe, särskilt när mörkret kommer.
    Är ni en barnfamilj så finns fina stränder och bra restauranger, men att man får sova något är tveksamt.

Kan varmt rekommendera det här!

Liknande ämnen

1. Kreta,Platanias
    Av Gäst i forum Grekland
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-08-18, 16:33
  2. Platanias / Kreta
    Av ArLo i forum Grekland
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-11, 07:35
  3. Platanias, Kreta
    Av Gäst i forum Grekland