ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-10-02, 02:42

0tto

Nykomling
0tto är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2011

Rykte: 0

Standard Någon med koll på Phu Quoc Island, Vietnam?
Är det värt att lägga 10-12 dagar där?
Om du varit där - berätta om dina upplevelser.
Vart ska man äta, vart ska man bo, vad ska man göra?

Det verkar vara en riktig paradisö.

Tack för hjälpen.
Svara med citat

Gammal 2011-10-08, 17:38

Kickit

Nykomling
Kickit är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2011

Rykte: 0

Standard
hej

vi var ca en vecka på phu quoc i januari förra året, det var toppen. Vi bodde på Bien Xanh Hotel vid long beach ett helt ok ställe ingen lyx och ingen frukost men billigt och nära stranden. Vi åkte själva utan researrangör, då hade man nog hamnat vid en av de bättre hotellen med poler och buffeer men vi var på rundresa och prioriterade inte hotellrummet mer än att vi ville ha det rent.
Vi hyrde "scootrar" lätta motorcyklar tror jag det var egentligen av några män som hyrde ut sina egna. Det var kul och kostade inte mycket för en dag. Tyvärr fanns det inga försäkringar men det gick bra ändå vi åkte runt ön under två dagar. Det var fina stränder i sydöst med vit sand och supergoda bananashakes Vi brukade käka på kvällsmarknaden vilket var mer som en stor gata med massa olika matställen. Det finns även en marknad där de sålde lite allt möjligt mest mat och frukt/ grönt om man gick över bron.

Det var inget hålligång på ön där vi var utan mer ett lungt ställe. Det fanns billig massage på stranden och även hårborttagning med tråd. Vi tog en utflykt tyvärr var det ingen snorkling att prata om men kul ändå med en båttur.
Om man ville variera den vietnamesiska maten fanns ett bra matställe tvärs över gatan mot vårt hotell. Ett par svenskar som hade en restaurang som hette mondo tror jag med tapas mat, jättegott.

Vi stannade till på vår rundresa (kambodja-vietnam) ca en vecka och vi hade en toppenvecka där. Vi tog färjan dit men det skulle jag nog inte rekommendera, i alla fall inte den vi tog. Den var knökfull och vietnameser klarar tydligen inte sjö så bra då det var många som inte mådde så bra under resan.....
det går flyg dit också och det kanske är att rekommendera.
Det finns massa pepparodlingar på ön och jag tycker ni ska köpa med er lite fräsch torkad svartpeppar hem den är supergod

Hoppas ni får en toppenresa.

Kicki
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8