ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-06-13, 14:19

Gäst

Standard Vietnam 3/7-16/7 resetips och platser att besöka och bo på
Hej,

Jag och sambon åker till Vietnam nu i början på juli i år. Vi landar i Ho chi minh och tänkte ta oss vidare där i från mot de mer centralare delarna med bättre väder så här års om jag förstått det hela rätt.

Så nu behöver vi alla tips vi kan få om vart vi bör åka för att få så bra väder och en trevlig vistelse i Vietnam som möjligt. Vi är främst ute efter sol, bad, god mat, bra shopping och lite små utflykter.

1. Så vart ska vi åka? Nha trang, Da nang, Mui Ne eller har ni några bättre förslag? Nha trang och Da nang verkar vara trevliga städer att bo i några dagar eller någon vecka, men är även ute efter något mindre. Finn det något i stil med Phi Phi i Thailand? Så några öar eller lite mindre ställen man kan besöka och bo på hade inte varit fel. Tänker mig fina stränder och bungalow vid stranden. Ge gärna tips på resrutt och städer och platser med fint väder så här års.

2. Hur tar vi oss dit vi vill bo? Gärna flera olika alternativ.

3. Vart finns bästa shoppingen? Bra shoppingcenter och marknader kanske? Hade tänkt att avsluta med något dygn i Ho chi minh. Vart i Ho chi minh är bäst att bo?

4. Finns det några maträtter vi inte får missa?

5. Bör vi boka boende hemma innan vi åker eller gör vi det på plats? Hur är prisnivån på boende?

5. Hur ser priserna ut? Hur mycket pengar bör vi ha med oss?

6. Hur gör vi med valutan? Dollar eller vnd?

7. Har ni några tips på utflykter och andra saker att göra under resan?

Alla tips mottages tacksamt!

Mvh Madeleine
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8