ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-01-05, 12:22

Ope

Standard Har någon flugit Aeroflot till Vietnam på sistone?
Hej,

vi har varit i Vietnam vid flera tillfällen under de senaste 10 åren och älskar det verkligen - den stora nackdelen som jag ser det är den långa och kostsamma resan dit och hem....
Lite överdrivet är restiden hälften så lång (ca 14 timmar) och kostnaden hälften (18 000 SEK) med Aeroflot via Moskva till Hanoi...
Jag skulle gärna vilja få referenser från någon som åkt med dem de senaste åren?
Har läst mig till att det är framförallt Moskvas flygplats man ska undvika, men att det är OK i luften?
Svara med citat

Gammal 2011-01-16, 10:19

Catharina

Nykomling
Catharina är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2010

Rykte: 0

Standard
Hej,
Kolla med flystolar på Ving eller Apollo. De kör med direketflyg mellan Stockholm och Saigon. 11-12 h.
Svara med citat

Gammal 2011-01-20, 19:43

simplyclever

Nykomling
simplyclever är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2010

Rykte: 0

Standard välj annat flygbolag
Har flugit med dom en gång till Vietnam. Var varken bu eller bä i ärlighetens namn.

Välj hellre femstjärniga Qatar Airways. De brukar rätt ofta ha billiga flygbiljetter till Vietnam (mellan 6 500 - 7 500 kr). Samt så får man lite underhållning på planet i form av egen LCD-skärm. Om du flyger med Qatar får du mellanlanda i Doha - men se upp så att du inte bokar en biljett där mellanlandingen är över en hel natt.

Ett annat alternativ istället för Aeroflot är polska LOT Airlines. Kanske det billigaste alternativet av de alla - en t/r gick, senaste ja kollade, på 5 700 kr till Hanoi.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8