ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-10-14, 19:19

pinky

Nykomling
pinky är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2010

Rykte: 0

Question Ho shi minh eller Nha trang, dykning?
Jag å min man åker till Vietnam nu i december men jag är lite kluven på vilken stad man ska flyga till.
Vi kommer bara vara borta 15 dagar så vi kommer inte resa runt så mkt.
Min man vill dyka, då läste jag att Nha trang var ett bra ställe då det fanns massor av öar utanför kusten man kan åka till.
Men vi vill också se en del av resterna från kriget och det gör man tydligen bäst utanför Ho shi minh?
Så finns det något bra ställe en bit utanför Ho shi minh där man kan dyka och leka strandliv?
Någon som har dykt i Vietnam som vill dela med sig?
Svara med citat

Gammal 2010-10-27, 20:36

Thuy Le Rosen

Nykomling
Thuy Le Rosen är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Rykte: 0

Smile Dykning i Nha Trang
Hej !
Jag jobbar för en svenska resebolag i Vietnam. Ni kan landa i HCM och åka runt lite på stadsighseeing :Krigsmuséet och det tidigare Presidentpalatset(fram till 30 april 1975). Ni kan ochså åka till Cu Chi .Det var den Nationella Befrielsefronten (FNL)som grävde detta tunnelsystem och som blev en hel bas för motståndsfolket t inklusive sjukhus.Här kan turister nu gå ner i delar av systemet för att själva bilda sig en uppfattning om det häpnadsväckande arbete som låg bakom. Dykning gör man bäst i Nhatrang men om ni vill bara vara i stranden och nära HCM åker ni till Mui Ne. Behöver ni hälp eller vi ni skapa ett riktigt program på 15 dagar så kontacktar mig på thuylisa93@yahoo.com eller 0084 935 314 389( vi har en grupp ska vara i VN från 3/11 till 17/11). Ha det trevligt med resan
Svara med citat

Gammal 2011-12-07, 22:16

Gäst

Standard
Hej

Jag dök i nha thrang ca 10e januari förra året, och det var ca 1.5-2m sikt. kostar ca 2-300kr för dykning med båt och mat
Svara med citat

Gammal 2011-12-14, 02:38

tasaray

Medlem
tasaray är inte uppkopplad
tasarays avatar

Reg.datum: sep 2011

Rykte: 1

Standard
Håller med, tycker det vara ganska dålig dykning i Nha Trang (mest på grund av de usla sikten)
Svara med citat

Gammal 2011-12-14, 13:33

Gäst

Standard
Även om det är hemskt missa inte krigsmusuemet, får en att inse lite av hur illa ett krig drabbar civilbefolkningen. Cu Chi och vissa andra lämningar kan vara lite krigsromantiserande "hej å hå, här var det krig. Men det är häftigt att skjuta vapen"
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8