ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-05-13, 10:18

Liry

Question Resa till Vietnam
Hej alla!

Jag skulle behöva lite tips och idéer om hur man kan lägga upp sin resa till Vietnam. Vi är en familj två vuxna och två barn (8,10) som är vana att resa. Vi ska vara i Thailand men har tänkt oss en avstickare till Vietnam på 15 dagar så att vi slipper söka visum.

Hur ska man ta sig dit på bästa billigaste sätt? Vad ska man se? Var ska man bo? Hur är priserna? Vilken valuta ska man ha med sig? Ojojojojo så mycket frågor.

Jag tar tacksamt emot alla tips som ni kan ge!

Längtar efter vår resa!!!!!!!!!

Tack på förhand!!!!!!

//Linda
Svara med citat

Gammal 2010-05-13, 10:38

Brynolf

Globetrotter
Brynolf är inte uppkopplad
Brynolfs avatar

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 0

Smile
Jag kan rek att i stället för det vanliga att flyga till Saigon eller Hanoi från Bangkok så ta flyget i stället(Thai) till Danang och besök och bo i Hoi an, super mysig liten stad som ligger bara ettpar mil söder om Danang, med mycket gammal histora och Vietnams bästa stränder, från Hoi an kan ni göra dagsturer ut på landsbyggden mm, men om ni har beslutat er för att åka till Saigon först så tycker jag att ni ska ta ettpar dagar till Mekongdeltat, en riktig upplevelse.
Senast redigerad av Brynolf den 2010-05-13 klockan 10:42.
Svara med citat

Gammal 2010-05-13, 11:54

Liry

Smile Tack, mer frågor
Tack så mycket för ditt svar!
Vet du hur det är med priserna, är det mycket dyrare att flyga till Danang. Jag tycker att det låter som en bra idé. Min tanke var att flyga till Saigon och ta oss upp till Danang och sedan ner igen men det är nog bättre att flyga direkt dit. Vet du hur det fungerar med att inte ha någon utresebiljett. Jag satt och kollade på resevägar hem och blev lite sugen på att åka till Phu Quoc och vidare upp mot Thailand för att åka till Kho Chang. Vet du om det skulle kunna gå och hur jobbig resa det är.

Ohh det är svårt man vill så mycket!!!!!!
Svara med citat

Gammal 2010-05-13, 12:26

Gäst 2

Standard
Ursäkta att jag lägger mig i detta, men jag tycker att Saigon har så oerhört mycket att bjuda på så 2-3 dagar där var för oss ett måste, därefter var 2 dagar i Mecongdeltat väldigt intressant, sen tog vi bussen ut till Phan Tiet och vidare till Mui Ne som hade mycket fin strand och massor av hotell. Lycka till med er resa hur ni nu än gör
Svara med citat

Gammal 2010-05-13, 13:35

Brynolf

Globetrotter
Brynolf är inte uppkopplad
Brynolfs avatar

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 0

Standard
Har inte direkta priser men flyget är något dyrare än till Saigon ,från Phu Quoc kan ni inte ta er direkt till Thailand,ni måste ta er tillbaks till fastlandet(vietnam) och sedan fortsätta landvägen över Kambodja i sådana fall, annars flyg till bangkok från Saigon och vidare med flyg till Trat.

Gammal 2010-05-13, 18:16

Liry

Smile
Tack så mycket! Jag är väldigt glad över att få tips och idéer! Det var synd att man inte kunde åka direkt med båt från Vietnam till Thailand. Mekongdeltat verkar vara spännande, jag tror att våra 15 dagar bara kommer att rinna iväg :O
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8