ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-01-16, 22:29

albatross

Nykomling
albatross är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Rykte: 0

Standard Bo en vår i Vietnam med småbarn
Hej, jag undrar om någon har ett tips på ett bra sätt att bo i Vietnam eller Laos under några månader med barn? Vi leker väldigt löst med tanken att resa i januari 2011 och stanna kvar till framåt maj. Vi har tre barn, 2, 4, och 6 år gamla och skulle behöva hjälp med barnpassning under dagtid, eftersom vi båda kommer behöva arbeta. Vi är inte främst intresserade av att ligga på stranden, utan mer av att lära känna kulturen (och fly den svenska vintern, om man ska vara ärlig) Vi har rest mycket i sydamerika tidigare, men inte i sydostasien. Sorry om frågan är lite diffus, men som sagt, vi har just börjat tänka på saken.
Svara med citat

Gammal 2010-06-30, 23:53

Lillasyrran

Medlem
Lillasyrran är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2010

Rykte: 0

Standard
Hejsan, jag såg att du ville åka till Vietnam eller Laos, men det jag undrar öve vart i Vietnam vill ni i sånna fall bo?
För min morbror han har en lägenhet i Saigon som han hyr ut månadsvis om det lockar?
Sen barnvakt tror jag det går ordna utan problem för det brukar vara rätt lätt.

Citat:
Ursprungligen postat av albatross Visa inlägg

Hej, jag undrar om någon har ett tips på ett bra sätt att bo i Vietnam eller Laos under några månader med barn? Vi leker väldigt löst med tanken att resa i januari 2011 och stanna kvar till framåt maj. Vi har tre barn, 2, 4, och 6 år gamla och skulle behöva hjälp med barnpassning under dagtid, eftersom vi båda kommer behöva arbeta. Vi är inte främst intresserade av att ligga på stranden, utan mer av att lära känna kulturen (och fly den svenska vintern, om man ska vara ärlig) Vi har rest mycket i sydamerika tidigare, men inte i sydostasien. Sorry om frågan är lite diffus, men som sagt, vi har just börjat tänka på saken.
Svara med citat

Gammal 2011-02-08, 11:13

Gäst

Smile Bo med små barn i Scandia Tuy Hoa Resort, Vietnam
Hej,

Vi känner en ny Scandia Resort i Tuy Hoa stad, Vietnam. Just 11 kvm till flygplatsen.
De har otrolig vacker egen badstrand, villorna är nya.
Barnvakt kan säker ordna.

Du kan hitta mer information på deras hemsidor:
Home
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8