ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-01-18, 02:42

Gäst

Standard
Tack för svaret!

Åkte ni in till HCMC någon gång? Vi är sugna på att åka och kolla in tunnlarna, gjorde ni det? Om ni gjorde det, vad kostade det? Tack på förhand!
Svara med citat

Gammal 2009-01-18, 08:30

Gäst

Standard
Hej!
Har ni bokat att endast vara i Phan Tiet så kan ni inte åka och titta på tunnlarna, Det är en alldeles för lång resa från PT och dit. Vi var nere i fjol och då bodde vi en par dar i Saigon och sedan åkte vi till Phan Tiet. Resan mellan de båda orterna tog flera timmar trots att det endast är 20 mil,
Phan Tiet var ett underbart ställe, maten var jättegod, jag gillade den betydligt bättre än Thailand. Men för att svara på din fråga om kostnaden till tunnlarna så om jag inte minns fel så kostade det några 100 lappar, vi bokade på vårt hotell Sofitel.
Vi åker till Vietnam nu i mars, fast då Saigon-Nha Trang,
Hälsn. Susanne
Svara med citat

Gammal 2009-01-19, 12:00

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Tack för svaret!

Åkte ni in till HCMC någon gång? Vi är sugna på att åka och kolla in tunnlarna, gjorde ni det? Om ni gjorde det, vad kostade det? Tack på förhand!

Hej,
Nej, vi var i Phan Thiet hela tiden. Vi hade först planerat att ta en dagstur till saigon, dvs åka tidigt på morgonen och hemigen sent på kvällen. Men när det visade sig att det tar 5 timmar enkel väg mellan Saigon och Phan Thiet så hoppade vi över det. Man kan boka sin resa så att man är i Saigon 3 dagar först och därefter resterande tid i Phan Thiet. Då kanman göra utflykt till tunnlarna och Mekong floderna.
Om ni inte bokar tre Dagar i saigon så kanske ni får ett erbjudande om at avsluta er vistelse i Saigon under tre dagar, det fick vi, av reseledarna på plats i Phan Thiet. Vi gjorde i och för sig inte det heller.

Vi var på en dagsutflykt till den liggande Buddhan med linbanetur över djungel/regnskog. Det kan köpas av din researrangör eller som vi gjorde, boka den lokalt av någon av de ställen som säljer sådant lokalt utanför hotellet. Både billigare och trevligare.

Lycka till.
Svara med citat

Gammal 2009-01-25, 16:59

Gäst

Standard
Hej, vi är två ungdomar 18 år som åker till phan thiet nu i mars kommer 10 000 kronor tecka kostaden för maten under 2 veckor. Tacksam för svar
Svara med citat

Gammal 2009-02-12, 07:14

Gäst

Standard fickpengar
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hej, vi är två ungdomar 18 år som åker till phan thiet nu i mars kommer 10 000 kronor tecka kostaden för maten under 2 veckor. Tacksam för svar

Ja, 10.000 kronor för två ungomar till mat, det räcker gott och väl. Då kan ni äta gott och vad ni vill. Undvik bara att äta på hotellen. Ät på restaurangerna, även de "finare" restaurangerna måste ni prova. Vin är dyrt, öl, läsk och vatten är billigt.

Om ni har budgeterat 10.000 enbrt till mat så får ni svårt att göra ev med dom.
Svara med citat

Gammal 2011-02-06, 00:47

Chrish

Standard Återupplivar tråd.
Hej, jag och min sambo funderar på att åka till Phan Thiet nästa vår. Är det något som ni rekommenderar eller skall vi åka till någon annan ort? Kan tillägga att det är vår första resa till Vietnam och vi är ute efter en standard turistresa. Vilket hotell skall man välja där?

Någon som har något bra tips?

Christian
Svara med citat

Gammal 2011-02-14, 11:49

ojojoj !

Nykomling
ojojoj ! är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2011

Rykte: 0

Standard
Crish !

Jag rekommenderar att du väljer ett hotell med egen strand och som inte ligger så långt ifrån Mui ne. Jag och min flickvän bodde på ett hotell som hette amaryllis, om jag inte minns fel. Det hade en kanonstrand och var riktigt schysst. Super personal, super standard, bra strand bar, grym pool om du vill ha vindstilla ibland. Kort och gott ett paradis ställe.

Taxi beställde man i lobbyn, tog 5 min in till Mui ne. Mui ne är rätt dött för övrigt. Inget för party turister. Det finns dock en massa bra restauranger och turist shopping där. Man kan ta en bra kaffe och glass på en uteservering. Det finns biljard barer och softa loungbarer med.

Jag va riktigt trött och utsliten pga jobb när jag och tjejen åkte dit i feb-10. Och det var perfekt just då. Inte för mkt att göra, Ingen stress, Inte en massa idioter med fotbollströja som super och härjar. Riktigt schyssta beacher och vatten.

Glöm inte att ta några dagar i ho chi minh. Också bra med intressanta museer och tunnlarna att se. Glöm inte att ta chansen att skjuta lite kalashnikov eller M16 om du gör tunnlarna. Ger ruggigt stark "plutonen känsla" att brassa iväg ett par magasin i djungeln. Missförstå mig rätt please.

Mvh
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8