ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-02-20, 18:34

Gäst

Standard Las Vegas-Grand Canyon-LA
Hej,

Jag och min sambo åker till USA i sommar och börjar resan med Las Vegas (2 nätter). Vi funderar på att hyra bil direkt där och ta oss med bil till Grand Canyon och sedan direkt vidare till LA.

Vår plan är att åka från Las Vegas på förmiddagen och hinna se solnedgången vid Grand Canyon. Sedan tänker vi bo över i Grand Canyon Village för att kunna ha nästa förmiddag där. Vi funderar sedan att åka direkt till LA. Vet att det är 8-9 timmar i bil dit.

Är detta görbart eller kommer det att bli stressigt?

Vi har en del annat planerat efter LA så därav den korta tiden vid Grand Canyon.

Tack på förhand!

//Miriam
Svara med citat

Gammal 2012-02-21, 02:24

C3_

Globetrotter
C3_ är inte uppkopplad
C3_s avatar

Reg.datum: nov 2011

Rykte: 1

Standard
jodå görbart låter de men att ha hyrbil i Vegas är nästan att slänga pengar i sjön hyr bil när ni ska åka till Grand Canyon istället eller boka en bil till den dan ni ska dit

i vegas går man eller tar monorailen de går även köpa buss biljett för väldigt lite pengar som räcker 24h
Svara med citat

Gammal 2012-02-21, 07:54

Gäst

Standard
Tack för ditt svar!

Då blir det nog så att vi hyr bil samma dag som vi beger oss mot Grand Canyon.

En annan tanke vi hade var att bo 3 nätter i Las Vegas och ta en dagstur med buss till Grand Canyon. Sedan tänkte vi ta buss till LA för att slippa köra den sträckan och hyra bil där istället.

Är det att rekommendera istället?

Mvh
Miriam
Svara med citat

Gammal 2012-02-21, 08:22

malama

Världsvan
malama är inte uppkopplad
malamas avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
Personligen hade jag definitivt föredragit att köra bil i stället för att ta buss. Ger er mycket flera möjligheter att stanna här och där och beundra naturen. Eller helt enkelt ta det i er egen takt! Blir en helt annan upplevelse.

Gammal 2012-02-22, 03:26

C3_

Globetrotter
C3_ är inte uppkopplad
C3_s avatar

Standard
jag skulle inte orka åka buss iaf

nä bättre med bil och de tar inte i närheten av lika lång tid
Svara med citat

Gammal 2012-02-22, 07:40

Millam

Nykomling
Millam är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2012

Rykte: 0

Standard
Tack så mycket för era svar.

Det blir nog absolut bil då. Speciellt om det också går snabbare än om vi skulle åka buss.

//Miriam
Svara med citat

Gammal 2012-02-23, 00:45

C3_

Globetrotter
C3_ är inte uppkopplad
C3_s avatar

Standard
kollade lite om tåget hade börjat gå mellan LV och LA (har varit på g ett tag nu)
och när jag då gled in för att se bussar så var iaf tiderna mellan 10-15h

de kanske inte gäller nu men de var 2 år sen och bil ligger runt 5½h (enligt google maps) minns inte hur lång tid de tog men minns inte att de kändes som 5h =)
Svara med citat

Gammal 2012-02-24, 16:15

FlashM

Medlem
FlashM är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2012

Standard
Hoopar också in på denna tråd.

Du fungerar alltså att köra från Grand Canyon Village direkt till LA.
Samma funderingar har vi också och var lite osäkra om vi skulle mellannatta i LV eller om man ska köra hela dagen till LA.

Återkom gärna med ett svar när du kommit hem.
Svara med citat

Gammal 2012-05-12, 18:50

Gäst

Standard Strunta i grand canyon
Det ar inte vart det.. hyr bil nar ni kor till LA. Bussen ar inte speciellt saker och et kan finnas en hel del markligt folk. Personligen avrader jag fran det mesta buss akandet i LA/Las Vegas speciellt nattetid.

Jag hade hoppat Grand Canyon.. tar ett bra tag att kora dit och det finns sa mycket annat ni kan gora har.
Svara med citat

Gammal 2012-05-22, 20:55

Nickmm

Standard buss
Hej!

Jag och en kompis var i LA i sommras. Vi tog buss (greyhound) från Las Vegas till LA. kostade typ ingenting och det tog 4 timmar. Stannade en gång på McD för mat. Kul att träffa folk på bussen också.
Svara med citat

Gammal 2012-05-23, 10:27

joelg

Medlem
joelg är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2010

Rykte: 0

Standard
Om du har kort tid i Grand Canyon tycker jag att du ska ta en titt på de olika Grand Canyon tourerna. Om ni bara är två stycken så tvivlar jag på att det billigaste sättet är att hyra bil. Att lämna bilen i LA kostar troligtvis en 100 dollar extra... Det betalade vi iaf. Går kanske att få billigare?

Jag har flugit ganska billigt, om du kan hitta ett billigt flyg så kommer du dessutom få någon timme till i Las Vegas
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8