Håller med de andra, inga större problem att köra, speciellt i Florida är de väldigt vana vid förvirrade turister. Det enda jag skulle säga kan upplevas som ovant i början är just de större motorvägarna inne i städerna, främst runt Miami där det i rusningstrafik kan vara riktigt hektiskt, 6-7 filer i varje riktning, ibland trafikplatser i flera våningar, vissa trafikanter som har väldigt brottom och kryssar fram i den täta trafiken. De har en förmåga att ta för givet att man blir insläppt om man byter fil så man ska vara beredd på att de byter fil mitt framför en i princip utan något utrymme alls, detta upplevde vi dock frekventare i Kalifornien än i Florida.
Sunpass kostar inte så mycket att ha och är värt priset om man ska köra runt lite, reglerna skiljer mellan uthyrarna
Om hyrbil, Buss, tåg, flyg i Florida på* Floridasidan.
Vägskylltningen är bra, en sak man kanske inte tänker på direkt är att gatunamnen inte står på skyltar i gatuhörnen utan hänger över korsningarna så man ser (om man vet om det) i god tid vad gatan man kommer till heter.
Vid sväng till höger mot rött ska man vara försiktig då man ska ta hänsyn till all trafik även gående som vanligt och har all skuld om något händer, men man bör köra annars får man alltid en hop uppretade förare bakom sig som hänger på tutan. Fyrvägsstopp fungerar som sagts som i Sverige, först kör först, se dock upp, har aldrig varit så nära en krock som i Miami Beach när en taxi blåste igenom en fyrvägskorsning i sa 70 knyck när jag precis börjat köra ut.
Tänk på att skolbussar är heliga, lyser eller blinkar stoppskylten är det en dödssynd att köra förbi om inte trafikvakt, bussföraren eller polis vinkar förbi en.
Parkering är kanske också en sak att nämna, leta noga efter skylltar om parkeringsförbud, de är inte alltid så uppenbara, skylltar med text som "No Parking anytime...." Towing Zone" o.s.v. innebär att risken är stor att man får åka och lösa ut sin bil, onödig tid och pengar, man har gjort detta till en affärsverksamhet där den som äger P-platsen och företaget som bogserar bort bilarna tjänar pengar på detta. Var också noga med att passa P-automater, de är i regel mycket snabba på att lappa bilar. Ofta är det bättre att parkera på en större parkering där man betalar för hela dagen om man ska se sig om i någon stad t.ex, brukar kosta 10-15 dollar.