ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-02-07, 18:34

Rauken666

Medlem
Rauken666 är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2011

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via Skype™ till Rauken666
Standard Mat kostnader
Hur mycket bör man räkna med att det kostar för mat per dag för 2st vuxna o 1 barn.Håller på att planera en rund tripp i Usa i sommar
Svara med citat

Gammal 2012-02-07, 21:46

BarneyStinson

Globetrotter
BarneyStinson är uppkopplad nu
BarneyStinsons avatar

Reg.datum: apr 2010

Rykte: 3

Standard
Du ger oss inte mycket att gå på så du får ett enkelt svar - ungefär lika mycket som i Sverige. Enklare mat lite, ibland mer, billigare och finare restaurang nästan exakt som i Sverige.
Svara med citat

Gammal 2012-02-08, 08:14

Pellsson

Globetrotter
Pellsson är inte uppkopplad
Pellssons avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 7

Standard
Har för mig att vi brände runt 2.000 kronor per dag i somras. Men då ingick allt. Bensin (vi körde 500 mil totalt), mat, shopping och boende (mestadels runt 80 USD/natt men några gånger upp till 150 USD/natt). Vi var tre personer och kunde alltså bo i samma rum. Det kan i och för sig fyra personer göra också på de flesta ställena.
Senast redigerad av Pellsson den 2012-02-08 klockan 08:17.
Svara med citat

Gammal 2012-02-08, 08:34

floridasidan

Världsvan
floridasidan är inte uppkopplad
floridasidans avatar

Reg.datum: jan 2007

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Rauken666 Visa inlägg

Hur mycket bör man räkna med att det kostar för mat per dag för 2st vuxna o 1 barn.Håller på att planera en rund tripp i Usa i sommar
Ja, som sagts, omöjligt att svara på, beror helt på vad man vill ha (och hur mycket, antar att ni tänkt äta en hel del då ni ska göra en "rund tripp" :-), finns allt från superbillig snabbmat till extremt dyrt. Titta på restaurangernas, snabbmatskedjornas och affärernas hemsidor för priser, har skrivit upp lite av vad vi handlat och ätit här om det kan vara till någon hjälp. Florida, resor information tips länkar bilder mm. om Florida

Gammal 2012-02-08, 16:10

Rauken666

Medlem

Standard
Vi lär nog hålla oss till lite billigare ställen då vi ska vara iväg i c:a 40 dagar.Sedan kommer man väl säkert att glida in på lite dyrare ställen ibland oxå man måste prova lite olika sorters mat på resan
Svara med citat

Gammal 2012-02-08, 17:59

MST

Världsvan
MST är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 8

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Rauken666 Visa inlägg

Som tidigare sagts, det har ar i princip omojligt att svara pa. Du kan leva ohyggligt billigt i USA om du vill, men du kan ocksa leva valdigt dyrt.

Vad for slags budget tanker du rakna pa ? Ge mig lite mer information sa kan jag beratta for dig exakt vad saker kostar.

/MST
Svara med citat

Gammal 2012-02-08, 18:35

Rauken666

Medlem

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av MST Visa inlägg

Som tidigare sagts, det har ar i princip omojligt att svara pa. Du kan leva ohyggligt billigt i USA om du vill, men du kan ocksa leva valdigt dyrt.

Vad for slags budget tanker du rakna pa ? Ge mig lite mer information sa kan jag beratta for dig exakt vad saker kostar.

/MST
Vi kemmer att var i Usa c:a 6,5 vecka.Med början i New york flyger vidare mot Sanfransisco bilar sedan till Las vegas Flyger sedan till Nebraska,där stannar vi vid en bekant flyger sedan till Orlando.Det enda vi bestämmer tid är hur länge vi ska stanna i New york+hemresedatum.Vi kommer att försöka röra oss ganska billigt i landet försöka hålla budget på c:a 70000 ex flygresor.Alkatraz är ett mål vegas är mest bara för att få se stan vi är inte så mycket för att spela men gissar att det är sevärt ändå,Orlando=Disney.Ni får gärna komma med förslag på saker att hitta på längs vägen.Funderar på en tåg tripp någonstans mellan Sanfransisco och Las vegas.Det går lite gamla tåg där i trakterna tror jag
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8