ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-02-02, 10:46

Gäst

Standard Green card lottery?
Jag och min fru är sugna på att flytta till USA med barnen och jobba där några år. Har förstått att det inte bara är att åka över hur som helst, så långt är jag med :-)

Ser flera olika siter som erbjuder en plats i Green card lottery. Fråga är om alla är tillåtna/seriösa? Någon som vet vilket man ska satsa på och vilka man evt ska undvika?

Sökte för ett par år sedan via ett lotteri och fick att min kompetens var högst önskvärd i USA. Just då kändes vi inte redo att åka, och vi blev lite osäkra på om lotteriet var seriöst. Nu är vi motiverade att verkligen ta steget, så nu provar vi igen!
Svara med citat

Gammal 2012-02-02, 11:26

floridasidan

Världsvan
floridasidan är inte uppkopplad
floridasidans avatar

Reg.datum: jan 2007

Rykte: 0

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Jag och min fru är sugna på att flytta till USA med barnen och jobba där några år. Har förstått att det inte bara är att åka över hur som helst, så långt är jag med :-)

Ser flera olika siter som erbjuder en plats i Green card lottery. Fråga är om alla är tillåtna/seriösa? Någon som vet vilket man ska satsa på och vilka man evt ska undvika?

Sökte för ett par år sedan via ett lotteri och fick att min kompetens var högst önskvärd i USA. Just då kändes vi inte redo att åka, och vi blev lite osäkra på om lotteriet var seriöst. Nu är vi motiverade att verkligen ta steget, så nu provar vi igen!
https://www.dvlottery.state.gov/ använd aldrig någon sida som inte ligger under domännamnet .gov om det gäller någonting viktigt som detta, ESTA, Visum o.s.v. finns massor av bedrägerier som alltid när någon kan hitta på ett sätt att lura folk.

Gammal 2012-02-02, 11:43

Gäst

Thumbs up
Tack! Hade en viss aning men skönt att få det bekräftat.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8