Citat:
Ursprungligen postat av Sir.Persson
Hej!
Vill gärna ha tips på ett BRA men samtidigt billigt boende i Orlando 1 vecka då vi nästan uteslutande bara ska besöka Disney World under denna vecka (gärna 100-200 kr per/person och natt). Vi, jag och min flickvän, ska till Florida nu i vår och kommer att hyra en bil, kan därför bo lite utanför Orlando. Vi tänkte även på vad som blir billigast, att bo närmare Disney World och betala lite mer per natt eller bo lite utanför Orlando och bila fram och tillbaka till Disney World. Vet för övrigt inte hur det ser ut med parkering på Disney World??
|
Lite hotelltips jag samlat på mig: (priserna är bara för jämförelse & gällde datumet jag kollade på hotellen)
Masters Inn ** 453:-. Mycket risvärt budgethotell vid International Drive.
Homestead Studio Suites ** 309:- Ungefär samma betyg som Masters, bra budgetval.
The Metropolitan Express ** 192:- Lite bättre betyg av kunderna* än "Homestead Studio Suites" bl.a. gratis shuttle till Disney ett riktigt fynd för detta pris.
Rodeway Inn International * 349:- Ytterligare ett bra budgetval.
Country Inn & Suites Lake Buena Vista *** 849:- Högre klassat hotell.
Fairfield Inn & Suites Orlando **1/2 ca. 720:- ** Rankat* som bästa hotell av 296 i Orlando av gästerna. Måste ses som ett riktigt fynd.
Hyat Regency Orlando Intl. Airport **** 1146:- Lyxigare hotell nära flygplatsen rankat* #2 i Orlando.
Hampton Inn Orlando Convention Center ** 1026:- Hotell på bra läge som rankas* högt av gästerna #4 av 296 hotell.
Radison Lake Buena Vista ***1/2. 956:- Nytt Hotell, får ses som prisvärt, nära Disney men inte affärer och restauranger.
Kissimmee: (utanför Orlando)
Super8 Kissimmee Maingate 377:- Stor kedja som håller bra klass, nyrenoverat.
Continental Plaza Hotel (tidigare Quality Inn Maingate West)** 364:- Här bodde vi senast, helt OK och till det priset ett riktigt kap.
Best Western Lakeside*** 461:- rankat* 16 av 163 hotell i Kissimmee, ett fynd.
Hapimag Orlando Lake Berkley*** 1021:-(oklart om skatter ingår) Rankat* etta bland 163 Kissimmeehotell.
Comfort Suites Maingate East 820:- "Travelers choice 2008" för USA's bästa hotell för familjer!
Parkeringar på Disney är inga problem, enorma och välordnade, och det blir säkert billigare att köra dit än att bo på Disney´s hotell.