ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-01-31, 09:00

Sommarsemester

Nykomling
Sommarsemester är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2012

Rykte: 0

Standard Los Angeles/Sanibel/Fort Lauderdale juli 2012
Hej

Vi är en familj på 2 vuxna och 2 barn (12,14) som håller på att sy ihop vår bokning inför sommaren (juli månad). Vi tänkte börja med ca 6 dagar i LA för att sedan flyga till Fort Lauderdale och börja med 4 dagar på Sanibel och sedan resterande 11 dagar i Fort Lauderdale. Väldigt tacksam för att få lite tips och råd innan vi gör klart bokningen.

Ang Los Angeles; Rekommenderas boende i Hollywood eller Santa Monica?
Vi tänkte besöka Universal studios, se Hollywood, Santa Monica, Beverly Hills

Ang Sanibel; Boende på Sanibel eller Fort Myers? Tänkt njuta av sol och bad och ifjol var vi i Clearwater så denna plats är ny för oss

Ang Fort Lauderdale; Vi bodde på Lago Mar under en vecka i fjol men hann inte med att vistas på plats så mycket. Hann med Everglades, Key west, dags tur till Miami och kvällar på Sawgrass mills. Så känns som vi vill lägga längsta tiden av boendet här...

Som sagt tar jättegärna emot tips från er för bästa möjliga upplägg
Svara med citat

Gammal 2012-01-31, 09:48

Pellsson

Globetrotter
Pellsson är inte uppkopplad
Pellssons avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 7

Standard
När det gäller Sanibel, skulle jag rekommenderar att ni i stället bor på Fort Myers Beach. Gärna på Manatee Bay Inn (Manatee Bay Inn BedandBreakfast :: Manatee Bay Inn, Ft. Myers Beach, Florida - B&B/Hotel/Motel) som är ett litet härligt hotell alldeles i centrum. Ni slipper ta bilen utan kan promenera till stränder, affärer, restauranger mm. Sedan kan ni ta en dagstur till Sanibel. Från Fort Myers Beach är det också nära till bl.a. en av Floridas största loppmarknader, Fleamasters Fleamarket (Shop Giant Fleamasters Fleamarket, serving Fort Myers FL, Cape Coral, Sanibel, Bonita Springs, Naples, Lehigh Acres, Punta Gorda and Port Charlotte) som är väl värt ett besök nån helg. Det finns också flera roliga minigolfbanor i närheten, exempelvis Jungle Golf (Jungle Golf Ft. Myers). Ni kanske också är intresserade av att besöka Ford/Edison Winter Estate (Fort Myers, Florida | Museum, Botanical Gardens, Research Laboratory | Tours, Events - Edison & Ford Winter Estates - (239) 334-7419). Och gillar ni snäckor, åk till det numera lätt bedagade Shell Factory (Buy seashells, coral and gifts at The Shell Factory).

En liten undangömd pärla är den lilla ön Matlacha (uttalas Matlachey) som ligger mellan Cape Coral (10 min norr om Fort Myers Beach) och Pine Island. Där finns det små restauranger och ett antal konstbutiker som är kul att titta in i (Downtown Matlacha & Beyond).

En liten fundering bara. När ni lämnar Fort Myers Beach, varför inte ta vägen lite norrut så ni kommer till St Petersburg och Tampa. Längs vägen finns några av Floridas bästa stränder, och som slutkläm har ni Busch Gardens (Busch Gardens Tampa Bay | Florida Theme Park Vacation), som vi i vår familj rankar högre än Disney. Sedan kan ni åka rakt över Florida till Kennedy Space Center (Orlando Florida Vacation Destination | Kennedy Space Center - Kennedy Space Center) och till den lilla staden Cocoa Beach (Cocoa Beach, Florida, Family Vacation Guide, CocoaBeach.Com, cocoa beach hotels, restaurants, shuttle launches and more!), som är ett centrum för surfare. Sedan är det bara att åka rakt söderut drygt 3 timmar till Fort Lauderdale.

Lycka till.
Senast redigerad av Pellsson den 2012-01-31 klockan 10:05.
Svara med citat

Gammal 2012-01-31, 10:23

Sommarsemester

Nykomling

Standard Tack för bra tips!
Verkar tyvärr som Mantee redan är fullbokat runt de datum vi tänkt vara där! Men låter som det kanske är bättre att bo i Fort Myers Beach än på Sanibel som vi tänkt...
Tar gärna emot fler tips på boenden, hade tänkt Song of the sea på Sanibel innan.

Vi var i Orlando 5 dagar i fjol och besökte flera parker m.m. Så vi nöjer oss med Universal Studios i LA i år.
Svara med citat

Gammal 2012-01-31, 14:46

Pellsson

Globetrotter
Pellsson är inte uppkopplad
Pellssons avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 7

Standard
Deta är också ett suveränt hotell i Fort Myers Beach. Location, location, location du vet. Pierview Hotel & Suites, Fort Myers Beach, Florida
Svara med citat

Gammal 2012-01-31, 15:23

Sommarsemester

Nykomling

Standard Så olika åsikter på tripadvisor
Tack tack, för mer tips Svårt att veta vad som gäller när en del ger bottenbetyg och andra verkligen rekommenderar!! Men ju mer jag läser verkar det ändå bäst att bo på Fort Myers beach och ta sig ut till öarna om man vill därifrån..

Åsikter om boende i Hollywood alt Santa Monica??

Ha det bäst!
Svara med citat

Gammal 2012-01-31, 16:09

floridasidan

Världsvan
floridasidan är inte uppkopplad
floridasidans avatar

Reg.datum: jan 2007

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsemester Visa inlägg

Tack tack, för mer tips Svårt att veta vad som gäller när en del ger bottenbetyg och andra verkligen rekommenderar!! Men ju mer jag läser verkar det ändå bäst att bo på Fort Myers beach och ta sig ut till öarna om man vill därifrån..

Åsikter om boende i Hollywood alt Santa Monica??

Ha det bäst!
Håller med, bo i ft. Myers Beach och gör utfärder därifrån, trevligare att ha lite restauranger och affärer på gångavstånd på kvällarna.

Brukar alltid läsa på Tripadvisor, vi vill ha prisvärda boenden, hittar man något med betyg 3.5 eller mer till bra pris brukar det alltid vara det.

I Hollywood bodde vi på Hollywood City Inn, helt okej med gratis parkering, inte gångavstånd men nära sevärdheterna där.
Vi bodde inte i Santa Monica utan valde Culver City, där vi bodde billigt på Super 8, stort rum och klart godkänt, gratis parkering. Inte något område att promenera runt i men hyfsat nära till Santa Monica och nära flygplatsen (vårt sista stopp på rundresan).

Var ni ska bo beror ju mycket på var ni mest ska röra er, det är stora avstånd men rent trevlighets-mässigt skulle jag säga Santa Monica av dessa ställen, då man har nära till havet och där är ganska fint, mycket shopping, restauranger o.s.v. Gör ett besök på Cheescake Factory vid Marina del Ray, god mat och cheescakesen är otroliga (vi åt där men tog med de gigantiska bakelserna till hotellet, de är mäktiga ;-)

Gammal 2012-02-01, 14:28

Sommarsemester

Nykomling

Standard Mer alternativ
Ju mer man läser desto svårare är det att bestämma sig för var man ska bo Läser mycket fina ord om Marco Island oxå, samt Captiva Island!!

Som det är nu blir det:

5 dagar LA (Hollywood eller Santa Monica) Hjälp
4 dagar Fort Myers Beach eller Sanibel eller Captiva Island eller Marco Island Hjälp
12 dagar Fort Lauderdale

Får oxå uppfattningen att flera rek Miami Beach före Ft Lauderdale...
Vi var som sagt första gången i Florida i somras och gjorde då bara dags utflykter till Miami och fick då uppfattningen att Ft Lauderdale liksom var fräschare och mer "tillgängligt". Men det kanske var bara för att vi inte bodde där..

Vad tycker ni??
Svara med citat

Gammal 2012-02-01, 15:35

floridasidan

Världsvan
floridasidans avatar

Standard
Citat:

Ju mer man läser desto svårare är det att bestämma sig för var man ska bo Läser mycket fina ord om Marco Island oxå, samt Captiva Island!!

Som det är nu blir det:

5 dagar LA (Hollywood eller Santa Monica) Hjälp
4 dagar Fort Myers Beach eller Sanibel eller Captiva Island eller Marco Island Hjälp
12 dagar Fort Lauderdale

Får oxå uppfattningen att flera rek Miami Beach före Ft Lauderdale...
Vi var som sagt första gången i Florida i somras och gjorde då bara dags utflykter till Miami och fick då uppfattningen att Ft Lauderdale liksom var fräschare och mer "tillgängligt". Men det kanske var bara för att vi inte bodde där..

Vad tycker ni??
Man får ju så klart ge råd och åsikter efter vad man själv tycker och då skulle jag säga.

Ska väl kanske säga lite om vad vi gillar för att det ska gå att sätta allt irelation.
Vi föredrar att bo på platser där man har allt runt sig, man ska helst bara kunna gå ut från hotellet och ha restauranger, shopping, nöjen och ett bra bad utanför dörren men även utflyktsmål om man vill se sig om. Några favoritställen som uppfyller dessa önskemål är Barcelona, Las Palmas, Puerto de la Cruz, Larnaca och inte minst Miami Beach som vi tycker är bästa av alla ställen vi varit på.
Tycker västkustorterna är lite för lugna och med lite för utspritt mellan allt, ett par tre dagar går bra sen vill man vidare när man sett alla butiker och sevärdheter i området.

Först och främst hade jag inte besökt västkusten (L.A.) och Florida på samma resa om den bara är tre veckor, man spenderar lätt mer än tre veckor på ett av ställena.

Mellan orterna på västkusten hade jag valt Ft. Myers Beach, som tidigare sagt finns där lite mer samlat på ett ställe och det är en mysig liten ort.

Ft. Lauderdale tycker jag inte är i närheten av Miami Beach när det gäller utbud, stranden är ju nästan lika fin men det är ju mycket mindre av allt. Samma sak som orterna på västkusten, några dagar är okej men står valet mot Miami Beach så är det ett lätt val för mig :-) Vad Du menar med "mer tillgängligt" vet jag inte men kan inte se något sätt som det skulle stämma.

Hoppas det inte blir ännu svårare, ni vet ju bäst själv vad ni vill ha och var ni än väljer i Florida så finns det fina platser, som att välja på väldigt bra, superbra eller fantastiskt bra ;-)

Gammal 2012-02-02, 11:52

Sommarsemester

Nykomling

Standard Los Angeles
tar tacksamt emot rekomendationer på var man bor bäst om man tänkt besöka Universal studios, se Hollywood, Santa Monica, Beverly Hills osv..

Vi hade planerat att resa 3 veckor till Californinen i sommar men trivdes så himla bar i Florida så vi vågade inte riktigt chansa att det skulle bli lika bra. Så därför "nosar" vi på LA nu i 5 dagar så tar vi resten i Florida.

Faller det i smaken kan vi ta 3 veckor till Californien nästa resa
Svara med citat

Gammal 2012-02-04, 15:11

Sommarsemester

Nykomling

Standard Boende Santa Monica??
Har svårt att hitta bra boende i Santa Monica. Ingen som har bra tips?

Ska man tänka om och bo i San Diego istället??
Är det ett lika bra alternativ att vistas i...

Hur är det med avstånden då? Kan man bo i San Diego men ta en dag på Universal Studios? Samt en dag att besöka Hollywood?

Eller är det bättre att se till att bosätta sig i Santa Monica även om de fina boendena kostar en hel del?

Tacksam för alla tips
Svara med citat

Gammal 2012-02-04, 15:33

floridasidan

Världsvan
floridasidans avatar

Standard
Citat:

Har svårt att hitta bra boende i Santa Monica. Ingen som har bra tips?

Ska man tänka om och bo i San Diego istället??
Är det ett lika bra alternativ att vistas i...

Hur är det med avstånden då? Kan man bo i San Diego men ta en dag på Universal Studios? Samt en dag att besöka Hollywood?

Eller är det bättre att se till att bosätta sig i Santa Monica även om de fina boendena kostar en hel del?

Tacksam för alla tips
Det är för långt att köra fram och tillbaka från San Diego när det är LA ni vill se!

Vad är det för problem med att hitta boende?

Leta annars i Hollywood eller någonstans mellan dessa platser som ni ju ville se. gav ju tips på två ställen vi bodde på som var bra och mycket prisvärda.

Gammal 2012-02-04, 16:13

Thailand_JB

Globetrotter
Thailand_JB är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Rykte: 2

Standard Boende
Om man är bilburen så finns det ju ingen anledning att boka boendet innan. Det är bara att stanna när man vill och känner för det. Lediga hotellrum finns alltid någonstans.

Gammal 2012-02-04, 18:56

floridasidan

Världsvan
floridasidans avatar

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Thailand_JB Visa inlägg

Om man är bilburen så finns det ju ingen anledning att boka boendet innan. Det är bara att stanna när man vill och känner för det. Lediga hotellrum finns alltid någonstans.
Jo, självklart finns det anledningar att bokai förväg! Man vet att man har någonstans att bo, det finns inte alltid lediga rum. Man vet vad det kostar. Man kan undersöka och hitta boenden som är bra och som passar en själv och ens plånbok. Enda gången jag inte skulle boka i förväg är om jag inte visste var jag skulle vara dagen efter men det vet man ju i regel.

Gammal 2012-02-04, 19:11

C3_

Globetrotter
C3_ är inte uppkopplad
C3_s avatar

Reg.datum: nov 2011

Rykte: 1

Standard
varför måste de va santa monica eller hollywood att bo i de finns massa ställen i närheten som är bra att bo på och vi snackar ändå inte så lång tid på vägen. sista nätterna bodde vi på the tangerin hotel som var helt ok men de finns massa hilton best western och andra kedjor sök på hotels.com eller liknande sida så kan ni kolla träffar inom vissa områden

vi bodde några nätter på Hilton garden inn i arcadia trevligt där med

områden runt burbank är nära hollywood

universal är väl helt ok för hela familjen men är de bara nöjespark delen ni vill åt så skulle jag rekomendera six flags magic mountain ruskigt mycket trevligare bergodalbannor X2 är definitivt de roligaste jag åkt =)

san diego skulle jag inte rekommendera att bo i om ni ska till hollywood de är ganska mycket längre bort
Svara med citat

Gammal 2012-02-05, 10:37

Sommarsemester

Nykomling

Smile Marina del rey??
Kan de vara ett ok alternativ att bo? Hittade Jamaica Day Inn som ser mycket trevligt ut? Har själv inga större krav på boendet mer än bra läge, rent och fräscht. Men kommer vi till ett hotell som t.ex inte har pool så är det mindre poppis hos barnen. I Santa Monica är ju priserna bra mycket dyrare för ett hotell fler stjärnor än 2 och med pool..

Tanken är ju att vi ska se oss omkring de flesta dagarna så det får bli mer ligga i solen och slappa när vi kommer till Florida

Börjar oxå titta på att lägga till några nätter i Miami Beach då det låter som vi missat lite av tjusningen av den platsen när vi bara åkte dit över dagen...
Landar dessutom kl 05,15 när vi kommer från LA så det är kanske skönt att slippa köra till Sanibel alt Fort Myers direkt.

Tips på bra boende på South Beach för 2-3 dagar mottages tacksamt

Ha de bäst
Svara med citat

Gammal 2012-02-05, 11:08

floridasidan

Världsvan
floridasidans avatar

Standard
Citat:

Kan de vara ett ok alternativ att bo? Hittade Jamaica Day Inn som ser mycket trevligt ut? Har själv inga större krav på boendet mer än bra läge, rent och fräscht. Men kommer vi till ett hotell som t.ex inte har pool så är det mindre poppis hos barnen. I Santa Monica är ju priserna bra mycket dyrare för ett hotell fler stjärnor än 2 och med pool..

Tanken är ju att vi ska se oss omkring de flesta dagarna så det får bli mer ligga i solen och slappa när vi kommer till Florida

Börjar oxå titta på att lägga till några nätter i Miami Beach då det låter som vi missat lite av tjusningen av den platsen när vi bara åkte dit över dagen...
Landar dessutom kl 05,15 när vi kommer från LA så det är kanske skönt att slippa köra till Sanibel alt Fort Myers direkt.

Tips på bra boende på South Beach för 2-3 dagar mottages tacksamt

Ha de bäst
Jamaica Bay Inn verkar riktigt bra enligt Tripadvisor. Lugnt bra läge i lite finare område.

Hotell i South Beach i lite olika prisklasser. (priserna är bara vägledning, aktuella när jag kollade för ett bra tag sen)

Palmer House Miami Beach ca. 2000:- Rankat nr. 2 i Miami Beach, prisvärt.

The Betsy Hotel**** ca. 3495:- Rankat nr.4 i Miami Beach.

The Angler's Boutique**** 1818:- "Travelers Choice 2008" Bästa fynd i USA!

The Tides***** 4533:- Rankat 1a av 199 Hotell i Miami Beach, Inte billigt men vill man kosta på sig det bästa så...

Greenview South Beach Hotel*** 837:- Några kvarter från stranden men annars mycket bra läge till bra pris.

Cadet Hotel*** 1100:- Bra läge två kvarter från stranden. Rankat 10a, prisvärt.

Hotel Eva** 530:- Bra läge och hyfsade recensioner.

Cavalier** 530:- Bra läge på Ocean Drive, många dåliga omdömmen det är läget och priset som lockar men var beredd på sämre standard.

South Beach Hostel*1/2 510:- Bra läge, bra betyg och billigt, om man kan tänka sig bo på hostel.

Tropics Hotel & Hostel** 500:- Perfekt läge, något bättre betyg än South Beach Hostel.

The Kent, San Juan, Dorchester, är andra värda att titta på.

Gammal 2012-02-05, 16:44

BarneyStinson

Globetrotter
BarneyStinson är uppkopplad nu
BarneyStinsons avatar

Reg.datum: apr 2010

Rykte: 3

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av floridasidan Visa inlägg

Jo, självklart finns det anledningar att bokai förväg! Man vet att man har någonstans att bo, det finns inte alltid lediga rum. Man vet vad det kostar. Man kan undersöka och hitta boenden som är bra och som passar en själv och ens plånbok. Enda gången jag inte skulle boka i förväg är om jag inte visste var jag skulle vara dagen efter men det vet man ju i regel.
Jag måste hålla med här. Ska man en vecka till New York så tror jag att så gott som alla bokar hotell innan avfärd. Ska man ut på en road trip så är det kanske inte alltid så enkelt att boka allting hemifrån eftersom man inte vet vad som händer på vägen. Under resan brukar vi boka dagen innan via hotels.com vilket jag personligen tycker är mycket smidigt.

Men har man inga krav på boendestandard, inte bryr sig om vad det kostar eller att det tar en halvtimme-timme per dag att hitta någonstans att bo så finns det givetvis alltid rum! Jag kan se charmen i att ta dagen som den kommer som i detta fallet - men personligen föredrar jag att boka dagen innan eller på förmiddagen samma dag för att slippa köpa grisen i säcken och att behöva leta efter boende på kvällen.
Svara med citat

Gammal 2012-02-05, 21:34

C3_

Globetrotter
C3_ är inte uppkopplad
C3_s avatar

Reg.datum: nov 2011

Standard
Citat:
Jamaica Bay Inn verkar riktigt bra enligt Tripadvisor. Lugnt bra läge i lite finare område.
ja detta verkar trevligt och som sagt bra betyg av många resande Venice är ju inte långt ifrån sakker heller men kanske kräver lite planering när på dan man vill åka för att missa rush hour om man ska till hollywood, six flags magic mountain, universal studios och andra saker som är i norra LA dock brukar de gå ganska bra iaf eftersom diamond lane (car pool lane (2 eller mer i bilen i LA runt SF får man se upp dock för där är de tre eller fler på vissa ställen)) är oftast väldigt fri och undviker många köer

vi planerade nästan inget när vi bilade men pga diamond lane så tog de knappt nån extra tid de gånger vi åkte nånstans även om man har gps (vilket jag rekommenderar i LA) så kan de vara bra att kolla i stor drag på en karta för man får bara åka in och ut ur diamond lane på vissa ställen typ 1-3miles mellanrum de är ganska höga böter på att åka ur vid dubbla heldragna gula linjer

vill bara pusha för six flags igen de ligger lite norr om LA men det är ett riktigt roligt ställe

ni kan klicka er vidare på den sidan så ser ni olika åk attraktioner =)
jag och en kompis kommer absolut åka dit i sommar igen =)
Svara med citat

Gammal 2012-02-11, 19:01

FlashM

Medlem
FlashM är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2012

Standard
Citat:

Hej

Vi är en familj på 2 vuxna och 2 barn (12,14) som håller på att sy ihop vår bokning inför sommaren (juli månad). Vi tänkte börja med ca 6 dagar i LA för att sedan flyga till Fort Lauderdale och börja med 4 dagar på Sanibel och sedan resterande 11 dagar i Fort Lauderdale. Väldigt tacksam för att få lite tips och råd innan vi gör klart bokningen.

Ang Los Angeles; Rekommenderas boende i Hollywood eller Santa Monica?
Vi tänkte besöka Universal studios, se Hollywood, Santa Monica, Beverly Hills

Ang Sanibel; Boende på Sanibel eller Fort Myers? Tänkt njuta av sol och bad och ifjol var vi i Clearwater så denna plats är ny för oss

Ang Fort Lauderdale; Vi bodde på Lago Mar under en vecka i fjol men hann inte med att vistas på plats så mycket. Hann med Everglades, Key west, dags tur till Miami och kvällar på Sawgrass mills. Så känns som vi vill lägga längsta tiden av boendet här...

Som sagt tar jättegärna emot tips från er för bästa möjliga upplägg
Vad kul.
Vi är också en familj på fyra (barn 10 och 15 år) som ska till Kalifornien och planerar att vara där i cirka 15-18 dagar. Vi planerar att vara där under juli också men vår resa ska vara mellan LA, San Francisco och sen även några dagar i Las Vegas.

Jag har några frågor till dig dock.

- Har ni skaffat flygbiljetter, vilket bolag isåfall och till vilka kostnader.
Vi söker som bara den och vill helst undvika många byten. Vi vill gärna flyga från Köpenhamn, men om rätt pris kan tänka oss flyga även från andra platser.

Vi tittar också på boende i Santa Monica, helst nära havet nånstans.
Senast redigerad av FlashM den 2012-02-11 klockan 19:07.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8