ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-01-27, 13:57

josbac

Nykomling
josbac är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2011

Rykte: 0

Smile Flyga inrikes i USA
Hej!

Jag vill gärna åka till USA och besöka både New York och Miami. På travellink kan man välja att resa från Sthlm till NY och sen hemresa från Miami till Sthlm. Så där är ju allting bra, men vi är lite funderande över att flyga inrikes i USA. Är det något speciellt man bör tänka på? Har någon flygit inrikes i USA som kan berätta lite? Min resepartner tycker nämligen att det verkar jobbigt och knöligt.. jag behöver motargument!!
Svara med citat

Gammal 2012-01-27, 14:08

floridasidan

Världsvan
floridasidan är inte uppkopplad
floridasidans avatar

Reg.datum: jan 2007

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av josbac Visa inlägg

Hej!

Jag vill gärna åka till USA och besöka både New York och Miami. På travellink kan man välja att resa från Sthlm till NY och sen hemresa från Miami till Sthlm. Så där är ju allting bra, men vi är lite funderande över att flyga inrikes i USA. Är det något speciellt man bör tänka på? Har någon flygit inrikes i USA som kan berätta lite? Min resepartner tycker nämligen att det verkar jobbigt och knöligt.. jag behöver motargument!!
Det är absolut inte jobbigare eller knöligare än att flyga någon annanstans, fungerar likadant :-) Föresten har MrJet också en bra flygbokningsfunktion om ni vill titta på fler ställen , kolla också direkt på flygbolagens sidor, inte alltid dyrare.
Senast redigerad av floridasidan den 2012-01-27 klockan 16:11.
Svara med citat

Gammal 2012-01-27, 16:02

malama

Världsvan
malama är inte uppkopplad
malamas avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
Precis som Jörgen säger - inget ovanligt. Vad syftar din resepartner på? Vilka erfarenheter?

Gammal 2012-01-28, 16:50

josbac

Nykomling
josbac är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2011

Smile :)
Okej, vad bra, tack så mycket!

Hon tycker det verkar jobbigt med att bära runt väskor.. hitta de olika flygplatserna och sen hotellen. Fast det hon tjatar o mest är tidsskillnaderna.. hon tycker det verkar så jobbigt. Om tex inrikesflyget avgår 07.50, är det då svensk tid eller usa tid (vet inte vad man kallar det haha) Hon har varit i New York en gång innan och typ allt hon kommer ihåg är att de hade panik med tiden för dom fattade ingenting osv..

Ni har inte möjligtvis nå tips på billiga hotell i New York/Manhattan? Allt är ju sååå dyrt!
Svara med citat

Gammal 2012-01-28, 17:53

malama

Världsvan
malama är inte uppkopplad
malamas avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
Att "hitta" till flygplatsen måste man ju göra, oavsett var man befinner sig. Samma med baggage. Har inget speciellt med USA att göra. Och avg. och ankomst-tider är ALLTID i lokal-tid, igen oavsett var man befinner sig. Är avg. tiden satt till 07:50 från New York är det givetvis den lokala tiden i N.Y. Amerikanarna bryr sig inte om vad klockan är i Sverige!

Gammal 2012-01-29, 02:22

floridasidan

Världsvan
floridasidan är inte uppkopplad
floridasidans avatar

Reg.datum: jan 2007

Standard
Det var ju några märkliga argument måste jag säga, timmar, minuter och sekunder är samma i USA, möjligtvis får man lära sig AM & PM om man har svårt att hålla reda på vilken halva av dygnet det är.
malama har väl sammanfattat ganska bra men angående att släpa på bagaget så kan man låta en bärare ta väskan åt en från taxin till incheckning och likadant från taxin till hotellrummet om man tycker det är för jobbigt. Talar man om för en taxichaffis vart man ska så lovar jag att de oftast hittar dit åt en också. Kommer man bara ihåg problem med tiden efter en New York resa så måste det ha varit en traumatisk upplevelse, fy ;-)
Senast redigerad av floridasidan den 2012-01-29 klockan 02:30.
Svara med citat

Gammal 2012-01-31, 18:08

Mmm

Standard
Låter också som om hon hela tiden var ute sent. När man reser: var i god tid och tänk att allt kommer ta längre tid.

Billigt hotell? Bodde på hostels, vandrarhem. Det finns ju många hostels med två-bäddsrum, så blir det privat, men billigt. Men kanske inte lika romantiskt, om det är det man är ute efter
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8