ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-01-27, 11:40

saftfarfar

Nykomling
saftfarfar är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2012

Rykte: 0

Standard Miami
Ska till miami 11 april någon som har förslag på vad man kan hitta på för kul?

Mvh
André
Svara med citat

Gammal 2012-01-27, 11:45

floridasidan

Världsvan
floridasidan är inte uppkopplad
floridasidans avatar

Reg.datum: jan 2007

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av saftfarfar Visa inlägg

Ska till miami 11 april någon som har förslag på vad man kan hitta på för kul?

Mvh
André
Motfrågor :-)
Vad är Du intresserad av? Hur länge stannar Du? Har Du bil eller ska Du ta dig runt på annat vis?

Gammal 2012-01-27, 14:02

saftfarfar

Nykomling

Standard
Stannar till den 20onde april, ja vi har bil, intresserad av allt möjligt vi har bokat basketmatch och ska upp till orlando två dagar sen är det inget planerat än så länge. Men tips på uteställen, shopping, natur----> fiske, sol bad, krokodiler alligatorer nationalparker(everglades?). Några härliga stadsdelar som du vet? little havanna? Matställen?
Svara med citat

Gammal 2012-01-27, 14:44

floridasidan

Världsvan
floridasidans avatar

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av saftfarfar Visa inlägg

Stannar till den 20onde april, ja vi har bil, intresserad av allt möjligt vi har bokat basketmatch och ska upp till orlando två dagar sen är det inget planerat än så länge. Men tips på uteställen, shopping, natur----> fiske, sol bad, krokodiler alligatorer nationalparker(everglades?). Några härliga stadsdelar som du vet? little havanna? Matställen?
Tips om allt då ;-) det får inte plats här :-(

Först, det jag säger är bäst är det enligt min åsikt, finns lika många åsikter som resenärer.

6 dagar i Miami då ungefär. Först, hoppas Ni tänkt bo i Miami Beach, inte Miami?

Uteställen finns många, det är inte mitt intresse men vad jag hört kan det vara ganska bökigt att komma in på de populäraste ställena om det är mycket folk, man ska vara rätt klädd, gärna se ut som eller komma tillsammans med en supermodell :-)

Med bil har ni ju möjligheten att ta Er runt i hela södra Florida och därmed välja det bästa.

Shopping, bäst är Sawgrass Mills utanför Ft. Lauderdale om ni vill till ett outlet mall, i Miami ligger Dolphin Mall som är nästan lika bra. Vill Ni till en vanlig Mall så är Aventura Mall (i Aventura mellan Miami och Ft. Lauderdale (norr om North Miami Beach) störst och bäst. Passa också på att besöka en fleemarket, Swap Shop är bäst, ligger i Ft. L på Sunrise, samma väg som Sawgrass så man pressar med fördel in båda på en dag, och avslutar kanske dagen med ett besök vid havet i Ft. Lauderdale på restaurang och barer.
Det finns obegränsat med ytterligare shoppingcentras och butiker i Miami-området.

Natur är till stor del Everglades. Gör ett besök vid minst ett visitor center t.ex. Shark Valley (här ligger ofta Alligatorerna uppe på gångbanorna) där man också har Miccosukkee Indian Village intill, också intressant att lära sig lite om Indianernas historia, se Alligatorbrottning mm.
Fiske kan man ägna sig åt i olika former, djuphavsfiske eller vanligt, finns t.ex. fiskebåtar som går från Miami och Miami Beach också om jag inte minns helt fel.

Little Havanna är värt några timmar åk inte dit för sent på dagen, dött på kvällarna liksom det mesta av downtown), åk också en sväng till Coconut Grove, Coral Gables, naturligtvis downtown Miami, South Beach (där jag tycker man ska bo) och kanske ut på Key Biscayne så får ni se lite olika delar av staden.

Matställen finns tusentals, allt från billig snabbmat till superdyrt. Missa inte en Sub på La Sandwicherie i South Beach, Pizza på Pizza Rustica, Hamburgare pannkakor mm. på diverse diners (som t.ex. Jerry´s i & 11th Street Diner i Sobe) och restauranger, Johnny Rocket´s Miami Subs, Joe's Stonecrab om Du gillar Krabba, Bubba Gumps. Inne i Miami ligger Bayside Marketplace med massor av restauranger och snabbmatsställen, den Argentinska (som jag inte minns namnet på) har både vanligt och snabbmat, vi åt snabbmat, mixed grill, prisvärt och mätt blev man, här ligger också Hooters, Hard Rock Cafe mm. mm.
Du kanske kan hitta mer information på Florida, resor information tips länkar bilder mm. om Florida
Senast redigerad av floridasidan den 2012-01-27 klockan 16:17.
Svara med citat

Gammal 2012-01-27, 14:49

floridasidan

Världsvan
floridasidans avatar

Standard
Sol och bad glömde jag :-(
Bo på South Beach, där är en fantastisk strand och allt man kan behöva finns innom gångavstånd. Bor man på havssidan av Collins Ave. (norr om Ocean Drive.) så har man trädgård, pool och sen direkt anslutning till stranden och boardwalken som går längs stranden ända ner längs Ocean Drive. Världens bästa resmål men ni skulle ha ett par veckor till för att hinna med lite mer ;-)
Senast redigerad av floridasidan den 2012-01-27 klockan 16:13.
Svara med citat

Gammal 2012-01-27, 15:34

saftfarfar

Nykomling

Standard
Tack så mycket jättenöjd med svaren! Ja absolut mer tid hade varit härligt men vi spenderar den på Hawaii den här gången=)
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8