Citat:
Ursprungligen postat av Ewing
Ok. Tack båda. Nu känns allt mycket bättre :-). Då åker jag då utan att göra någonting mera och hoppas på det bästa?
Jag tolkade det precis som er. Jag har inte blivit dömd till fängelse och brotten är inte av moralisk skändlighet, eller? Vad är egentligen "moralisk skändlighet".
Min rattonykterhet, även om den var lindrig, är ju kopplat till alkohol och med andra ord droger, eller det kanske inte klassas som drog?
Vad gäller min andra dom, våld mot tjänsteman, så blev jag dömd i domstol. kan det påverka?
När jag googlar "våld mot tjänsteman och inpassering USA" så får jag fram att det kan bli stora problem att komma in.
Men ni är alltså av annan uppfattning?
Tack så mycket.
/Ewing
|
Kan Du inte lägga länkar till sidorna som säger att det skulle bli problem, hittar inget matnyttigt när jag googlar på den frasen.
Nej alkohol räknas inte som drog i detta sammanhanget, droger är ju annars något de är väldigt hårda på.
Jag kan inte få det till att det skulle vara moral turpitude efter vad jag läst och hört men ingen kan ju garantera någonting när det gäller att komma in i ett annat land, det avgörs alltid i sista hand vid gränsen. Du har vad jag kan förstå fyllt i rätt, att de sen skulle kunna ta reda på din brottsbelastning (det lägger de knappast tid på om det inte är något annat som gör dem mycket misstänksamma, vapen i bagaget, en nerskriven bankrånsplan liggande i passet o.s.v. ;-) och sen stoppa dig vid gränsen p.g.a. det, är väldigt otroligt. Men som sagt ingen vet, inte ens amerikanska ambasaden svarar på om någon kommer in i USA.