ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-01-21, 18:36

flash

Nykomling
flash är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2011

Rykte: 0

Standard Hjälp bokat Air France till San Fransisco!
Hej!

Det är som så att jag har köpt flyg med Air France till San Fransisco.
Men nu efter att ha googlat lite om kundernas upplevelser av Air France så har jag börjat få panik! Ångrar nästan att jag köpte från Air France...

Är ju bara negativ kritik jag får upp, och det som oroar mig framför allt är att jätte många som rest med Air France säger att deras bagage har hamnat fel och att det tagit flera dagar tills de fått bagaget (vilket verkar vara väldigt vanligt när man åker med Air France)

Jag ska åka till San Fransisco och mellanlandar i Paris (CDG). Jag landar i paris 09.30 och flyget från paris som tar mig till San Fransisco som också är ett Air France flyg åker 10.35. Jag har alltså cirka 1h på mig tills flyget går från det att jag kommit till Paris. Är det inte lite väl tight om tid?

Jag är nu jätte rädd över att något ska gå fel. Exempelvis att de inte hinner/missar/glömmer flytta mitt bagage till det andra flygplanet på den enstaka timmen då jag ska byta flyg.

För jag skulle inte klara mig utan mitt bagage i San Fransico, det skulle förstöra hela min resa om det tar flera dagar tills jag får mitt bagage (ska bara vara där i en vecka)

Vad tror ni? Ni som har åkt med Air France till USA, hur har eran resa varit? Skulle verkligen blir jätte glad om jag får lite hjälp och feedback på hur era resor gått så jag vet, tror ni att risken är stor att jag får problem med mitt bagage?
Svara med citat

Gammal 2012-01-21, 21:10

PeterO

Världsvan
PeterO är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 5

Standard
Om det var så dåligt som du befarar så skulle ingen åka med dem. Följ den vanliga regeln att ha allt viktigt i handbagaget så ska du se att allt går bra.
/PeterO
Svara med citat

Gammal 2012-01-22, 09:29

C3_

Globetrotter
C3_ är inte uppkopplad
C3_s avatar

Reg.datum: nov 2011

Rykte: 1

Standard
om du bokade med visa kan du ju hoppas på att att de leverera ditt in checkade bagage 24h senare

jag hade turen att få min västa försenad med några dar och har då upp till 8tusen att spendera på kläder och andra artiklar som jag behöver

man sparar alla kvittona bara jag fick en ny resväska (skulle köpa en) kläder och lite annat för ca 3.5k ersatt

jag flög dock med Air Canada men vårat lufthansa plan ner till Frankfurt var lite försenat så i den stressen missade de min väska medan polarens väska kom med =)

kan finnas liknande försäkrings villkor med andra kort också så de är värt att kolla upp de

sen om de skulle hända se till att få dokumenterat av bolaget när din väska levererades så du kan lämna de till försäkringsbolaget
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8