ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-01-19, 16:51

Gäst

Question Roadtrip i Florida
Hej!
Skulle behöva lite hjälp och synpunkter ang. en resa till Florida som jag och min flickvän funderar på att göra i slutet på april/början på maj detta år. Ingen av oss har varken varit i Florida eller USA tidigare viket gör resan extra speciell. Vi planerar att landa i Miami och sedan hyra en bil för att ta oss runt Floridas alla sevärdheter. Resplanen ser för närvarande ut som följande:

Dag 1 Flyg till Miami, vidare i bil direkt till Fort Lauderdale
Dag 2 Fort Lauderdale
Dag 3 Bil efter östkusten mot Cocoa Beach
Dag 4 Cocoa Beach, Testa att surfa??
Dag 5 Cocoa Beach, Cape Canaveral
Dag 6 Cocoa Beach, Cape Canaveral
Dag 7 Cocoa Beach + bil mot Orlando
Dag 8 Orlando, Disney World
Dag 9 Orlando, Disney World
Dag 10 Orlando, Disney World
Dag 11 Orlando, Disney World
Dag 12 Orlando, Disney World
Dag 13 Orlando
Dag 14 Bil mot västkusten
Dag 15 St. Pete Beach
Dag 16 St. Pete Beach
Dag 17 Fort Myers Beach
Dag 18 Fort Myers Beach
Dag 19 Everglades, Alligatortur
Dag 20 Key West
Dag 21 Bil från Key West till Miami
Dag 22 Miami
Dag 23 Miami
Dag 24 Flyg hem

Jag själv är mycket intresserad av rymdfart och har därför planerat in 2 heldagar på Cape Canaveral (Kennedy Space center). 1 dag för att besöka museét, och en för att även hinna åka på deras rundtur i området som de erbjuder.

I Orlando har vi planerat in 6 dagar, då det verkar finnas väldigt mycket att göra där. Har dock försökt prioritera lite och tänkte försöka få ett hotell i närheten av Disney World för att då köpa ett 5-dagarspass och nästan uteslutande tillbringa vår tid där. Funderar även på att lämna in hyrbilen när vi kommer till Orlando för att sedan hyra en ny när vi åker därifrån, vilket vi hoppas kunna spara några 100 på. Kan det vara ett smart val?

Efter att ha tillbringat nästan en vecka i Orlando tänkte vi ta en hel vecka på oss för att bila längs västkusten. Känns som att det finns mer att se på den sidan Florida än längs östkusten. Har dock inga ställen som vi direkt måste stanna på, utan det som vi hört talas om som kan vara intressant är att ta en "Alligator-saffari" i Everglades, samt att besöka Key West som sägs ska vara mycket vackert.

Efter detta har vi två dagar över i Miami innan hemresa. Känner inte till något som är "måste" att besöka där, utan dessa två dagar är väl mest bara "för att ha varit där"...

Hur ser denna resplan ut? Är det något vi missat? Stannar vi för länge/kort tid på något ställe? Alla tips och erfarenheter tas tacksamt emot!

Mvh. Andreas
Svara med citat

Gammal 2012-01-19, 17:53

floridasidan

Världsvan
floridasidan är inte uppkopplad
floridasidans avatar

Reg.datum: jan 2007

Rykte: 0

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hej!
Skulle behöva lite hjälp och synpunkter ang. en resa till Florida som jag och min flickvän funderar på att göra i slutet på april/början på maj detta år. Ingen av oss har varken varit i Florida eller USA tidigare viket gör resan extra speciell. Vi planerar att landa i Miami och sedan hyra en bil för att ta oss runt Floridas alla sevärdheter. Resplanen ser för närvarande ut som följande:

Dag 1 Flyg till Miami, vidare i bil direkt till Fort Lauderdale
Dag 2 Fort Lauderdale
Dag 3 Bil efter östkusten mot Cocoa Beach
Dag 4 Cocoa Beach, Testa att surfa??
Dag 5 Cocoa Beach, Cape Canaveral
Dag 6 Cocoa Beach, Cape Canaveral
Dag 7 Cocoa Beach + bil mot Orlando
Dag 11 Orlando, Disney World
Dag 12 Orlando, Disney World
Dag 13 Orlando
Dag 14 Bil mot västkusten
Dag 15 St. Pete Beach
Dag 16 St. Pete Beach
Dag 17 Fort Myers Beach
Dag 18 Fort Myers Beach
Dag 19 Everglades, Alligatortur
Dag 20 Key West
Dag 21 Bil från Key West till Miami
Dag 22 Miami
Dag 23 Miami
Dag 24 Flyg hem

Jag själv är mycket intresserad av rymdfart och har därför planerat in 2 heldagar på Cape Canaveral (Kennedy Space center). 1 dag för att besöka museét, och en för att även hinna åka på deras rundtur i området som de erbjuder.

I Orlando har vi planerat in 6 dagar, då det verkar finnas väldigt mycket att göra där. Har dock försökt prioritera lite och tänkte försöka få ett hotell i närheten av Disney World för att då köpa ett 5-dagarspass och nästan uteslutande tillbringa vår tid där. Funderar även på att lämna in hyrbilen när vi kommer till Orlando för att sedan hyra en ny när vi åker därifrån, vilket vi hoppas kunna spara några 100 på. Kan det vara ett smart val?

Efter att ha tillbringat nästan en vecka i Orlando tänkte vi ta en hel vecka på oss för att bila längs västkusten. Känns som att det finns mer att se på den sidan Florida än längs östkusten. Har dock inga ställen som vi direkt måste stanna på, utan det som vi hört talas om som kan vara intressant är att ta en "Alligator-saffari" i Everglades, samt att besöka Key West som sägs ska vara mycket vackert.

Efter detta har vi två dagar över i Miami innan hemresa. Känner inte till något som är "måste" att besöka där, utan dessa två dagar är väl mest bara "för att ha varit där"...

Hur ser denna resplan ut? Är det något vi missat? Stannar vi för länge/kort tid på något ställe? Alla tips och erfarenheter tas tacksamt emot!

Mvh. Andreas
Ja det blir en resa ni kommer minnas, det är ju i alla fall klart. Om planeringen är optimal är ju personligt men själv hade jag försökt få mer tid i Miami Beach.
Cape Canaveral tror jag inte man kan besöka men KSC är väldigt intressant.

Även om ni mest ska gå på Disney tycker jag ni ska behålla bilen, USA är gjort för bil och även om det går utan så är det mycket bättre att ha en.

Att det finns mer på västkusten håller jag inte med om, orterna på ostkusten som t.ex. St. Augustine, Daytona o.s.v. är mycket trevligare tycker jag. Dessa Orter kan ni besöka under dagsutflykter från Orlando om ni vill.

Alligatorsafari, menar Du någon kommersiell park med alligatorbrottning, airboats o.s.v kan vara kul men framförallt är det nationalparken man inte får missa, besök minst ett av de visitors center som finns.

Key West är väl värt ett besök, gärna två tre dagar.

Gammal 2012-01-19, 20:40

JLE

Globetrotter
JLE är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Rykte: 4

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av floridasidan Visa inlägg

Cape Canaveral tror jag inte man kan besöka men KSC är väldigt intressant.
Jo, det går faktiskt. Varje dag går det en tur från KSC som heter Cape Canaveral - then & now. Då får man komma ut till historisk mark på Cape Canaveral Air Force Base där de första bemannade uppskjutningarna gjordes... Jag åkte den turen förra året och det var riktigt intressant. Det ingick även "grillning" av en säkerhetsvakt innan man fick gå ombord på bussen.

Min rekommendation till trådskaparen är att åka den turen samt turen "Upclose Nasa". Ta en varje dag, varje tur är några timmar lång... Så det finns gott om tid att gå på utställningarna. Både på Visitors Complex och Saturn V Complex.

Köper man inträde för en dag, så får man ytterligare en dags inträde inom sju dagar om man registrerar sig innan man går ut.

De turerna jag rekommenderar ingår inte i det ordinarie inträdet, men de är till skillnad mot den "vanliga" med en livs levande guide som kan svara på frågor. Annars är det inspelade röster och videosnuttar som visas i monitorer.

Vill man åka turen, speciellt den till Cape Canaveral så gäller det att boka biljetten i tid eftersom platserna är begränsade.

Kennedy Space Center Cape Canaveral Tours | Kennedy Space Center - Kennedy Space Center
Svara med citat

Gammal 2012-01-19, 20:42

JLE

Globetrotter
JLE är inte uppkopplad

Standard
Å vad gäller Orlando - behåll bilen. Bo i exempelvis Maingate East-området i Kissimmee. Hotellpriserna är bråkdelar mot vad ni skulle få betala inne på Disneyområdet. Det tar bara tio minuter att köra dit...
Svara med citat

Gammal 2012-01-19, 22:44

floridasidan

Världsvan
floridasidans avatar

Standard
Det missade jag totalt när vi var där, fanns kanske inte ens då, men det är helt riktigt.

"Cape Canaveral: Then & Now (more information)
Guided Tour
$21 adult/$15 child (ages 3-11) plus tax
Tour America's first launch sites from the 1960s, visit the Air Force Space and Missile Museum and see today's active unmanned rocket program.
Seating is limited. Offered daily at 12:50 p.m. Each tour runs approximately 3 hours. Print your Kennedy Space Center tickets at home!
Please note: A government issued driver's license or state identification card is required for United States and Naturalized Citizens ages 18 and older. International guests (including children) must present a valid passport to participate. You must check in at the Information Counter at least 30 minutes prior to your tour. Photography and video are limited to designated tour stops."

Menar Du även "KSC Up-Close Tour" eller är det en annan? (Hittar inget om "Upclose Nasa")
Verkar väldigt intressant att få se insidan av Vehicle Assembly Building!

Sist vi var på KSC (2008) så var det guider på bussarna, har de ändrat det, synd i.s.f.

Håller helt med om att man bor minst lika bra i Kissimmee som på Disney eller i Orlando.

Blev avbruten när jag skrev tidigare. tänkte ge ett upplägg som jag hellre hade gjort det, men som sagt som alltid min personliga åsikt, vart och hur man än spenderar sin tid i Florida blir man sällan missnöjd :-) Min smak är, hellre mer av färre platser än lite av många platser och helst så få flyttar som möjligt då de stjäler tid.
Hade inte valt enbart Disney, de andra parkerna är minst lika bra (sen beror det klart på personliga intressen).

Dag 1 Flyg till Orlando, vidare i bil direkt till Cocoa Beach
Dag 2 Cocoa Beach, Testa att surfa??
Dag 3 Cocoa Beach, Cape Canaveral
Dag 4 Cocoa Beach, Cape Canaveral
Dag 5 Cocoa Beach + bil mot Orlando
Dag 6 Orlando, Disney World
Dag 7 Orlando, Disney World
Dag 11 Orlando
Dag 12 Orlando utfärd till St. Augustine via Daytona Beach.
Dag 13 Bil till Miami Beach
Dag 14 Miami Beach utfärd Everglades
Dag 15 Miami Beach
Dag 16 Miami Beach utfärd Miami
Dag 17 Miami Beach
Dag 18 Bil till Key West
Dag 19 Key West
Dag 20 Key West
Dag 21 Bil från Key West till Miami Beach
Dag 22 Miami Beach utfärd till Ft. Lauderdale
Dag 23 Miami Beach utfärd till Miami
Dag 24 Flyg hem från Miami

Eventuellt ta Orlando före Cocoa Beach så slipper ni köra någon längre sträcka första dagen.

Gammal 2012-01-20, 09:00

JLE

Globetrotter
JLE är inte uppkopplad

Standard
Citat:

Menar Du även "KSC Up-Close Tour" eller är det en annan? (Hittar inget om "Upclose Nasa")
Jag blev osäker på namnet, men hittade biljetten - och den hette Upclose Nasa då (2010). Innehållet verkar vara i alla fall nästan densamma. Då fick man inte närma sig Vehicle Assembly Buildning. Men eftersom rymdfärjorna nu har gått i pension så är det väl möjligt...

När jag var där 2007 åkte vi den vanliga turen som ingår i inträdet. Då var det ingen guide med förrutom chauffören. 2008 och 2009 åkte vi Upclose Nasa, och 2010 Cape Canaveral - då med guide, men så kostar det givetvis lite extra. Speciellt den sista var definitivt värt pengarna...
Svara med citat

Gammal 2012-01-20, 09:08

floridasidan

Världsvan
floridasidans avatar

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av JLE Visa inlägg

Jag blev osäker på namnet, men hittade biljetten - och den hette Upclose Nasa då (2010). Innehållet verkar vara i alla fall nästan densamma. Då fick man inte närma sig Vehicle Assembly Buildning. Men eftersom rymdfärjorna nu har gått i pension så är det väl möjligt...

När jag var där 2007 åkte vi den vanliga turen som ingår i inträdet. Då var det ingen guide med förrutom chauffören. 2008 och 2009 åkte vi Upclose Nasa, och 2010 Cape Canaveral - då med guide, men så kostar det givetvis lite extra. Speciellt den sista var definitivt värt pengarna...
Kanon, ska definitivt åka den turen nästa gång! VAB är ju imponerande redan på håll (vad jag kan uttyda av beskrivningen får man besöka byggnaden nu) och det är verkligen rymdfartshistoria man får uppleva på KSC. Förstår mig inte på dem som inte tycker det är något att se. Det var mycket riktigt chauffören som berättade under bussturen, ingen separat guide men det var likväl mycket trevligt att höra på :-)

Gammal 2012-01-22, 22:02

Vesstrom

Nykomling
Vesstrom är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2011

Standard
Vi har varit några gånger i Florida och sett de ställen du nämner.

Det bästa med Florida är Key West och Everglades. Planera mer tid där. Bilturen ner till Key West är oslagbar. Sharkvalley är en bra park i Everglades. Welcome to Shark Valley Tram Tours
Orlando är roligt, jag älskar Sea World och deras shower. Men efter ett tag mår man illa i Orlando och pengarna rinner iväg. Allt handlar om att vi turister ska spendera pengar.
Kennedy Space center är roligt.
Västkusten erbjuder ett annat tempo än östkusten. Lugnt och billigare.

Trevlig resa!
Svara med citat

Gammal 2012-01-31, 23:39

Gäst

Question Några till funderingar
Hej!
Tack för alla fantastiska svar!!! Vet inte var jag ska börja...
Ang den föreslagna resplanen här ovan som ni krev så känner vi nog att vi hellre håller oss till den vi först hade tänkt, då hela resan är planerad som "roadtrip RUNT Florida" och därför vore det trevligt att även få en skymt av västkusten... Har däremot kommit på några till frågor som ni hjälpsamma människor kanske skulle kunna hjälpa mig med?

1. Vi planerar ju en resa på 3½ vecka = mycket tvätt eller mycket packning. Hur löser man bäst den situationen? Kan ju bli rätt dyrt att lämna in på ett hotell för tvättning. Finns det tvättstugor att "hyra in sig i"?

2. I Miami så är det ju just Miami Beach som vi främst vill besöka, men priset där är (vad vi sett) något högre än i själva Miami. Då vi har tillgång till bil så funderar vi på att bo i eller strax utanför Miami och "pendla" till Miami Beach på dagarna. Är detta ett alternativ eller kan det vara svårt/dumt/dyrt att göra så?

3. Har ju även planerat ett besök i nationalparken i Everglades. Var är det bäst att utgå från om man ska dit? Bo i t.ex. Naples eller närmare Everglades?

Mvh. Andreas
Svara med citat

Gammal 2012-02-01, 00:07

floridasidan

Världsvan
floridasidans avatar

Standard
Citat:

Hej!
Tack för alla fantastiska svar!!! Vet inte var jag ska börja...
Ang den föreslagna resplanen här ovan som ni krev så känner vi nog att vi hellre håller oss till den vi först hade tänkt, då hela resan är planerad som "roadtrip RUNT Florida" och därför vore det trevligt att även få en skymt av västkusten... Har däremot kommit på några till frågor som ni hjälpsamma människor kanske skulle kunna hjälpa mig med?

1. Vi planerar ju en resa på 3½ vecka = mycket tvätt eller mycket packning. Hur löser man bäst den situationen? Kan ju bli rätt dyrt att lämna in på ett hotell för tvättning. Finns det tvättstugor att "hyra in sig i"?

2. I Miami så är det ju just Miami Beach som vi främst vill besöka, men priset där är (vad vi sett) något högre än i själva Miami. Då vi har tillgång till bil så funderar vi på att bo i eller strax utanför Miami och "pendla" till Miami Beach på dagarna. Är detta ett alternativ eller kan det vara svårt/dumt/dyrt att göra så?

3. Har ju även planerat ett besök i nationalparken i Everglades. Var är det bäst att utgå från om man ska dit? Bo i t.ex. Naples eller närmare Everglades?

Mvh. Andreas
Jag tycker så klart min rutt är mycket bättre men det är fint överallt i Florida :-)

Det finns ofta tvättmaskin på hotellen/motellen och det finns tvättomater där man tvättar själv. Tvättat har vi aldrig gjort trots att vi aldrig åker mindre än tre veckor, man handlar så mycket kläder att man inte hinner använda alla ;-)

Fundera först på hur stort Miami är, bo i utkanten och pendla till Miami Beach är ingen bra ide alls (milt uttryckt). Har gjort en liten jämförelse med Stockholm längst ner på denna sida Om hyrbil, Buss, tåg, flyg i Florida på* Floridasidan. . Ska ni nu bara ha två dagar där så bo på ett riktigt bra läge så ni får nytta av tiden.

Menar Du nära nationalparken så kommer ni inte mycket närmre än om ni bor i Naples (Marco Island ligger lite närmre). Ska Ni till Shark Valley så är det närmre dit från Miami Beach men det är mindre trafik i Naplesområdet.

Gammal 2012-02-01, 00:09

BarneyStinson

Globetrotter
BarneyStinson är uppkopplad nu
BarneyStinsons avatar

Reg.datum: apr 2010

Rykte: 3

Standard
Citat:

1. Vi planerar ju en resa på 3½ vecka = mycket tvätt eller mycket packning. Hur löser man bäst den situationen?
Ni kommer att klara er rätt långt på ett par uppsättningar underkläder, två-tre par shorts och ett par pikétröjor. Det är busenkelt att handtvätta lite snabbt på hotellrummet på kvällen så är det torrt dagen efter. Så brukar jag göra, för att ha med sig 20 par underkläder alternativt lämna in för tvätt på olika ställen under resan känns mer omständligt tycker jag.
Svara med citat

Gammal 2012-02-01, 08:12

Pellsson

Globetrotter
Pellsson är inte uppkopplad
Pellssons avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 7

Standard
Vi tvättar alltid när vi är på hotellen (de har ofta en tvättstuga). Det är inte dyrt, 1 - 1,5 dollar för tvättmaskinen, och lika mycket för torktumlaren. Och det går in MYCKET tvätt i de amerikanska tvättmaskinerna. Det finns också små dosor tvättmedel att köpa, alternatvit att det finns gratis i receptionen. Vi brukar ta med ett tvättnät för att samla ihop smågrejer som ska tvättas.

Vi tycker det är bökigare att handtvätta på rummet, och det blir inte lika rent.
Svara med citat

Gammal 2012-02-01, 09:56

BarneyStinson

Globetrotter
BarneyStinson är uppkopplad nu
BarneyStinsons avatar

Reg.datum: apr 2010

Rykte: 3

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Pellsson Visa inlägg

Vi tycker det är bökigare att handtvätta på rummet, och det blir inte lika rent.
Att det skulle vara bökigare håller jag inte med om, det beror på situationen skulle jag säga! För oss som är vana vid att handtvätta kashmirtröjor hemma och reser utan barn är det väldigt snabbt att tvätta upp ett par plagg varannan dag på hotellrummet och hygienen har aldrig blivit lidande vad jag märkt..

Har man barn med sig eller kanske behöver flera ombyten per dag av någon orsak (träning etc.) så blir det ju en del tvätt och då är givetvis en tvättmaskin att föredra!
Svara med citat

Gammal 2012-02-02, 01:14

Thailand_JB

Globetrotter
Thailand_JB är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Rykte: 2

Standard Tvätt
En bra idé är ju annars att inte ha med sig så mycket gamla kläder på resan. Kläder är billigt i USA, så fyll resväskorna i USA.

Gammal 2012-02-02, 02:31

Gäst

Question Bil i Miami Beach
Citat:

Jag tycker så klart min rutt är mycket bättre men det är fint överallt i Florida :-)

Fundera först på hur stort Miami är, bo i utkanten och pendla till Miami Beach är ingen bra ide alls (milt uttryckt). Har gjort en liten jämförelse med Stockholm längst ner på denna sida Om hyrbil, Buss, tåg, flyg i Florida på* Floridasidan. . Ska ni nu bara ha två dagar där så bo på ett riktigt bra läge så ni får nytta av tiden.

Jo, förvisso... Miami kanske är stort, men vi har ju tillgång till hyrbil och när man söker på hotell i Miami Beach så går ett hyffsat hotell på närmare 1400:- per natt där medan man nästan kan få ett bättre hotell för halva priset om man väljer att bo t.ex. inne i själva Miami eller strax utanför. Det jag undrade över är väl mest om det är svårt att BIL-pendla fram och tillbaka till Miami Beach. Svårt att hitta parkering? Dyrt att parkera? Biltullar? Mycket köer, osv???

/Andreas
Svara med citat

Gammal 2012-02-02, 07:40

floridasidan

Världsvan
floridasidans avatar

Standard
Citat:

Jo, förvisso... Miami kanske är stort, men vi har ju tillgång till hyrbil och när man söker på hotell i Miami Beach så går ett hyffsat hotell på närmare 1400:- per natt där medan man nästan kan få ett bättre hotell för halva priset om man väljer att bo t.ex. inne i själva Miami eller strax utanför. Det jag undrade över är väl mest om det är svårt att BIL-pendla fram och tillbaka till Miami Beach. Svårt att hitta parkering? Dyrt att parkera? Biltullar? Mycket köer, osv???

/Andreas
Priserna beror på efterfrågan och tillgång, stor efterfrågan beror på något.
Som sagt det är en enorm skillnad på typ av upplevelse om man bor i Miami Beach eller inte. Vill man bo centralt eller på något skapligt ställe i Miami på ett hyffsat hotell så tror jag inte man sparar så många hundralappar, se upp med var ni bokar om ni väljer Miami det finns många områden man inte vill sätta fötterna i och att bo i någon förort med mil till närmsta affär eller restaurang är inte så trevligt även om man har bil.
Bilköer beror på var och vid vilken tid,har körttvärs genom Miami många gånger, på motorvägarna utanför rusningstid går det smidigt och snabbt, på mindre gator eller i rusningstid tar det evigheter. Det är inget jag rekommenderar att bo i utkanten eller inne i själva Miami och speciellt inte om det är Miami Beach man vill besöka, bättre att hoppa över Miamiområdet helt då tycker jag. Snålheten bör inte bedra visheten är ju ett klasssiskt ordspråk :-) man kan bo hyffsat bra i Sobe för under 500:- natten. Det Finns P-hus, där kan man parkera annars kan det vara bökigt att hitta P, kostar $16 i maxbelopp per dag tror jag (var $15 sist vi var där men har hört någon säga att det är 16). Biltullar beror på vilken väg man kör.
Senast redigerad av floridasidan den 2012-02-02 klockan 09:24.
Svara med citat

Gammal 2012-02-16, 13:57

Gäst

Standard Cocoa Beach
Rekommenderar Coconuts On The Beach - brevard restaurant, cocoa beach restaurant, waterfront restaurant, bar brevard county, bar cocoa beach

Jättetrevlig restaurang i Cocoa Beach, strandläge. Jättegod mat, ett favvohak för the locals, många surfare.

Sen är väl RonJons Surfshop i cocoa beach ett måste. Gigantisk affär med en massa roliga saker.
Svara med citat

Gammal 2012-02-16, 14:00

Pellsson

Globetrotter
Pellsson är inte uppkopplad
Pellssons avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 7

Standard
Håller helt med. En skön laid back-krog som inte ska missas.
Svara med citat

Gammal 2012-03-06, 19:24

maino

Nykomling
maino är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009

Standard
Vilken härlig resa ni har framför er. Vi gjorde en liknande resa för 2 år sedan men är sugna att göra det igen.
Behåll bilen i Orlando! Ni lär behöva den. Vi bodde på Radisson Hotel Orlando Lake Buena Vista - FL Hotels - Radisson.com
perfekt läge till samtliga parker i Orlando, ca 10 min .
Bra hotell, bra läge och bra priser! Vi var på samtliga parker men önskade att vi spenderat mer på Universal som var den bästa. Bodde en vecka i Fort Meyers beach och kunde se delfiner utanför hotellfönstret. Tycker att västsidan är fantastiskt vacker, även naturreservatet i Sanibel och dess snäckstränder är otroligt vackra. trevlig resa!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8