Citat:
Ursprungligen postat av frecl
Nu har jag inget skäl för att misstänka något fuffens med just denna annons men en ev. spekulant på dessa biljetter bör försäkra sig om att de elektroniska biljetterna verkligen går att lösa in på plats. Det är mycket enkelt att "sälja" en elektronisk biljett flera gånger.
Dessutom noterar jag att detta är första inlägget från användaren.
Slutligen önskar jag att lemur kryar på sig!
|
Hej Frecl,
tack för synpunkterna, vilka är vettiga - och dessutom tack för önskan om tillfrisknandet! Tyvärr tar det en stund - fick lungemboli - men jag borde klara mig utan men för framtiden.
Hur skulle man då kunna göra? Philladelphia biljetten och operabiljetten har jag i handen. Jag bor i Stockholm, Täby - vi kanske skulle kunna träffas och lösa det hela på något sätt (det är ju det samma för mig ref "hur får jag pengarna").
Eller - vi skulle ha åkt två st på resan - min kompis åker ändå. Kanske kan man t ex lämna över operabiljetten, "köparen" går in och när han/hon är "inne" så kan man ge pengarna till min kompis som ju sitter bredvid.
Vad gäller Rangers biljetten - den är inte elektronisk - den skall hämtas vid kassan före matchen - återigen, där kan min kompis hämta och lämna över.
Kanske vore följande det bästa: Vi kontaktar varandra och helst träffas - så vi har varandras identiteter och att kan se att vi "inte är skurkar". Jag lämnar över biljetterna, och får pengarna för dem först när köparen kommer tillbaka och allt gick bra - annars får jag inget. Det borde vara säkert?
Men som sagt - jag förstår oron. Därför erbjuder jag detta. Bara jag vet vem får biljetterna så behöver inga pengar betalas till mig innan köparen sett matcherna - dvs allt funkade.
Hoppas någon köper - Rangers-Flyers är verkligen en toppenmatch.
p.s. Jag pratar också med mitt försäkringsbolag som hoppas jag kommer täcka även biljettkostnaderna -via reseförsäkring. Om jag inte säljer dem. Då löser sig det hela.
Igen, tack för synpunkterna.
"lemur"