ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-01-18, 17:16

lemur1

Nykomling
lemur1 är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2012

Rykte: 0

Standard New York, början på februari: Biljetter till NHL hockey och/eller MET Opera överlåtes
New York, början på februari: Biljetter till NHL hockey och/eller Metropolitan Opera överlåtes p.g.a. sjukdom.

Jag tycker om ishockey och om opera. Så jag satte ihop "den perfekta resan"- på fredag 3/2 flyga in till New York (ca 3,500:- t.o.r.), kväll på Manhattan. Sedan på lördag 4/2 fm tåg till Philladelphia (ca 1,5 timme X2000-liknande snabbtåg) och kl 13:00 börjar ishockeyn Philadelfia Flyers-NY Islanders ... sedan tåget tillbaka och en skön middag i New York. Sedan en lat söndagsmorgon och kl 13:00 hockey igen - då i Madison Square Garden, NY Rangers mot Philladelphia - två topplag i Eastern conference. Henrik Lundqvist mot Jaromir Jagr & co! God middag igen och sedan på måndag en shopping dag på stan (dollarn är billig) och på kvällen Verdi's Ernani på Metropolitan Opera. Och sedan hem igen.

Tyvärr blev jag nu akut sjuk och fick bl. a. absolut förbud attt flyga ...

Därför vill jag nu överlåta de tre biljetterna (2xhockey samt 1xoperan). Jag har dem (elektroniskt) så överlämnandet är inga problem. Säljes till listpris, samma som i kassan (ca 170 dollar/biljett). Lower Section (långsidan) i MSG , motsv. i Philladelphia. Bra plats på parkett på MET operan.

Biljetterna säles tillsammans eller separat. Först till kvarn ... Och om du vill så ingår allt vad jag kan om att planera en sådan resa - jag har bott två år i USA och har gjort sedan liknande resor förr.

Lemur
Svara med citat

Gammal 2012-01-22, 17:00

frecl

Medlem
frecl är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2007

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av lemur1 Visa inlägg

Därför vill jag nu överlåta de tre biljetterna (2xhockey samt 1xoperan). Jag har dem (elektroniskt) så överlämnandet är inga problem.
Nu har jag inget skäl för att misstänka något fuffens med just denna annons men en ev. spekulant på dessa biljetter bör försäkra sig om att de elektroniska biljetterna verkligen går att lösa in på plats. Det är mycket enkelt att "sälja" en elektronisk biljett flera gånger.

Dessutom noterar jag att detta är första inlägget från användaren.

Slutligen önskar jag att lemur kryar på sig!
Svara med citat

Gammal 2012-01-22, 19:09

lemur1

Nykomling
lemur1 är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2012

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av frecl Visa inlägg

Nu har jag inget skäl för att misstänka något fuffens med just denna annons men en ev. spekulant på dessa biljetter bör försäkra sig om att de elektroniska biljetterna verkligen går att lösa in på plats. Det är mycket enkelt att "sälja" en elektronisk biljett flera gånger.

Dessutom noterar jag att detta är första inlägget från användaren.

Slutligen önskar jag att lemur kryar på sig!
Hej Frecl,

tack för synpunkterna, vilka är vettiga - och dessutom tack för önskan om tillfrisknandet! Tyvärr tar det en stund - fick lungemboli - men jag borde klara mig utan men för framtiden.

Hur skulle man då kunna göra? Philladelphia biljetten och operabiljetten har jag i handen. Jag bor i Stockholm, Täby - vi kanske skulle kunna träffas och lösa det hela på något sätt (det är ju det samma för mig ref "hur får jag pengarna").

Eller - vi skulle ha åkt två st på resan - min kompis åker ändå. Kanske kan man t ex lämna över operabiljetten, "köparen" går in och när han/hon är "inne" så kan man ge pengarna till min kompis som ju sitter bredvid.
Vad gäller Rangers biljetten - den är inte elektronisk - den skall hämtas vid kassan före matchen - återigen, där kan min kompis hämta och lämna över.

Kanske vore följande det bästa: Vi kontaktar varandra och helst träffas - så vi har varandras identiteter och att kan se att vi "inte är skurkar". Jag lämnar över biljetterna, och får pengarna för dem först när köparen kommer tillbaka och allt gick bra - annars får jag inget. Det borde vara säkert?

Men som sagt - jag förstår oron. Därför erbjuder jag detta. Bara jag vet vem får biljetterna så behöver inga pengar betalas till mig innan köparen sett matcherna - dvs allt funkade.

Hoppas någon köper - Rangers-Flyers är verkligen en toppenmatch.

p.s. Jag pratar också med mitt försäkringsbolag som hoppas jag kommer täcka även biljettkostnaderna -via reseförsäkring. Om jag inte säljer dem. Då löser sig det hela.

Igen, tack för synpunkterna.

"lemur"
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8