ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-01-17, 14:23

Gäst

Standard Brussels Airlines till NY?
Någon som flygit med detta flygbolag till New York? såg man åker med en Airbus A333 från Belgien till NY, erfarenheter? ska boka resan nästa vecka så vill samla på mig lite info
Svara med citat

Gammal 2012-01-17, 23:42

PeterO

Världsvan
PeterO är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 5

Standard
Vad tror du det skulle vara för problem?
(Jag har inte åkt med dem, men har svårt att tro att det kan vara något problem att åka med dem).

Åker du från Göteborg så du inte har tillgång till direktflyg?
Personligen värdesätter jag kort flygtid.
/PeterO
Svara med citat

Gammal 2012-01-18, 19:50

Gäst

Standard
Nej, tror inte det bör vara några problem utan var mer ute efter folk som hade rest med dem för att höra lite hur de hade haft det, Är lite flygrädd (ok, väldigt flygrädd emellanåt) så gillar att ha koll på läget...

Är även lite nojjig över transfer tiden i Belgien, 1:30 till new york planet från att vi har landat...och ja jag flyger från Göteborg.
Svara med citat

Gammal 2012-01-18, 19:56

tomanki

Nykomling
tomanki är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2012

Rykte: 0

Standard
jag har inte heller åkt med dem men bokat en resa till NY i okt (jag vet jag är tidigt ute). Priset var kanon på vår resa!
Svara med citat

Gammal 2012-01-18, 20:00

Gäst

Standard
Alright, ja vi är också ganska tidigt ute, vi kommer troligtvis åka den 19/9 till den 3/10 om vi får lika bra pris på det datumet om en vecka

Bokade ni direkt på deras hemsida eller via flygresor.se eller dylikt?
Svara med citat

Gammal 2012-01-19, 19:26

tomanki

Nykomling
tomanki är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2012

Rykte: 0

Standard
Vi bokade via mr Jet

hade kollat på många olika flighter men hittade denna av en slump. Det var 6 platser kvar och vi betalade 16.400 för 4 personer (tonåringarna räknas som vuxna)
Svara med citat

Gammal 2012-02-02, 12:57

Gäst

Standard
Åkte med dem från oslo men då var det american airlines från bryssel så är säkert samma för dig. Jag åkte i februari och det var förseningar på gardermoen (pga kyla/is) så hade 20 min på mig att springa mellan gaterna (inkl ny säkerhetskontroll) och det var precis så jag hann. Min väska hade inte lika tur och kom till NY 2 dagar senare ;-) direktflyg måste ju va mer värt? Blir direkt med sas nu i april när jag åker andra gången :-)
Svara med citat

Gammal 2012-02-02, 16:43

malama

Världsvan
malama är inte uppkopplad
malamas avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
Brussels Airlines skall börja med en daglig förbindelse Bryssel-New York JFK den 1 juni 2012 med Airbus A330 och flyger alltså inte den sträckan nu.

Gammal 2012-02-02, 17:25

Gäst

Smile
Aha...ska bli intressant att flyga med dem den 19e september då
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8