|
|

2012-01-15, 18:59
|
Reg.datum: jan 2012
Rykte: 0
|
hotell i florida
Hej,
sitter och försöker planera en resa till USA med två stora barn.
Vi blir alltså tre personer som åker -
Frågan är hur jag hittar hotell till rundresan, blir några dagar i miami sedan bila runt i några dagar.
Vad är ert förslag på hotell? finns ju tusentals..
Vill gärna ha vettig frukost inkluderad och hyfsad standard.
Vad har ni för tips? - några bra kedjor kanske, funderar på vest western - några erfarenheter eller tips?
Tacksam för svar!
|
|
|

2012-01-15, 19:05
|
Reg.datum: nov 2011
Rykte: 1
|
kolla på tripadvisor.se eller sidor som hotels.com
de har ju massa kommentarer ifrån folk som bott på ställena samt att de ger dig rabatt när du bokar hotel
|
|
|

2012-01-15, 19:31
|
Reg.datum: jan 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av sture100
Hej,
sitter och försöker planera en resa till USA med två stora barn.
Vi blir alltså tre personer som åker -
Frågan är hur jag hittar hotell till rundresan, blir några dagar i miami sedan bila runt i några dagar.
Vad är ert förslag på hotell? finns ju tusentals..
Vill gärna ha vettig frukost inkluderad och hyfsad standard.
Vad har ni för tips? - några bra kedjor kanske, funderar på vest western - några erfarenheter eller tips?
Tacksam för svar!
|
Tripadvisor är alltid ett bra tips. Mitt tips är att strunta i frukost, det är sällan något imponerande, ska det vara en bra frukost får man i regel välja dyra hotell annars är det oftast typ toast, marmelad muffins, söta flingor. Bättre att ha rum med kylskåp eller t.o.m. kök och handla egen frukost eller att gå ut och äta.
Vad menar Du med hyfsad standard, prisläge?
Priserna varierar mycket mellan olika ställen, Orlando är väldigt billigt medan Miami Beach (ni tänker väl inte bo i Miami?) och t.ex. Key West är lite dyrare. Några hotelltips finns här Florida, resor information tips länkar bilder mm. om Florida
Själv väljer vi gärna Choice Hotels (Clarion, Comfort Inn, Comfort Suites, Quality), brukar vara bra och dessutom har man bra bonusprogram genom Choice Scandinavia. Motel6, Traveloge & Days Inn är enkla men brukar vara okej.
|
|

2012-01-15, 19:44
|
|
tack för svaren,
Ville gärna ha frukost (tänker mig stor buffe ala sverige) men det kanske är fel...
trodde best western hade sådana med ägg, bacon och grejjer 
är det bättre att äta frukosten ute?
förstår från ditt inlägg att det är miami beach som man skall vara på - tänkte miami från början men det är nog fel...
har någon tips i orlando, miami eller andra ställen så länka gärna 
blir borta 11 nätter... och brukar bara köpa färdiga resor från swanson's och liknande.. - kanske blir det billigare och bättre i slutändan.. vad tror ni?
|
|
|

2012-01-15, 20:10
|
|
Citat:
tack för svaren,
Ville gärna ha frukost (tänker mig stor buffe ala sverige) men det kanske är fel...
förstår från ditt inlägg att det är miami beach som man skall vara på - tänkte miami från början men det är nog fel...
blir borta 11 nätter... och brukar bara köpa färdiga resor från swanson's och liknande.. - kanske blir det billigare och bättre i slutändan.. vad tror ni?
|
Du kan få stora buféer också men man får då i regel välja hotell som Ramada, Hilton och liknande. Det är dock billigt att äta ute, frukost-buffé i Orlandoområdet kostar en 4-5 dollar plus dricka (kaffe brukar ingå), middagsbuffé kan man äta för en $7-10 på de billigare ställena som Ponderosa och Golden Corall. Har faktiskt inte bott på BW i USA men vilken typ av frukost hotellen serverar brukar framgå på deras hemsidor.
Har ni inte något särskilt som gör att ni vill bo i Miami så är det helt klart South Beach som gäller, där finns allt på gångavstånd inte minst stranden, som inte finns i Miami, plus att hela Miami finns en kort bussresa eller biltur bort.
Det blir ganska säkert billigare att boka själv än genom Swanson´s men man får jämföra från gång till gång. Du svarade inte på frågan om vilken standard, prisklass ni vill ha på boendet, behövs för att kunna ge relevanta tips.
|
|

2012-01-16, 09:02
|
Reg.datum: maj 2009
Rykte: 4
|
Citat:
tack för svaren,
|
Frukostbuffeerna som finns på mellanklasshotellen brukar inte vara någon höjdare. I Orlando brukar vi bo i Maingate East-området som ligger i Kissimmee. Där har vi bott både på Comfort Suites och Quality Suites, och de säger sig båda ha en rejäl frukostbuffé - men den är inte på långa vägar av samma kvalitet som en svensk hotellfrukost.
Vi brukar istället gå över gatan till Ponderosas Steakhouse och äta deras frukostbuffé. Tror det kostar lite mer än $6 inklusive dricka - och den är betydligt bättre, och så är det mycket lugnare och man kan få lite matro...
|
|
|

2012-01-16, 20:33
|
|
Hej & tack för alla svar -
prisklassen som jag tänkt är runt 1000 SEK per natt för mig och mina tonårsbarn,
Jag har åkt via swanson tidigare och det var bra, men jag hittar ingen resa som passar oss i florida.
vill få ihop miami (som jag fick tips om ovan)
key west någon dag,
Naples (med outlets) och clearwater
och sedan Orlando..
Låter som ganska standard - har ni hotelltips tar jag dessa tacksamt 
Låter som att frukost på hotellet inte är något att sträva efter..
Bör man boka hotell innan resa eller kan man göra det "on the go"?
Känns bra för mig att ha allt bokat och klart, men jag kanse e feg...
|
|
|

2012-01-16, 21:50
|
|
Citat:
prisklassen som jag tänkt är runt 1000 SEK per natt för mig och mina tonårsbarn,
Jag har åkt via swanson tidigare och det var bra, men jag hittar ingen resa som passar oss i florida.
key west någon dag,
och sedan Orlando..
|
Swanson´s säljer samma hotell, flyg mm. som ni kan boka själv på annat håll antagligen billigare dessutom, så det finns ingen anledning att anlita dem om man klarar av att boka själv (vilket ju inte är svårt alls :-)
Man ska ju helst veta exakt datum för vistelsen för att hitta hotell i rätt prisklass men lite tips. Kanske kan ni tänka er att betala några hundra mer på några ställen om det är betydligt billigare på andra ställen?
I Miami Beach är priserna högre än i t.ex Orlando. Jag tipsar bara om hotell med bra lägen i Sobe. Ta en titt på t.ex. Villa Italia Hotell, Beacon Hotel, Hotel Breakwater, Kent Hotel och Delores.
I Key West är prisläget också lite högre, man kan bo relativt billigt om man bor på delen av ön som är närmst brofästet, det är då en liten bit till själva centrum, så man får ta bilen, buss eller taxi när man ska dit, då kan man bo helt acceptabelt på t.ex Traveloge, Comfort Inn, Quality Inn eller Days Inn. Vill Ni bo mer centralt så kolla priserna på t.ex. The Gardens & Pegasus International Hotel.
I Naples har jag inga bra förslag, varför vill ni bo just där, finns trevligare ställen.
I Orlandoområdet bor vi oftast i Kissimme, det är väldigt billigt att bo i Orlando och Kissimmee, man klarar sig med enkelt motell, sällan man ens är på hotellet mer än när man sover. Titta på Quality Inn & Suites, Comfort Suites Maingate, Super 8 Kissimmee/Orlando Maingate & The Metropolitan Express.
Om man ska boka i förväg hemifrån, en eller ett par dagar innan, eller söka upp hotellen direkt på plats är en smaksak, själv bokar vi alltid hemifrån om vi kan, då slipper man lägga tid på det under resan, man kan söka bästa alternativ i lugn och ro och man vet exakt vad det kommer att kosta, nackdelen är att man inte har en flexibel tidsplan. Letar man på plats riskerar man att det blir dyrare eller man får ta vad som finns ledig även om det är dåligt eller dyrt men det kan även bli billigare om man har tur. Hyrbil är absolut bäst att boka hemifrån.
|
|

2012-01-17, 12:11
|
|
Citat:
key west någon dag,
och sedan Orlando..
|
De boenden jag kan rekommendera är:
Orlando/Kissimmee:
- Comfort Suites Maingate East
- Quality Suites Maingate East / Royale Parc Suites. De har rum med två stycken sovrum om dina tonåringar vill bo för sig själva.
Comfort Suites brukar man kunna få väldigt bra priser på via booking.com Quality Suites hittar man ibland bra på hotels.com/expedia. Men ibland är det billigast direkt via deras egen hemsida: Luxury Hotels in Kissimmee - Royale Parc Suites
På båda dessa finns det en frukostbuffé, men det är ingen höjdare. Ät den istället på Ponderosa på andra sidan US192-vägen
Clearwater Beach:
- Royal North beach. Rekommenderas starkt. Även här finns det lägenheter med två sovrum. Bra och lugnt läge och oerhört trevlig personal.
- Monaco Resort. Är billigt och fräscht - men de har nog den mest tjuriga och griniga personal jag har stött på...
|
|
|

2012-01-17, 19:57
|
|
Stort tack för er input som kommer att betyda mycket för denna resan.
Ett par kommentarer är att jag gärna lägger någon hundralapp på bättre boende, det blir för dyrt som det är...
Och visst - två sovrum vore mycket uppskattat av grabbarna!
Sedan är Naples bara något jag såg på kartan, surfade lite på premium outlets som känns viktigt och tyckte mig se något som låg i dessa krokarna, garna tips på oultlets & övernattning i närområdet till dessa.
Igen tack för er input - jag bokar allt hemifrån och låter resebolagen vara i fred - känns som den bästa strategin!
|
|
|

2012-01-17, 19:59
|
|
Citat:
Sedan är Naples bara något jag såg på kartan, surfade lite på premium outlets som känns viktigt och tyckte mig se något som låg i dessa krokarna, garna tips på oultlets & övernattning i närområdet till dessa.
|
Bara för din kännedom - det finns två stycken Premium Outlets i Orlando också...
|
|
|

2012-01-17, 23:43
|
|
Citat:
Stort tack för er input som kommer att betyda mycket för denna resan.
Ett par kommentarer är att jag gärna lägger någon hundralapp på bättre boende, det blir för dyrt som det är...
Och visst - två sovrum vore mycket uppskattat av grabbarna!
Igen tack för er input - jag bokar allt hemifrån och låter resebolagen vara i fred - känns som den bästa strategin!
|
Vill ni tvunget bo på södra delen av västkusten är Ft. Myers Beach ett bättre val men är det för köpcentans skull så avstå.
Ni har från Miami Beach Sawgrass Mills och Aventura Mall som är de största 8och i mitt tycke bästa) outlet respektive vanligt köpcentra på utflyktsavstånd. I Miami har ni Dolphin Mall som är nästan lika bra som Sawgrass, intill det ligger Miami International Mall och det finns ytterligare många köpcentra i Miami.
Vad lockar er i Clearwater, denna ort har förfallit en del och jag skulle inte lägga tid där, skulle i.s.f. hellre lägga mer tid på färre ställen. 11 dagar är ingenting i Florida, det finns massor att se på varje ställe och varje flytt tar tid. 11 dagar tycker jag är alldeles för lite bara för att se Miamiområdet (vi åker aldrig mindre än tre veckor till Florida). Hade absolut aldrig lagt in mer än max tre platser på 11 dagar, vill hellre se lite mer än de vanligaste sevärdheterna än att se så lita på ytan av så många platser som möjligt.
|
|

2012-01-18, 08:19
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av floridasidan
Vad lockar er i Clearwater, denna ort har förfallit en del och jag skulle inte lägga tid där,
|
Nu hänger jag inte med här - förfallit? Jag tycker snarare tvärt om, att det börjar bli lite väl exploaterat när de små gamla hotellen rivs och ersätts av gigantiska hotel och lägenhetskomplex.... Jag kanske är bakåtsträvare när jag söker det äldre charmiga och lugna :/
Jag förutsätter att det är Clearwater Beach som vi pratar om, staden Clearwater har jag ingen större uppfattning om...
|
|
|

2012-01-18, 09:01
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av JLE
Nu hänger jag inte med här - förfallit? Jag tycker snarare tvärt om, att det börjar bli lite väl exploaterat när de små gamla hotellen rivs och ersätts av gigantiska hotel och lägenhetskomplex.... Jag kanske är bakåtsträvare när jag söker det äldre charmiga och lugna :/
Jag förutsätter att det är Clearwater Beach som vi pratar om, staden Clearwater har jag ingen större uppfattning om...
|
Ja förfallit var kanske fel ordval, försämrats eller vad ska man säga, just p.g.a att det exploaterats och blivit mindre "trevligt".
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|