ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-01-10, 18:04

tomanki

Nykomling
tomanki är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2012

Rykte: 0

Question Vilken del av New York är bäst att bo i?
under Central Park?
Till höger eller vänster om Central Park?

Låter kanske lite konstigt men om man kollar på kartan så lokaliserar jag mig så.
Svara med citat

Gammal 2012-01-19, 14:41

Gäst

Standard
If ya ain't stayin' in Brooklyn, fuggedaboudit!
Svara med citat

Gammal 2012-01-19, 15:06

JLE

Globetrotter
JLE är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Rykte: 4

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av tomanki Visa inlägg

under Central Park?
Till höger eller vänster om Central Park?

Låter kanske lite konstigt men om man kollar på kartan så lokaliserar jag mig så.
Det beror väl litegranna på hur man vill ha det. Är det så att ni är där en kortare tid så vill man nog bo lite mer "centralt" så man slipper alla transporter... Å med centralt menar jag i närheten av Times Square.

Men så är det ju priser - ju längre norrut man kommer destå lägre brukar priserna vara...
Svara med citat

Gammal 2012-01-19, 15:54

chazzie

Globetrotter
chazzie är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 3

Standard
Är man någorlunda resvan så fungerar det att bo utanför city också, men inte om man skall vara ute till småtimmarna kanske. Vi bodde i New Jersey 20min buss från Port Authority till bra pris, men då gäller lite lokaltrafik varje dag. Bodde på 53:e gatan 2003 om jag inte minns fel, det var rätt trevligt att bo så centralt också.

Annars spelar det inte så stor roll vart på Manhattan man bor, tycker man bara priset är OK enligt sin egen börs =}
Svara med citat

Gammal 2012-01-19, 16:07

PeterO

Världsvan
PeterO är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 5

Standard
En bra regel brukar vara att man inte ska bo för långt från en tunnelbana. Ju fler linjer i närheten desto bättre. Bor man högt upp bör man tänka på att en del stationer är sådana där endast lokaltåg stannar. Dessa är märkta med svart cirkel på kartan. Vid de med vit cirkel stannar alla tåg. På mta.info hittar du kartan.
Svara med citat

Gammal 2012-01-20, 19:25

micke66

Nykomling
micke66 är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2010

Standard soho
Om du vill shoppa kläder så är soho ett bra ställe att bo i.
Jag skulle undvika Times Square för det är för stimmigt och för mycket turister.Inte mycket att se för den den delen heller.
Svara med citat

Gammal 2012-01-22, 12:55

Thailand_JB

Globetrotter
Thailand_JB är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Rykte: 2

Standard NYC
Håll dig definitivt borta från Time Square. Det är inte där du hittar de bästa restaurangerna heller, då de flesta är inriktade på turister enbart.

Mysiga och prisvärda ställen (både hotell och restauranger, pubar etc) hittar du runt Soho och TriBeCa.

Har bott i NYC i 1,5 år och undvek alltid området runt Time Square.

Gammal 2012-01-22, 13:08

BarneyStinson

Globetrotter
BarneyStinson är inte uppkopplad
BarneyStinsons avatar

Reg.datum: apr 2010

Standard
Jag har bara varit i New York en gång och då bodde vi på W 32nd vilket kändes som ett bra ställe för en förstagångsbesökare. Det var en rätt kort promenad upp till Times Square och till Central Park tog det bara en stund till. Vi promenerade till Battery Park med en del stopp på vägen och det var en trevlig promenad på kanske sex kilometer.

Jag tycker att midtown är ett ganska bra förstagångsval, cirka ett tiotal gator under Times Square.

Nästa gång blir det nog East eller West Village halva vistelsen och Upper West Side andra vistelsen för de var de områdena vi inte besökte alls senast.
Senast redigerad av BarneyStinson den 2012-01-22 klockan 18:43.
Svara med citat

Gammal 2012-01-22, 17:50

Eisen

Medlem
Eisen är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2011

Standard
När jag var i NYC så bodde vi ganska nära så att säga, slutet av Central Park. Nämligen på W 57th st. Det var faktiskt bra, lite långt till vissa saker då vi gick överallt men det funkar absolut! Möjligen att jag skulle ha valt något lite längre ner om jag åker en gång till. Och det där med att undvika Times Square, visst vissa tycker inte om allt det turistiga men jag tyckte att det var häftigt att få ha varit där, sedan är det väl inga speciella restauranger direkt kanske. Men man får väldigt fina bilder där i alla fall! och vi var inte ute efter att äta gott, åt mest för att man faktiskt blev hungrig Då det var första resan till New York så gjorde vi allt turistaktigt man kan göra haha.
Svara med citat

Gammal 2012-01-22, 18:42

BarneyStinson

Globetrotter
BarneyStinsons avatar

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Eisen Visa inlägg

[..]slutet av Central Park. Nämligen på W 57th st.[..]
Personligen kallar jag 59th början av Central Park! Det känns mer naturligt för mig, men någon som vet hur det egentligen ligger till om man frågar en NY-bo?
Svara med citat

Gammal 2012-01-22, 20:36

Eisen

Medlem
Eisen är inte uppkopplad

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av BarneyStinson Visa inlägg

Personligen kallar jag 59th början av Central Park! Det känns mer naturligt för mig, men någon som vet hur det egentligen ligger till om man frågar en NY-bo?
Jo, men så sade jag ju ganska nära. Två gator är ju väldigt nära?
Svara med citat

Gammal 2012-01-22, 21:22

BarneyStinson

Globetrotter
BarneyStinsons avatar

Standard
Det jag tyckte var intressant var att du tycker att Central Park slutar vid 59th när jag själv tycker att Central Park börjar där (och slutar i norr vid 110th).

Jag kanske skulle highlight'at början i min förra post för att undvika missförstånd, my bad!
Svara med citat

Gammal 2012-01-22, 22:51

Eisen

Medlem
Eisen är inte uppkopplad

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av BarneyStinson Visa inlägg

Det jag tyckte var intressant var att du tycker att Central Park slutar vid 59th när jag själv tycker att Central Park börjar där (och slutar i norr vid 110th).

Jag kanske skulle highlight'at början i min förra post för att undvika missförstånd, my bad!
Då förstår jag Jag har faktiskt aldrig riktigt tänkt på det. Men jag ser det som en karta och då slutar Central Park där. Ser man det med gator eller hur jag ska säga så borde den ju faktiskt börja där. Men ja, jag ser det som att södra delen avslutar Central Park.
Svara med citat

Gammal 2012-01-23, 00:48

malama

Världsvan
malama är inte uppkopplad
malamas avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
"Börjar" och "slutar" är ganska meningslöst i fall som detta. "Var slutar Skåne?"..."Var börjar Vänern?"

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8