ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-02-21, 02:26

C3_

Globetrotter
C3_ är inte uppkopplad
C3_s avatar

Reg.datum: nov 2011

Rykte: 1

Standard
finns ju massa men hertz och avis finns iaf på båda orterna
Svara med citat

Gammal 2012-03-02, 10:56

Minna

Nykomling
Minna är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2012

Rykte: 0

Standard Tack allihopa!
Nu beger vi oss snart till Californien. Det känns jättespännande och jag vill tacka så hemskt mycket för alla tips. Otroligt tacksam för det-
Får berätta om våra upplevelser när vi är tillbaka i Sverige igen.

Ha det gott allihopa! Trevlig helg!
Svara med citat

Gammal 2012-03-02, 11:32

Travelfuel.net

Smile Tips
Missa för allt i världen inte Las Vegas- världens roligaste stad. Tog oss 4,5 h att köra mellan LV och LA. Bästa shopping finns på Premium Outlet NORTH (inte PR South) i Las Vegas. I Kalifornien skulle jag rekommendera Camarillo Premium outlet: Camarillo Premium Outlets
Bästa burgaren längs vägen är In´n Out burger (dreglar bara jag tänker på det) och så såklart det här stället: Cheesecake Factory | USA

Angående bil så tycker jag att Hertz är riktigt bra men precis som du själv var inne på så är de ibland lite dyrare när det gäller att lämna bilen på annan ort. Något vi också upptöckte och därför bokade via budgetfirman Dollars svenska hemsida istället då de var betydligt billigare. Vi hyrde bilen över dagen för att endast transportera oss mellan LV och LA vilket gick på överkomliga 360 sek för midsize storlekn på bil (= gott om plats för allt bagage och shoppingkassar). Och som någon annan skrev se verkligen till att boka bil hemifrån eller åtminstone via nätet på den svenska sidan ifall du redan skulle befinna dig i USA. /Travelfuel
Svara med citat

Gammal 2012-03-02, 17:42

FlashM

Medlem
FlashM är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2012

Smile
Citat:
Ursprungligen postat av Travelfuel.net Visa inlägg

Missa för allt i världen inte Las Vegas- världens roligaste stad. Tog oss 4,5 h att köra mellan LV och LA. Bästa shopping finns på Premium Outlet NORTH (inte PR South) i Las Vegas. I Kalifornien skulle jag rekommendera Camarillo Premium outlet: Camarillo Premium Outlets
Bästa burgaren längs vägen är In´n Out burger (dreglar bara jag tänker på det) och så såklart det här stället: Cheesecake Factory | USA

Angående bil så tycker jag att Hertz är riktigt bra men precis som du själv var inne på så är de ibland lite dyrare när det gäller att lämna bilen på annan ort. Något vi också upptöckte och därför bokade via budgetfirman Dollars svenska hemsida istället då de var betydligt billigare. Vi hyrde bilen över dagen för att endast transportera oss mellan LV och LA vilket gick på överkomliga 360 sek för midsize storlekn på bil (= gott om plats för allt bagage och shoppingkassar). Och som någon annan skrev se verkligen till att boka bil hemifrån eller åtminstone via nätet på den svenska sidan ifall du redan skulle befinna dig i USA. /Travelfuel
Kul att läsa dina upplevelse.
Vi ska till LA och LV i juli och vi försöker att läsa allt som finns på nätet om dessa två städer. Man vill inte missa nåt :-)

Vad är för skillnad mellan dessa två outlets i LV, alltså North eller South. Är det priset, utbudet eller vad menar du?

Vi ska också hyra bil, fast för 15 dagar totalt och när jag söker på nätet så verkar det knappt någon skillnad mellan olika bolag. Är det villkoren du tänker på eller?
Svara med citat

Gammal 2012-03-02, 22:57

JLE

Globetrotter
JLE är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Rykte: 4

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av FlashM Visa inlägg

Vi ska också hyra bil, fast för 15 dagar totalt och när jag söker på nätet så verkar det knappt någon skillnad mellan olika bolag. Är det villkoren du tänker på eller?
Om man skall vara flera förare (och alla är inom familjen) så rekommenderas Avis. De har ingen extra kostnad för detta, vilket alla andra har. Deras priser brukar numera ligga lite över de andra, men vissa tar $20/dag för en extra förare...
Svara med citat

Gammal 2012-03-03, 14:34

FlashM

Medlem
FlashM är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2012

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av JLE Visa inlägg

Om man skall vara flera förare (och alla är inom familjen) så rekommenderas Avis. De har ingen extra kostnad för detta, vilket alla andra har. Deras priser brukar numera ligga lite över de andra, men vissa tar $20/dag för en extra förare...
Vart står det att extra förare inte kostar något?
Jag är inne på avis.com och försöker hitta info om det men det framgår inte nånstans. Skicka gärna en länk på det.
Svara med citat

Gammal 2012-03-03, 21:09

JLE

Globetrotter
JLE är inte uppkopplad

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av FlashM Visa inlägg

Vart står det att extra förare inte kostar något?
Jag är inne på avis.com och försöker hitta info om det men det framgår inte nånstans. Skicka gärna en länk på det.
Här står det:
Avis Frequently Asked Questions. Find all Policies & Procedures.
Svara med citat

Gammal 2012-03-03, 21:16

JLE

Globetrotter
JLE är inte uppkopplad

Standard
Om uthyrning börjar i Kalifornien så har även Hertz ingen avgift för "spouse" eller "domestic partner"...
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8