Citat:
Ursprungligen postat av Travelfuel.net
Missa för allt i världen inte Las Vegas- världens roligaste stad. Tog oss 4,5 h att köra mellan LV och LA. Bästa shopping finns på Premium Outlet NORTH (inte PR South) i Las Vegas. I Kalifornien skulle jag rekommendera Camarillo Premium outlet: Camarillo Premium Outlets
Bästa burgaren längs vägen är In´n Out burger (dreglar bara jag tänker på det) och så såklart det här stället: Cheesecake Factory | USA
Angående bil så tycker jag att Hertz är riktigt bra men precis som du själv var inne på så är de ibland lite dyrare när det gäller att lämna bilen på annan ort. Något vi också upptöckte och därför bokade via budgetfirman Dollars svenska hemsida istället då de var betydligt billigare. Vi hyrde bilen över dagen för att endast transportera oss mellan LV och LA vilket gick på överkomliga 360 sek för midsize storlekn på bil (= gott om plats för allt bagage och shoppingkassar). Och som någon annan skrev se verkligen till att boka bil hemifrån eller åtminstone via nätet på den svenska sidan ifall du redan skulle befinna dig i USA. /Travelfuel
|
Kul att läsa dina upplevelse.
Vi ska till LA och LV i juli och vi försöker att läsa allt som finns på nätet om dessa två städer. Man vill inte missa nåt :-)
Vad är för skillnad mellan dessa två outlets i LV, alltså North eller South. Är det priset, utbudet eller vad menar du?
Vi ska också hyra bil, fast för 15 dagar totalt och när jag söker på nätet så verkar det knappt någon skillnad mellan olika bolag. Är det villkoren du tänker på eller?