ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-12-25, 19:08

Gäst

Smile flytta till new york
Hej,

Jag är en tjej på 19 år som ska flytta till new york i jan 2012 för att plugga, hade varit kul att komma i kontakt med andra som kanske ska åka.

Maila mig på: Ema_@live.se
Svara med citat

Gammal 2011-12-26, 14:00

Rowexor

Medlem
Rowexor är inte uppkopplad
Rowexors avatar

Reg.datum: sep 2011

Rykte: 0

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hej,

Jag är en tjej på 19 år som ska flytta till new york i jan 2012 för att plugga, hade varit kul att komma i kontakt med andra som kanske ska åka.

Maila mig på: Ema_@live.se

Vart har du tänkt plugga i new york? Hur länge har du tänkt vara borta? är sjukt sugen jag med! hör gärna av dig!
Svara med citat

Gammal 2011-12-29, 21:00

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Rowexor Visa inlägg

Vart har du tänkt plugga i new york? Hur länge har du tänkt vara borta? är sjukt sugen jag med! hör gärna av dig!
Ska plugga på the city college, programet är på 4 år
Svara med citat

Gammal 2011-12-29, 21:22

Nyfiken:)

Standard NYFIKEN
Åh NU blir jag nyfiken! Ska inte själv till New York nu (har dock varit där, riktigt häftig stad, du kommer få det grymt! ), men jag undrar HUR kommer man in på college där? Liksom hur går det till? Har du varit där på intervjuer & liknande, går dom på dina gymnasiebetyg??

RIKTIGT intresserad av att få reda på Hur du gjort helt enkelt! Vet att många ju åker iväg och pluggar ett år på high-school, och att det kostar pengar osv.. men hur gäller för din del som kommer plugga på college?

(:
Svara med citat

Gammal 2011-12-30, 00:55

BarneyStinson

Globetrotter
BarneyStinson är inte uppkopplad
BarneyStinsons avatar

Reg.datum: apr 2010

Rykte: 3

Standard
Nu finns det ju givetvis stipendier att söka men annars verkar det kosta mellan ~75.000:- (undergrad) och ~115.000:- (doctoral) per år om man studerar heltid. Det är i alla fall vad jag kan utläsa från deras hemsida, men det stämmer säkert för det är vad jag hört att det kostar att studera på ett mellanklass-college som CCNY.

Planerar man inte att stanna i USA efter studierna eller har möjlighet att ta examen på ett Ivy League-college (som brukar vara rätt meriterande när man söker arbete på den nivån) så känns det förnuftigare att studera lejonparten av utbildningen i Sverige.
Svara med citat

Gammal 2012-01-29, 05:56

Gäst

Smile
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfiken:) Visa inlägg

Åh NU blir jag nyfiken! Ska inte själv till New York nu (har dock varit där, riktigt häftig stad, du kommer få det grymt! ), men jag undrar HUR kommer man in på college där? Liksom hur går det till? Har du varit där på intervjuer & liknande, går dom på dina gymnasiebetyg??

RIKTIGT intresserad av att få reda på Hur du gjort helt enkelt! Vet att många ju åker iväg och pluggar ett år på high-school, och att det kostar pengar osv.. men hur gäller för din del som kommer plugga på college?

(:
Själv fick jag hjälp av study abroad med de flesta papper, de höll också kontakten med skolan. Jag sökt in över deras hemsida sen så skickade jag mina gymnasie betyg och jag fick också göra toefle testet. Det var massa papper som man behövde ha gjort
Svara med citat

Gammal 2012-01-29, 19:41

Eisen

Medlem
Eisen är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2011

Rykte: 0

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

jag fick också göra toefle testet.
Hur var det? Ska nämligen kanske själv göra det. För visst är det TOEFL-testet? Eller var det toefle?
Senast redigerad av Eisen den 2012-01-29 klockan 19:43.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8