Citat:
Ursprungligen postat av C3_
tummas och tummas man kan ju få alkohol av snällt folk som bjuder =)
på min språkresa så bjöd en värd farsa på öl till den 16åriga killen som bodde hos han och han var snut =)
sen vissa butiker kanske säljer till dig om du ser gammal nog ut men att tänka på är ju att du kan åka på böter för att dricka ute detta verkar hända minderåriga oftare än andra vet också att i vissa stater är de hårdare än andra.
nä nog om spriten
LA med buss och tåg är ganska omständligt men vad jag minns av språkresan så funkade de ändå ganska bra tar lite längre tid/kräver mer planering
se till att kolla upp hur de funkar i lokal trafiken för jag vet att de var noga med att ha exakt växel men de finns säkert busskort numera som passar
om man är till fots så skulle jag rekommendera santa monica och venice beach
sen vandra runt kring hollywood blvd (Hard Rock har riktigt fina burgare) och beverly hills funkar ju
finns bra comedy club på sunset oxå
om du vill spana in en tv inspeling av Jimmy kimmel så kolla in hans hemsida för biljetter den spelas in på hollywood blvd
I LV så finns de ju lite av varje men mycket mer under helgerna finns många shower att se där och om man gillar att skjuta lite för skojs skull så rekommenderar jag "The Gun Store" de har stort urvall av roliga vapen
sen har du UNLV (Collage) ett antal sporter så de finna ju möjlighet att kolla in nån match allt ifrån volleyboll till amerikansk fotboll I fina arenor (inte sett fotbollens hem men inomhus arenorna är fina) de händer att de är konserter med större artister där oxå
Monorailen är väl smidigaste transporten på stripen bussarna har en tendens att va ganska packade men att knalla strippen vill man ju med finns en del att se =)
nä tror jag avbryter denna vägg med text nu så kanske jag kommer på nåt annat sen =)
|
Okej. Tack för alla tips! Jag tänker mig att i städerna typ LA bör det fungera bra att lösa biljetter för lokaltrafik.
Men jag är fortfarande osäker på hur jag ska göra mellan städerna. Säg att jag vill från LA till Las Vegas. Sedan vidare till Memphis och sen till Nashville. Sedan vidare till Washington och NY.
Är tåg värt det? Tidsvinsten på flyg är enorm och är det ens möjligt att åka tåg?