ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-11-24, 13:31

Undercover702

Nykomling
Undercover702 är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2011

Rykte: 0

Post USA i två månader reskassa?
Jag och min sambo planerar att vara borta Juli och Augusti, vi har tänkt och börja i San Francisco för att senare åka till Los Angeles, Hawaii, Las Vegas, kanske Mexico, Miami, åka över till Cuba, Washington D.C, Orlando, för att sedan avsluta i New York.
På alla dessa destinationer så ska vi givetvis försöka att se alla måsten.

Vi hade tänkt att bara boka flygen dit och hem för att sedan ordna all transport och boende på plats.

Nu är våran fråga är detta en bra plan och hur mycket pengar ska man räkna med att man behöver för mat, boende, transport och lite nöjen och sevärdigheter.

Jag hinner nog spara 70-80 tusen kronor min sambo 60 000 är detta för lite?

Uppskattar alla seriösa svar, tack på förhand...
Svara med citat

Gammal 2011-11-24, 14:15

Pellsson

Globetrotter
Pellsson är inte uppkopplad
Pellssons avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 7

Standard
120.000-140.000 totalt bör man klara sig på. Det blir ju drygt 2000 per dag. Vi klarade oss på 1.500 per dag (3 personer) och vi var ute i 4 veckor och åkte 500 mil. Då var flyget och bilen redan betalda från Sverige. Jag förmodar att kostnaden för flyget ligger utanför kalkylen. Jag rekommenderar att ni fixar bilhyran från Sverige. Då slipper ni tjatiga frågor om extraförsäkringar de försöker lura på er i USA. Plus att ni vet att alla nödvändiga försäkringar är med.
Svara med citat

Gammal 2011-11-24, 14:37

Undercover702

Nykomling

Standard
Ja, flyget ligger inte med i dem kalkylerna. Genom vilka bokade ni hyrbil? Vi hade även tänkt och åka en del buss och tåg, ingen som har några erfarenheter av det.
Svara med citat

Gammal 2011-11-24, 14:49

C3_

Globetrotter
C3_ är inte uppkopplad
C3_s avatar

Rykte: 1

Standard
vi bokade hyrbil ifrån hertz
och vad jag kunnat se på hemsidor runt i kring nu när jag kollat inför en ny resa är att de verkar va de stora bolagen som typ ingen klagar på dvs hertz och avis

de flesta klagomålen jag sett till dom bolagen har varit att priserna inte stämt med vad de bokat för att de gått via tjänster som expedia eller andra tredjepart/prisprässar sidor detta pga att vissa stater har olika taxering och andra avgifter som ofta inte räknas med

så tipset är boka direkt på avis.com eller hertz.com men gör gärna prisjämförelser på dom för de kan skillja sig en del iaf om man väljer nåt som inte är de absolut billigaste (sen händer de ju att de kör olika kampanjer också)
Svara med citat

Gammal 2011-11-25, 10:18

JLE

Globetrotter
JLE är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Rykte: 4

Standard
Jag har tidigare bokat hyrbil via Hertz, men förra året så ändrade de i sina villkor att de ville ha extra betalt för en andra förare - trots att det var min sambo. Efter lite efterforskning så visade det sig att AVIS var den enda som inte tog extra betalt för att en familjemedlem skulle vara extra förare.

Jag bokade via avis.com, och där var det viktigt att se till att man var svensk medborgare, för då blev priserna oerhört mer humana.
Svara med citat

Gammal 2011-11-25, 11:47

Pellsson

Globetrotter
Pellsson är inte uppkopplad
Pellssons avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 7

Standard
Och vi bokar alltid via autoglobal.se som är seriösa och har bra priser. De väljer det bolag (Alamo, Avis mm) som har bäst pris på just den modell/tid jag vill åka. Men det finns säkert flera bra alternativ.
Svara med citat

Gammal 2011-11-25, 18:50

Undercover702

Nykomling

Standard
Ok, riktigt bra svar. Ska sitta nu ikväll och kolla allt...
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8