ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-11-22, 10:06

PatricF

Nykomling
PatricF är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2011

Rykte: 0

Standard New York under jul och nyår!
Hej!

Jag och min flickvän åker snart till New York, åker den 22:e December och åker hem den 2:a Januari.
Vi har bokat bort på Aquavit den 24:e för att äta lite julbord och lite sådant men något mer har vi inte planerat.

Vad tycker ni man borde göra på nyår? Självklart drar man sig bort till Times Square men har hört att man måste dra sig dit nästan på morgonen för att inte vara för långt bort!?
Är det någon restaurang ni kan rekommendera? Eller vi ska boka på Aquavit på nyår också kanske, om det är öppet då?

Vad finns det mer för grejer att göra under tiden vi ska vara där?

Kom gärna med tips på saker man inte får missa osv.
Det är första gången vi är i USA över huvudtaget så det finns massor vi vill göra men tänkte se om det är något andra kan rekommendera?

Tack för tips!
Svara med citat

Gammal 2011-11-22, 23:16

PeterO

Världsvan
PeterO är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 5

Standard
åK UPP i Empire State Building på dagen och ta Top of the Rock på kvällen då det är mörkt.

Försök att gå ut på Brooklyn Bridge vid solnedgång. Obs att halva bron närmast Brooklyn-sidan är under reparation och man ser inget om man går där.

Vill du ha tips om restauranter och udda barer rekommenderar jag www.ettannatnewyork.com

/PeterO
Svara med citat

Gammal 2011-11-23, 19:54

Jonna

Medlem
Jonna är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007

Standard time square
Citat:
Ursprungligen postat av PatricF Visa inlägg

Hej!
Självklart drar man sig bort till Times Square men har hört att man måste dra sig dit nästan på morgonen för att inte vara för långt bort!?
Ja, det stämmer nog. Jag har varit mitt på Time Sq en gång på nyår och det var ett minne för livet. Ska du gå dit innan de stänger av området så får du nog gå dit på förmiddagen.

Själv tog jag mig dit halv åtta på kvällen. De hade ett insläpp vid 8av och där visade min kompis upp sina legitimationer (för polisen) då han har behörighet att gå förbi avspärrningarna, och jag hängde bara på.
Svara med citat

Gammal 2011-11-24, 15:50

PatricF

Nykomling
PatricF är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2011

Standard
Tack så jätte mycket för tipsen! Jag hade aldrig hört talas om Top of the Rock så det ska vi testa
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8