ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-11-16, 18:37

pia69

Nykomling
pia69 är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2011

Rykte: 0

Smile Miami.Key West,Tampa och Orlando
Hej på er alla

Jag behöver eran hjälp.Är tidigt ute men man måste ha något att längta till.
I början av november nästa år tänker vi flyga till Miami,vara där i 3 nätter efter de bär resan av till key west,jag vill bada med delfiner,där blir vi också i 3 nätter..Efter de Tampas eller har ni något annat förslag? Några nätter där med innan vi avslutar resan med ex antal nätter i Orlando.Där har vi varit och dit vill jag igen

Skulle vilja ha tips på bra hotell/motell i dom olika ställena.Vill gärna kunna promenara till strand/shopping..Bara strosa runt.

Vi kommer att landa med tomma resväskor,så finns de något bra shoppingmall i Miami?

Vi gillar nöjesparker..Dom i Orlando är ju bara Wow
Svara med citat

Gammal 2011-11-16, 18:57

floridasidan

Världsvan
floridasidan är inte uppkopplad
floridasidans avatar

Reg.datum: jan 2007

Standard
Välj inte Tampa där finns inget bad och är inte så kul, ska Ni bo på västkusten några dagar för att bada så välj någon badort, t.ex. Siesta Key utanför Sarasota är fint (USAs bästa strand 2011). Men jag tycker personligen inte Ni ska dela upp resan så mycket om Ni inte har tre veckor eller mer (alla hotellbyten och transporter tar tid och dessutom är två dagar aldeles för lite i en megastad som Miami med omgivning en dag i Everglades är dessutom ett måste om ni inte varit där), ta fler dagar i Miami Beach och även Key West om Ni vill det, kanske i.s.f. också en dag till i Orlando för en utflykt till Busch Gardens kanske även Lego Land?

Missa inte Busch Gardens i Tampa, ta den parken på väg från västkusten (åk så Ni är där vid öppning) till Orlando.

Bästa Outlet mall i Miami är Dolphin Mall, där kan Du fylla på garderoben. Räcker det inte ligger Miami International Mall intill. En hel del hotelltips finns här Florida, resor information tips länkar bilder mm. om Florida
Senast redigerad av floridasidan den 2011-11-16 klockan 18:59.
Svara med citat

Gammal 2011-11-16, 19:26

pia69

Nykomling
pia69 är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2011

Standard
Kan man ta Everglades på vägen till Siesta Key?Vet ju inte hur långt de är i mellan städerna..Vi har räknat med ca 14 nätter..
Svara med citat

Gammal 2011-11-16, 21:18

floridasidan

Världsvan
floridasidan är inte uppkopplad
floridasidans avatar

Reg.datum: jan 2007

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av pia69 Visa inlägg

Kan man ta Everglades på vägen till Siesta Key?Vet ju inte hur långt de är i mellan städerna..Vi har räknat med ca 14 nätter..
Det är ca. 60 mil att köra, ganska långsam väg, minst 7 timmar men kan ta ett par tre timmar till beroende på trafiken, man hinner altså göra besök i Everglades nationalpark på vägen men man bör ge sig av tidigt på morgonen i.s.f.
Tycker att 13 dagar är för lite för att dela resan på 4 ställen men det är ju upp till var och en. 6-7 dagar i Miami Beach, 2-3 i Key West och resten i Orlando skulle jag föreslå.

Gammal 2011-11-16, 21:46

C3_

Globetrotter
C3_ är inte uppkopplad
C3_s avatar

Reg.datum: nov 2011

Rykte: 1

Standard
nu har jag inte varit i florida men de finns en outlet kjedja över hela usa som jag besökt 2 ställen i LA de har iaf ett ställe i Orlando massvis med olika märkes butiker med bra priser

kolla in hemsidan för info om butiker som finns på de olika ställena

Premium Outlets: Locations in the United States
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8