ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-11-08, 22:33

David_S

Standard Resa till USA - Uppgifter om boende första natten
Hej!

Jag ska flyga till USA (New York) första gången nu i slutet av december. När jag bokade resan så stod det att man ska skicka in uppgifter till flygbolaget. Jag bokade på Resia och dom har denna blankett: http://www.resia.se/SiteCollectionDo...20USA_webb.pdf

Men tydligen ska man bara använda denna om man bokat i butik, så dom hänvisade mig att skicka in dessa uppgifter till flygbolaget direkt (Continental i detta fall). Tittade på deras hemsida efter detta men fann inget, någon som gjort detta tidigare?

Nu till min centrala fråga:

Jag såg att man vid resa till USA ska fylla i var man ska bo första natten.

Det är så att jag kommer att landa i USA kring 23:30 och har då tänkt vänta på flygplatsen till min flickvän landar tidigt kommande morgon (04-05). Alltså jag har egentligen inget boende den "första" natten (alltså mellan 23:30 till 05). Utan vi har bokat hotell för kommande dag. Kan detta innebära något problem? Den adress jag tänkt ange när jag skickar in uppgifter är ju hotellets adress såklart.

Sen undrar jag också om jag behöver ha skrivit ut hela bokningsbekräftelsen på hotellet och ta med mig när jag ska in i USA (då syns det ju att jag inte har hotell bokat förrens dagen efter jag landar) eller om det räcker med att ha adressen till hotellet? Kommer dom överhuvudtaget att kontrollera detta när jag går igenom kontrollerna på flygplatsen i USA?

Hoppas ni förstår min fråga =)

Mvh David
Svara med citat

Gammal 2011-11-08, 23:43

floridasidan

Världsvan
floridasidan är inte uppkopplad
floridasidans avatar

Reg.datum: jan 2007

Rykte: 0

Standard
Tror Du måste vara inloggad på Continental för att göra det där. Continental Airlines - Sign In

Det lär inte vara något problem, bara fyll i var Ni ska bo den första övernattningen.

Du behöver säkert inte hotellbokningen utskriven men det är garanterat bättre att ha det annars ringer de bara hotellet och frågar, har Du ljugit om det allra minsta kan de bli misstänksamma och börja kolla upp dig fullständigt, frågar de så berätta bara som det är, finns inget att dölja de märker om Du ljuger, lita på det.

Trevlig resa!
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8