ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-11-03, 16:01

Gäst

Smile Orlando
Jag planerar att resa till Orlando med min då 9-åriga dotter. Skulle behöva lite tips då det var 20 år sedan jag var där sist.
Är början på maj mån ett bra val?
Funkar det utan hyrbil? Tänkte klara mig på buss/shuttle/taxi.
Håller oss i Orlando, tacksam för tips förutom Disney, Universal m.m.
Någon som kan rekommendera ett bra boende, har inga krav mer än pool.
Gärna med lite restauranger, shopping och dyl i närheten.
Tack på förhand! Ls
Svara med citat

Gammal 2011-11-04, 08:26

JLE

Globetrotter
JLE är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Rykte: 4

Standard
Bil rekommenderas starkt... Bokar man hyrbilen innan avresa brukar det dessutom inte vara någon stor kostnad.

När jag är där brukar vi bo i Maingate East-området i Kissimmee. Betydligt lägre prisbild än hotellen vid och kring International Drive.
Har vi varit många har vi bott på Quality Suites Royale Parc eftersom de har lägenheter med två stycken sovrum. Annars brukar vi bo på Comfort Suites...

Restauranger finns det gott om i närheten...
Svara med citat

Gammal 2011-11-04, 08:27

JLE

Globetrotter
JLE är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009

Rykte: 4

Standard
Våren är helt perfekt. April-maj är helt okej... ...kommer man in i juni så blir det riktigt ordentligt varmt...
Svara med citat

Gammal 2011-11-04, 09:45

floridasidan

Världsvan
floridasidan är inte uppkopplad
floridasidans avatar

Reg.datum: jan 2007

Rykte: 0

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Jag planerar att resa till Orlando med min då 9-åriga dotter. Skulle behöva lite tips då det var 20 år sedan jag var där sist.
Är början på maj mån ett bra val?
Funkar det utan hyrbil? Tänkte klara mig på buss/shuttle/taxi.
Håller oss i Orlando, tacksam för tips förutom Disney, Universal m.m.
Någon som kan rekommendera ett bra boende, har inga krav mer än pool.
Gärna med lite restauranger, shopping och dyl i närheten.
Tack på förhand! Ls
Det går att klara sig utan bil, men bil underlättar så klart. Det är som sagts billigt att hyra bil i Florida.
Det finns ju bussar man kan använda Welcome - Public Transportation Services for Orange, Seminole and Osceola Counties I Ride Trolley
Tänk på att det kan vara dåligt med trottoarer på sina håll.

Det finns hotell som ligger bra till om man inte har bil t.ex Orlando Metropolitan Express med gångavstånd till Universal och ett stort köpcentra mm. Finns flera hotell med detta läge se på google hotell - Google Maps

Gammal 2011-11-04, 10:17

Travelfuel

Smile Hjälp med Orlandoresan
Hej och grattis till att ha en väldigt rolig resa framför dig.
Först och främst maj är ett bra val generellt att åka till Orlando. Bra väder men inte för varmt osv.
Jag rekommenderar alla gånger att hyra bil men du klarar dig såklart utan också. Om du bestämmer dig för att inte hyra bil så se till att kolla med ditt hotell om de erbjuder shuttle till nöjesparkerna. Vi bodde längs Internationell Drive och flera hotell där erbjuder sina gäster just shuttle- service. Men som sagt ha helst hyrbil det ger dig så många fler möjligheter. Hertz har ofta bra priser och se till att boka den i Sverige så dom inte "lurar" på dig en massa konstiga extraförsäkringar som du inte har nytta av.

Du frågade också om tips angående Disney och Universal. Dessa är underhållande parker men jag tycker absolut att ni ska se till att besöka Sea World också, i mitt tycke kanske den bästa av alla olika nöjesparker i och runt Orlando. Angående Universal Studios så tänk på att US består av två olika parker. Jag har gjort en guide där du läsa om Universal Studios Du hittar den här: Guide till Universal Studios, Orlando USA | Biljetterna | Ã…kattraktionerna |
Svara med citat

Gammal 2011-11-04, 16:11

Gäst

Standard Tack!
Tack snälla alla ni som svarat!
Jättekul att ni vill dela med er, tar tacksamt emot alla råd & tips!
Mvh Liza
Svara med citat

Gammal 2011-11-24, 11:57

Gäst

Thumbs up Nöjespark ni inte ska missa
Hej igen

Inträde till nöjesparkerna är ganska dyrt och känner ni att ni behöver begränsa er till ett par eller kanske bara en så är mitt personliga tips att ni besöker Sea World. Den är jag tämligen säker på att både du och din dotter skulle gilla att vara i. Du kan läsa mer om den här:
Sea World, Orlando | Florida | Restips
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8