ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-10-17, 16:53

JuliaS

Medlem
JuliaS är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2011

Rykte: 0

Talking LA, Los Angeles, Miami, New York
Ja de städerna som står i rubriken är de vi ska besöka när vi ger oss ut på en JOrden runt och sedan kommer till USA. planerat så landar vi i Los Angeles för att sedanhyra en bil och bila till Las Vegas och tbx vi har räknat typ 17 dagar på dessa ställen, hur mycket tid behöver vi på varje ställe, vad får man inte missa i dessa städer med omnejd? sedan flyger vi till Miami för att vara i ca 14 dagar, vi har hört talas om Key West Everglades National park och DisneyWorld såklart men vad mer? sedan New York ca 5 dagar räcker det vad ska vi se där?
Vi behöver tips om allt men mest vad vi inte får missa att göra, vi vill se upptäcka så mycket som möjligt men ändå för ett bra pris vi är åndå backpackers
sen är ju sol bad surfing fest också viktigt! Tips?????
Svara med citat

Gammal 2011-10-17, 21:47

BarneyStinson

Globetrotter
BarneyStinson är inte uppkopplad
BarneyStinsons avatar

Reg.datum: apr 2010

Rykte: 3

Standard
17 dagar i LA och Las Vegas och 5 dagar i NYC tycker jag låter lite märkligt planerat, ur ett rent personligt perspektiv.

Hade jag varit backpacker hade jag lagt ett par dagar till kring NYC, tagit mig till Washington en natt eller två. Tagit en buss till Niagara Falls och sovit över någonstans längs vägen.

Jag har visserligen aldrig varit i Los Angeles eller Las Vegas men från vad jag läst låter 17 dagar rätt mycket, hälften borde räcka.
Svara med citat

Gammal 2011-10-17, 22:47

floridasidan

Världsvan
floridasidan är inte uppkopplad
floridasidans avatar

Reg.datum: jan 2007

Rykte: 0

Standard
Håller med. LA, kan man ju spendera en vecka eller lite mer, LV kan man se på några dagar, hade själv lagt in några dagar i San Diego som är en trevlig stad eller fler dagar i NY, men allt är personligt likaså vad man ska se och göra, finns inga måsten. Läs på nätet och böcker så ser Ni nog vad som verkar intressant för just Er.

Gammal 2011-11-18, 01:15

Gäst

Standard USA
Jag tycker inte att 17 dagar i västra USA är för mycket - det beror på vad ni vill göra. Ska ni bila från Los Angeles till San Fransisco till Las Vegas via Yosemity National Park, sedan vidare till Grand Canyon och tillbaka till San Diego till Los Angeles och inte vill stressa så är dryft två veckor rätt ok. Då får ni se massor av sevärda grejor och det är absolut värt det.

Ska ni bara vara i Los Angeles/Las Vegas så räcker 10-12 dagar tycker jag.

I New York kan man vara hur länge som helst - det finns massor att göra. Personligen tycker jag dock att det är en ganska stressig stad och 3 dagar räckte gott och väl för mig. Men som sagt, det är min personliga uppfattning - andra vill ha mycket mer tid.
Svara med citat

Gammal 2011-11-19, 05:45

C3_

Globetrotter
C3_ är inte uppkopplad
C3_s avatar

Reg.datum: nov 2011

Rykte: 1

Standard
om ni tänker er disneyworld i Miami så skulle jag rekommendera att ni kollar in Six Flags Magic Mountain i LA om ni inte reser med barn dvs sen finns ju Universal Studios också som jag skulle rekommendera

har man intresset för de kan man ju kolla in en tv inspelning hos Jay Leno eller Jimmy Kimmel man söker biljett på deras hemsida och de är en väldigt billig upplevelse med tanke på att de är gratis =)

om ni inte är dom som åker till Vegas bara för att gambla så skulle jag rekommendera att åka dit på en helg för mycket av klubbarna har stängt (eller stänger tidigt dvs runt 23) å en del shower går inte på måndag till torsdag de är dock väldigt stor prisskillnad på rum mellan helg och vardag

en sak som är kul men kanske inte så billig i LV är att besöka The Gun Store och skjuta lite roliga vapen =)
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8