|
Roadtrip i Californien, what else? :)
|

2011-10-01, 16:50
|
Reg.datum: mar 2010
Rykte: 0
|
Roadtrip i Californien, what else? :)
Hej!
Jag sitter och planerar en roadtrip jag och min sambo ska göra i mitten på Mars nästa år. Jag vet att detta inte är något unikt ämne i sig här på reseforum men jag ville ändå höra om ni hade lite tips, eftersom jag känner mig lite vilsen.
Det här är den sk "grova" planen än så länge
14-18 Mars San Francisco
18-19 Mars Monterey
19-20 Mars San luis obispo
20-25 Mars Los Angeles
25-28 Mars Palm Springs
28-30 Mars Scottsdale
30-31 Mars Grand Canyon
31 Mars - 2 April Zion
2-3 April Bryce
3-6 April Las Vegas
Hem tänke vi åka runt den 12 eller 13 April.
Så min fråga, vad gör man efter Las Vegas?
Ska vi köra tillbaka till San Francisco eller ska man satsa på att köra upp till Seattle kanske? Och hur ska jag bäst lägga upp resan för de sista dagarna..
(Eftersom vi ska ta ett inrikseflyg till Chicago för att sedan åka hem till Sverige igen, så finns ju möjligheten att flyga hem från SF, Seattle eller något annat ställe.. så vad är helt enkelt bäst och roligast att se?)
Har ni några tips är jag sjukt tacksam!
Hälsningar,
Johanna
|
|
|

2011-10-01, 17:30
|
Reg.datum: jul 2008
Rykte: 4
|
Seattle blir väldigt långt, med tveksamt väder i början av april. Kör till San Diego i stället. Ganska nära och mycket att se.
|

2011-10-02, 10:33
|
Reg.datum: jan 2007
|
Hej!
Först tycker jag Ni ska fundera på att lägga några dagar till i både SF och LA. SF tyckte vi var en fantastisk stad som man egentligen skulle kunna spendera veckor i men i alla fall en vecka har man fullt upp med att försöka hinna med det viktigaste. LA är inte lika trevligt men där finns massor att se ändå, avstånden är dock stora så det gör det lite mer tidskrävande.
Sen håller jag med malama om San Diego, en fin stad med en hel del att se, 3-4 dagar där för att se det viktigaste skulle jag säga.
LV hade vi en dag mindre än Er och vi skulle haft en dag till där så hade det varit perfekt, i.o.f.s. lade vi nästan en dag på att gfifta oss så annars hade vi ju kanske hunnit med det mesta.
Allt beror så klart på vad man vil se och är intresserad av, vissa flyr LA så fort de kan andra kan spendera månder där.
Vi körde runt så vi kom till SF från LV via Yosemite men jag tror att vägen lär vara stängd i Mars April, vad jag hört kan den vara stängd in i Maj annars var det väldigt vackert genom Death Valley och Yosemite.
|
|

2011-10-02, 15:46
|
|
Tack för svar.
San Diego håller jag med om att det vore fantastiskt, men det känns som att det också är en stad som man vill se "ordentligt". Så vi skippar den nog nu för att komma tillbaka och se den senare och "på riktigt".
Jag funderar nu på att skippa planerna på Seattle och kanske flyga till Chicago istället och spendera de sista dagarna där istället. Det är svårt att få ihop det annars känns det som. Så mycket man vill se och tiden känns ändå som att den inte räcker till :-)
Så hur var det att gifta sig i Vegas? :-) Vi har lite lösa planer på det nämligen...
|
|
|

2011-10-02, 17:14
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av JohannaV
Tack för svar.
San Diego håller jag med om att det vore fantastiskt, men det känns som att det också är en stad som man vill se "ordentligt". Så vi skippar den nog nu för att komma tillbaka och se den senare och "på riktigt".
Jag funderar nu på att skippa planerna på Seattle och kanske flyga till Chicago istället och spendera de sista dagarna där istället. Det är svårt att få ihop det annars känns det som. Så mycket man vill se och tiden känns ändå som att den inte räcker till :-)
Så hur var det att gifta sig i Vegas? :-) Vi har lite lösa planer på det nämligen...
|
Att gifta sig i Vega kan vara precis vad man gör det till och vill ha, rådhuset, drive in, Elvis, romantiskt kapell o.s.v.
Själva formaliteterna var mycket enkla, vi ville gifta oss utan ståhej och på ett enkelt vis, blev första bästa kappel, en äldre dam som vigselförättare och ett vittne som även var inkastare, ordnade allt samma dag utan att mer än läsa om vad som krävs och var olika saker låg. Ska man ha något mer speciellt bör man boka i god tid.
|
|

2011-10-03, 17:22
|
Reg.datum: mar 2009
Rykte: 4
|
Se till att ha alla papper med från Sverige som behövs också, hindersprövning, personbevis m.m och dessa skall vara översatta naturligtvis.
|
|
|

2011-10-03, 18:07
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av w1shmast3r
Se till att ha alla papper med från Sverige som behövs också, hindersprövning, personbevis m.m och dessa skall vara översatta naturligtvis.
|
Vi hade med oss papper men de efterfrågades inte ens, det skadar klart inte för säkerhets skull.
Senast redigerad av floridasidan den 2011-10-03 klockan 18:14.
|
|
|

2011-10-04, 14:44
|
Reg.datum: sep 2011
Rykte: 1
|
Hoppa över LA
Om du inte är jätteintressad av någon speciell klubb eller affär föreslår jag att hoppa över LA, världens armhåla. Förvånansvärt lite att se där. Visst Venice beach är lite kul, men 5 dar?. Åk då istället till tidigare nämnda San Diego, mycket mysigare.
|
|
|

2011-10-06, 18:57
|
|
Tack igen
För alla svar.
Jag har gjort om resan lite, men jag känner mig så klart inte nöjd.
Det är svårt då det är så mycket man vill se :-)
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|