Citat:
Ursprungligen postat av ModestyB
Ser inte riktigt varför det skulle vara ett varnande exempel bara för att man inte kastar sig in i den Amerikanska byråkratin med öppna armar, köar i timmar och betalar flera tusen? Det går ju att resa lagligt OCH utan visum och finns den möjligheten så vill jag göra det.
Man får 90 nya dagar om man reser till Panama. Och så blir det. Vi kan uppvisa flygbiljetter ut ur den nordamerikanska kontinenten inom 90 dagar. Det finns ingen tidsgräns för hur länge man behöver vara ute för att få nya dagar. Vi kan bevisa att vi inte satt i system att resa ut för 90 nya dagar (180 dagar är dessutom max per år). Vi kan resa visumfritt till Panama och Jamaica. När vi sedan ska tillbaka till USA lär det knappast bli några problem, eftersom vi har flygbiljetter hem. Någon som ser några problem?
|
Varnande exempel för att Ni är ute i sista minuten med att ordna och ta reda på allt inför en så omfattande resa. Jag begriper ärligt talat inte hur man ens kan göra så, men det är klart upp till var och en.
Man har absolut inga rättigheter till någonting, det är det första man ska tänka på.
Som sagts avgörs det vid gränskontrollen, själv skulle jag hellre betala för att vara säkrare, speciellt när det gäller en sådan resa som Ni planerar.
Att Ni reser ut en vecka ger Er absolut inga rättigheter till någonting, ta inte något sådant för givet.
Som sagt se till att ha detta 100% klart för Er innan Ni åker så det inte blir problem.
Trevlig resa.