Citat:
Ursprungligen postat av thereseee
Hej!
Jag är en tjej på 24 år som ska resa ensam till USA väldigt snart. Jag är färdig med mina planer i norra USA runt Chicago. Den 25 september anländer jag till Miami men här tar min fantasi slut! Jag vill ju hinna uppleva så mycket som möjligt och allra helst Bahamas och alla härliga ögrupper i Karibien.
Jag måste resa vidare den 9-10 oktober till skola i San Diego så jag har alltså 2 veckor på mig...
- Någon som har tips på vilka öar man ska besöka? Vill helst inte komma till en turistort! Hur tar man sig dit, flygbolag, boendeförslag?
- Funderade ett tag på Karibienkryssning 4 nätter för att få se så mycket som möjligt, älskar havet. I detta fall med stop: Nassan, Cococay och Key West (4500 kr med hytt och full pension). Är det värt det? Känns som att det kan bli begränsat med människor och det sociala... Mycket äldre och par tänker jag. Men det är ju också upplevelse och relax jag är ute efter innan skolan.
- Förslag på dagsutflykter från Miami? Eller andra platser dit man kan åka någon eller flera nätter.
- Åka ner till Key West? Är det ett måste?
Flygbiljett till San Diego är ej bokad så jag behöver inte tillbaka till Miami.
Alla förslag och tips är varmt välkomna  Har ingen speciell budjet.
Tacksam för svar fort 
|
Du kanske redan åkt men eftersom ingen annan svarat dig och jag inte heller kan det så tänkte jag i alla fall ge lite input.
Först, Du har 2 veckor i Florida (det hinner Du se en mycket liten del av Florida på om Du nu tänkt det)
Sen pratar Du om alla ögrupper i Karibien, är Du medveten om hur stort Karibien är, finns ingen som helst möjlighet på 2 veckor och det finns vad jag vet inte någon kryssning som är så omfattande att flyga mellan alla ögrupperna/länderna är knappast genomförbart heller.
Sen pratar Du om Bahamas och Key West på en kryssning , det är en mycket kort kryssning till två turistorter där Du antagligen får några timmar i varje plus Key West, vet inte men gissar att de åker tillbaka därifrån sent på kvällen. Key West är trevligt att besöka men annars ser jag inte att kryssningen stämmer med dina övriga önskemål. Ska Du ta dig runt på Bahamas så får Du flyga dit och sen använda båtar för att ta dig mellan öarna, Du får nästan välja, Florida eller Bahamas Du hinner inte båda, alternativt se lite lite av varje.
Sen pratar Du om Miami och kortare/längre utflykter därifrån. Key West är som sagt trevligt men det finns aldrig några måsten under en resa det är dina intressen som ska styra.
Det finns massor att se i och runt Miami, Everglades, Ft. Lauderdale, Miami Beach o.s.v.
Tänker Du bo i Miami-området så bo i Miami Beach/South Beach Speciellt om Du inte ska hyra bil så är det absolut det bästa stället att bo (annars också för den delen). Själva Miami skulle jag inte rekommendera att bo i.