Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
Hej!
Jag ska åka till NY i höst och vill ha tag på en riktigt bra karta innan dess, där jag ska märka ut allt jag vill se. Jag vill ha en karta som täcker hela NY city med alla stadsdelar, och ett gaturegister. Jag trodde det skulle bli lätt att hitta men efter lite surfning verkar det mest finnas kartor på de allra mest centrala delarna av manhattan... eller kartor som r som guider med en massa tips på sevärdheter osv. Jag vill bara ha en vanlig, utvikbar karta. Är det någon vänlig själ som kan tipsa om var man får tag på en sådan? Gärna om det går att beställa från ett svenskt företag, blir så nojig annars...
Vänligen
Anna K
|
Ja, det är en bra idé att markera platserna man vill besöka. Jag gjorde så på en busskarta över Manhattan inför den senaste resan.
Det finns buss-kartor över Manhattan, Brooklyn, Queens och Bronx. Tunnelbanekartan som omfattar alla dessa områden tycker jag inte är lika bra för detta ändamål, eftersom den inte är skalenlig. Men å andra sidan är det ju mest tunnelbana man använder för att förflytta sig (då man inte går).
Jag har några busskartor över Manhattan och några tunnelbanekartor över, så hör du av dig (gärna genom Privat meddelande) så kan jag skicka mot portokostnad.
/PeterO