ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-07-25, 11:07

Gäst

Standard 2 veckor i NYC/Florida
Jag och min sambo åker till USA i mitten av oktober. Blir borta 2 veckor. Har bokat ToR New York. Landar i NYC på lördagen strax efter lunch och har då bokat hotell två nätter. Måndag förmiddag tänkte vi försöka flyga ner till Florida. Längre än så har vi inte kommit med planerna. Har ni några tips på hur man ska lägga upp resan?

Funderar på någon natt i Miami
En natt på Key West
Ev en tur genom Everglades för att sedan ta sig upp längs västkusten för sol och bad.

Sedan funderar vi på att flyga till Buffalo och Niagara fallen och tillbaka med några avslutande dagar i NYC innan hemresa.

Hur skulle ni lägga upp resan? Hur många dagara i Florida resp New York? Är det värt att ta en tur upp till Niagara Fallen?

Skulle vara tacksam för input!
Svara med citat

Gammal 2011-07-25, 11:23

PeterO

Världsvan
PeterO är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 5

Standard
Niagarafallen är värda ett besök, men är det ert första besök i New York/Manhattan så ska ni nog lägga dagarna där i stället (6-7 hela dagar rekommenderar jag).

/PeterO
Svara med citat

Gammal 2011-08-01, 21:00

fileoscar

Medlem
fileoscar är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2007

Rykte: 5

Standard
Allt är möjligt men det är lätt hänt att man gapar över för mycket på en gång. Minns att jag vid min tågluffning på 70-talet flängde runt hela Västeuropa på den månad som man disponerade. På samma sätt blev det vid första USA-resan. Via New York hann man med både Florida, Hawaii och Colorado - på tre veckor.

När det gäller din resa så skulle jag personligen överväga att skippa ett av de tre tilltänkta delmålen. Florida kräver normalt bara det ett par veckor och NY åtminstone 5-6 dagar. Oavsett så jag hade inte inlett med två hotellnätter i NY. Risk för att det vare sig blir hackat eller malet. Varför inte hålla med max en natt (om ni kommer väldigt sent) och sedan glida direkt vidare till Florida eller vad det nu blir? NY kan ni i stället uppleva lugnt och samlat i slutet av resan.

Jag har inte koll på hur flygen kan koordineras men misstänker att er variant också kan bli ganska dyr. Möjligen lösbart med Jet Blue Skyways eller motsvarande lågprisflyg. Annars blev det nog billigare att boka upp direkt anslutningsflyg hemifrån jämfört med att dela upp flighterna.
Svara med citat

Gammal 2011-08-02, 12:17

Beatjunkie

Medlem
Beatjunkie är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2009

Rykte: 0

Standard
Jag gjorde en liknande resa tidigare i år. Jag var en vecka i Miami (South Beach) och en vecka i NYC. Jag tyckte en vecka i Miami räckte, hann med Key West, basket och bad. Är dock sugen på att åka tillbaka och utforska mer av Florida och då västkusten. Vi var inne i downtown miami men tyckte inte det var så bra som förväntat.

Hade varit i NYC tidigare så en vecka räckte där med, men den staden kan man inte få för mycket av!!

//Beat
Svara med citat

Gammal 2011-08-08, 14:11

Gäst

Standard
Nu är det bokat och klart! Det blir totalt 5 nätter/6 dagar i NYC, en vecka i Florida och 2 dagar i Washington. Blev lite annat än ursprungliga planen men det här ser jag verkligen fram emot jättemycket!

Det blev absolut inte billigare att boka direkta anslutningsflyg. Gick att få tag på väldigt mycket billigare biljetter om man bokade separat och framförallt bättre flygtider. Vi kanske hade tur när vi bokade från Stockholm, vad vet jag

Hotell i NYC och Washington är bokat. Funderar på att boka en natt i Miami för den dagen vi landar där och sen boka en natt på Key West men att låta resten av Florida resan vara obokad. Vi kommer att ha hyrbil så då kan väder, vind och intresse för dagen styra.
Svara med citat

Gammal 2011-08-09, 11:36

Gäst

Standard KW äger : )
hej

vilken mysig resa ni har framför er. jag o min sambo brukar köra samma rutt och för varje gång så har vi förlängt vår vistelse i key west. det är en underbar plats att vara på och jag tror att ni kommer känna att en natt är lite för lite.

ha det gott! / MJ
Svara med citat

Gammal 2012-01-26, 00:19

Greven

Nykomling
Greven är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2012

Rykte: 0

Standard vilka bolag/priser?
Hej! Finner er resa vara ganska lik den jag tänkt mig. 1vecka NY, 1vecka Key West-området samt skulle vilja klämma in Washington och Boston nånstans.
Kan du skriva lite om vilka bokningar ni gjort och ungefärligt pris på olika turerna skulle det hjälpa mig mycket i min fortsatta planering. Tack så länge!
Svara med citat

Gammal 2012-01-30, 15:10

Thailand_JB

Globetrotter
Thailand_JB är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Rykte: 2

Standard Niagara
Jag skulle skippat Niagarafallen. USA är ett enormt stort land, och att få in tre hörn av landet på 2 veckor blir en hel del tid på flygplan. Bättre isåfall att ta det på nästa resa skulle jag rekommendera.

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8