ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-07-17, 18:02

Gäst

Standard Tanka
Hur gör man när man tankar bilen i staterna? Läste någonstans att man betalar INNAN, hur fungerar det? Går det inte att betala vid automaten med tex Visa?

Tacksam för svar!
Svara med citat

Gammal 2011-07-17, 19:08

Swetrot

Globetrotter
Swetrot är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008

Rykte: 4

Standard
Jodå, det går som regel bra att betala med kortet. Men att som i Sverige tanka bilen och sedan gå in och köpa korv, glass och läsk och betala det tillsammans med soppan går som regel inte.
Svara med citat

Gammal 2011-07-17, 19:15

BarneyStinson

Globetrotter
BarneyStinson är inte uppkopplad
BarneyStinsons avatar

Reg.datum: apr 2010

Rykte: 3

Standard
Det är säkert olika mellan kort och banker men när vi var där fungerade aldrig mitt Nordea Visa-kort (utan kredit) i automaten utan jag fick alltid gå in och förskottsbetala i kassan.

Och som Swetrot skriver så tankade vi inte på en enda mack som körde med systemet att man kunde betala i efterskott i kassan.
Svara med citat

Gammal 2011-07-17, 20:01

Gäst

Standard
Ok, tack för svaren!
Men jag undrar fortfarande, hur mycket betalar man då innan man tankar?
Svara med citat

Gammal 2011-07-17, 20:12

Gäst

Standard
Du går in och betalar en summa och är det så att du har betalat mer än vad bensinen kostar så är det bara att gå in igen så får du tillbaka mellanskillnaden. Lätt som en plätt!
Svara med citat

Gammal 2011-07-17, 20:27

sasv100

Nykomling
sasv100 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2010

Rykte: 0

Standard
Jag var nyligen i USA och har varit där flera gånger de senaste åren i olika delar av landet.

Överallt har jag kunnat använda mitt AMEX eller MC (inga bankkort) i automaterna på stationerna. Det funkar förmodligen med bankkort också.
Följ instruktionerna på pumpen som brukar vara att man stoppar in sitt kort för att sedan snabbt dra ut det.

Du behöver inte ange din kod till kortet, men oftast ska du ange det postnummer som kortets fakturor skickas till, dvs ditt postnummer.
När det väl är gjort är det bara att välja vilken typ av bensin du vill ha och tanka.

När du tankat klart skrivs ett kvitto ut. Skulle du inte få ett kvitto kan du gå in i butiken och be dem skriva ut det.
Svara med citat

Gammal 2011-07-17, 20:28

Gäst

Standard
Hehe ok. Ja det var lätt som en plätt! Tack!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8