ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-07-13, 14:25

matto

Medlem
matto är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via MSN till matto
Standard Roadtrip, tips mellan Denver och ut mot Kalifornien?
Nu är det tre år sedan jag var till Kalifornien på roadtrip och jag är sugen på en återresa till nästa sommar. Då var jag borta 3 veckor, nu planeras det att vara borta en månad.

Jag är dock sugen på att vidga mina vyer och minska tiden i Kalifornien något och landa i Denver för att skåda lite amerikansk historia och lite andra vyer. Även börja resan med en kort mellanlandning i New York och Washington DC kanske.

Jag är sugen på att bila uppåt från Denver och kolla in "Fort laramie" som var en viktig anhalt för både nybyggarna och sedan armen i kriget mot indianerna. Vidare norrut via det historiska slagfältet "Little big horn" in i Yellowstone nationalpark.
Sedan åka ut från Yellowstone via Cody som ska vara en intressant plats och genom "South pass" och Salt lake city vidare mot Kalifornien, antingen vägen ner till vegas eller ut mot San Francisco.

Någon som har tips på saker i det området man bör kolla in och hur mycket tid man ska lägga på denna del av resan innan man gör Kalifornien som jag har stenkoll på redan. Det blir längre körsträcka än vad jag först trodde, är det värd det eller är det mycket tråkig körning den sträckan jag tänkt mig? Hade tänkt klara mig på en vecka i detta område, är det möjligt?

Vilken väg är intressantast från typ Salt lake city, den mot San Francisco eller den ner mot Las Vegas?

Tack på förhand
/Mattias
Svara med citat

Gammal 2011-07-17, 19:32

Swetrot

Globetrotter
Swetrot är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008

Rykte: 4

Standard
Det blir mycket körning, men den är en del av upplevelsen. Det är fantastiska vägar där uppe.

Från SLC åker du lämpligen via Yosemite NP och Tioga Pass till San Francisco. Eller, om Grand Canyon lockar, så åker du ned dit, och sedan upp igen via Death Valley till Yosemite och SF.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8