ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-04-29, 18:23

Isabellle

Nykomling
Isabellle är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008

Rykte: 0

Standard Roadtrip västra USA - TIPS?!
Hej!

I september bär det av till staterna - en roadtrip på ca 19 dagar som ser ut som följande :
  • Två nätter New York (sedan flyg till Phoenix för att hämta hyrbil)
  • En natt Phoenix
  • En natt Grand Canyon
  • Tre nätter Las Vegas
  • Fem nätter LA
  • Två nätter San Diego
  • En natt Yuma
  • Två nätter Phoenix, sedan hemfärd

Vill ha alla tänkbara tips o tankar kring trippen - shopping, mat, sevärdheter, barer,do's and dont's...

Tar även emot info om någorlunda priser på de man kan tänkas göra (restauranger-sunk till lyx, krogliv ect)

Någon som har erfarenhet av Yuma (vid mexikanska gränsen) ?

Tackar på förhand!
Svara med citat

Gammal 2011-05-03, 08:31

PeterO

Världsvan
PeterO är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 5

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Isabellle Visa inlägg

Hej!

I september bär det av till staterna - en roadtrip på ca 19 dagar som ser ut som följande :
  • En natt Phoenix
  • En natt Grand Canyon
  • Tre nätter Las Vegas
  • Fem nätter LA
  • Två nätter San Diego
  • En natt Yuma

Vill ha alla tänkbara tips o tankar kring trippen - shopping, mat, sevärdheter, barer,do's and dont's...

Tar även emot info om någorlunda priser på de man kan tänkas göra (restauranger-sunk till lyx, krogliv ect)

Tackar på förhand!
Jag antar att du varit i New York tidigare eller planerar att åka dit på lite fler dagar senare. Att bara vara där över en dag gör annars att du får vara väldigt noga med att planera dagen. Det kanske inte är så långa köer i september, men att stå en timme i kö till ESB eller till båten till Liberty Island duger ju inte.

I övrigt har jag inga fler tips än de massor av liknande resor som kommenterats i detta (och andra) forum.

Men jag noterar speciellt att du bör ha klart med hyrbilen innan du reser.

/PeterO
Svara med citat

Gammal 2011-05-03, 09:01

floridasidan

Världsvan
floridasidan är inte uppkopplad
floridasidans avatar

Reg.datum: jan 2007

Rykte: 0

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Isabellle Visa inlägg

Hej!

• En natt Phoenix
  • En natt Grand Canyon
  • Tre nätter Las Vegas
  • Fem nätter LA
  • Två nätter San Diego
  • En natt Yuma

Tackar på förhand!
Antar att Du har någon särskild anledning att lägga en dag i NY och en dag i Phoenix, annars känns det som bortkastad tid och en väldigt onödig omväg.

Annars skulle jag åkt LA, SD, Yuma (om det är något särskilt, vet inte alls) GC, LV, San Francisco (som är den trevligaste staden vi besökte i Cal.), LA.

Som PeterO säger finns det väldigt mycket redan på forumet om just denna resa så det blir bara upprepningar om man ska ge generella tips.

Gammal 2011-05-17, 11:34

Gäst

Standard Hej
Jag hade nog dragit ner två nätter i LA, detta var inget att se, förutom Universal Studios som var riktigt fräckt.
Svara med citat

Gammal 2011-05-17, 14:54

Gäst

Standard
Instämmer med ovanstående. Skulle hellre förkorta tiden i LA och åka till San Francisco. Ni ska väl åka Highway 1, antar jag, för det är en upplevelse i sig.
Är man inte spelgalen så räcker det nog med två nätter i Las Vegas. Har man vandrat upp och ner på stripen några dagar så blev, i alla fall jag, rätt trött på det. Sen vet jag inte vilken årstid ni ska åka men på sommaren är det hett som i en bakugn i Las Vegas.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8