ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-04-03, 21:19

Familjen Lambertsson

Nykomling
Familjen Lambertsson är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2011

Rykte: 0

Smile Florida
Vi är en familj på två vuxna och två barn (3 och 7 år) som skall till FLorida i sommar. Vi kommer att bo 7 nätter på Carribean Beach Hotel på Disneyworld. Sen har vi hyrt en bil som vi tar med till Tampa där vi hyrt en villa i 8 nätter. Vi behöver tips på vad vi absolut inte kan missa och vad vi kan hoppa över. Vi har tänkt oss Sea World en av dagarna under Orlandovistelsen och sen parkerna resterande dagar. Kan man hoppa över någon av parkerna??? Vi vill se så mycket som möjligt, men även ha energi och ork kvar till vår andra vecka!
Svara med citat

Gammal 2011-04-03, 22:36

bfholly03

Medlem
bfholly03 är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2010

Standard
Hej!! Vad underbart att åka till Florida :-) Det är verkligen ett fantastiskt resmål där det finns överflöd av allt att göra. Ni kommer att behöva 2 dagar på Magic kingdom. Animal Kingdom har jag inte varit på själv men jag har hört att det ska vara en fantastisk bra djurpark med inslag av Disney parader. I Tampa har ni ju Buch Gardens som också är en jättefin djurpark med delfinshow,papegojshow mm. Däremot är nog åkattrakionerna på Disney AK mer anpassat till mindre barn Så om ni vill besöka en eller båda parkerna får ni väl klura lite på.. Disney har två fantastiska vattenparker men Wetn wild på int drive är också bra och seaworld har också öppnat ett vattenland.. Om ni ska lägga energi på Universal Studios är klurigt.. Det mesta där är för äldre barn så jag tycker ni ska gå in på deras hemsida och se vad som finns för mindre barn och sen se om ni tycker att det värt priset. (ska själv till Orlando med mina barn och har inte bestämt än om jag tänker ta dit dom eller inte).
Universal Studios Island of adventure är mysigt så om ni orkar åk dit men känner ni att ni hellre vill vara på Disney så var det. Jag tror också att era barn kommer att behöva en vilodag vid poolen på hotellet,det är mycket intryck. Det finns ju mycket annat att göra på disneyområdet. Museet Belive it or not på int drive kan vara ett lagom inslag men inget måste måste. Man kan åka flotte i naturen och det tror jag uppskattas. Electroparaderna och Disneymåltider ska ni absolut försöka få till. Jag tror också att dom uppskattar disneyuniversal studio. I Epcot är det inte lika mycket för dom små som Magic Kingdom men jag tror ändå att det det finns så att dom blir nöjda. Ni får åka dit och känna efter hur mycket ni orkar göra för det finns hur mycket som helst att göra. Seaworld är ett klokt val,helt fantasiskt. Skriv en rapport när ni kommer hem :-)
Svara med citat

Gammal 2011-04-05, 08:19

Pellsson

Globetrotter
Pellsson är inte uppkopplad
Pellssons avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 7

Standard
Köp gärna en biljett så ni kan besöka flera Disneyparker på samma gång (till och med på samma dag). Bra om ni är osäkra vad ni och barnen tycker om. Har ni hyfsat med pengar, rekommenderar jag definitivt en heldag på Discovery Cove (Explore Discovery Cove - Swim with Dolphins, Snorkeling in Florida). Där kan man simma med delfiner och en massa annat kul. Men boka i god tid, de tar bara in runt 1000 personer per dag. Annars är Sea World ett bra alternativ.

Busch Gardens i Tampa är klart värt ett besök. Förutom åkattrakttionerna, är det kul för barnen att åka med tåget runt savannen och spana in alla djur. Glöm inte heller de fantastiska stränderna runt St Petersburg. The Florida Aquarium (Attractions by St. Pete Beach .com) i St Pete Beach är till exempel kul för alla åldrar.

Floridas västkust (Florida Day Trips: West Coast II) har mycket att erbjuda, och tempot är lägre an på östkusten - och priserna också för den delen.

Ha en skön resa.
Svara med citat

Gammal 2011-04-05, 21:03

Katrin L

Nykomling
Katrin L är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2011

Standard
Vi är en familj med två barn som åker till Florida första gången i sommar. Vi har bokat discovery cove för att just få simma med delfiner. Den biljetten är dyr men allt ingår. Parkering, mat ( ät inte frukost innan) och dryck, snorkel osv. Det enda som kostar är om man vill ha bild eller film från upplevelsen. Dessutom ingår entre till Sea World. På biljetten står det "14-day unlimited admission to seaworld" ( Man kunde välja en annan park, minns inte vilken).

Katrin
Svara med citat

Gammal 2011-04-10, 19:37

Gäst

Standard
Hej

Vilka parker ni ska välja beror på hur mycket era barn tycker om att åka bergodalbanor o liknande.
Magic kingdom ska ni självklart gå på! Det kommer dom att älska.
Sea world tycker jag passade bra för lite mindre barn, även Busch gardens. och till dom två parkerna kan man köpa en kombibiljett, så man kan gå in hur många ggr man vill under 14 dagar!
Universals parker kommer inte vara så roliga för 3 åringen, så dom skulle jag hoppa över. Animal kingdom är bättre i sånt fall. Kolla på hemsidorna på de oilka attraktionerna, där står även längdgränser.

På västkusten ska ni passa på att se alla fina stränder! Verkligen superhärliga.

Frukost på Denny´s eller liknande är ju ett måste! Riktigt maffiga måltider!
Annars äter man en billig lunch/middag på Taco Bell, det är vårt favvoställe =)

Mvh M
Svara med citat

Gammal 2011-06-09, 17:39

Maya_90

Nykomling
Maya_90 är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2011

Smile
Åk till Key West där Hemmingway bodde. Jättefint och fullt av katter som härstammar från Hemmingways egna katter. Se också till att kolla in aligatorträsken.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8