ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-03-14, 15:05

Gäst

Cool Ta sig från New York eller Washington till Costa Rica på billigast sätt?
Hejsan!

Resplanen ser ut som följande: Dra till New York, vara där nån vecka för lite lyx. Sedan bussa ner till Washington och hälsa på familj. Sen vill vi till Costa Rica. (Börja i San Jose)

Hur? På billigast sätt? Kan man köra ner, ta buss eller tåg? Eller båt? Och vad är säkrast, osäkrast?

Jag är en liten, blond tjej och jag är inte supersugen på att bli våldtagen och rånad på färden. Så det måste vara relativt säkert, men det behöver inte vara jättebekvämt om det är billigt!
Svara med citat

Gammal 2011-03-14, 17:10

malama

Världsvan
malama är inte uppkopplad
malamas avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
"Billigt" kan du nog tyvärr glömma. Att flyga är det enda raka. Alternativen är de central amerikanska bolagen COPA och TACA (båda mycket bra), samt American Airlines, Continental Airlines, Delta Airlines, United Airlines och US Airways.

Gammal 2011-03-17, 22:06

Gäst

Cool Hej
Hej, tack för svar.

Men det måste väl finnas några billiga bussar som går till kusten och sen kan man väl hoppa på en båt eller nått? Tänker mig lite backpacking. Flyg känns ju som en last resort.
Svara med citat

Gammal 2011-03-18, 00:31

malama

Världsvan
malama är inte uppkopplad
malamas avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
Inte nog med att flyg troligen är det bästa alternativet - det är nog det enda praktiska alternativet. Det finns ju givetvis massor med bussförbindelser i hela USA, och du kommer inte att ha några problem att ta dig med buss till "kusten" om du med det menar USA's kust söderut, d.v.s. Mississippi, Louisiana, Texas t.ex. Men båtar som tar passagerare ner till Costa Rica är jag ganska säker på att det inte finns. Och det är ingen speciell finess eller vinst på att ta sig till "kusten" med buss. Du kommer eventuellt att ha övernattningskostnader och buss-kostnaden, plus en hel massa besvär. Personligen är jag övertygad om att vad du vill göra helt enkelt inte är praktiskt och kanske rentav inte möjligt.
Senast redigerad av malama den 2011-03-18 klockan 00:34.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8