ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-02-13, 11:49

AndreasC

Medlem
AndreasC är inte uppkopplad
AndreasCs avatar

Reg.datum: aug 2009

Rykte: 3

Standard En tredje roadtrip? Absolut!
Semesterplaneringen ska in nästa vecka. Tidigt kan tyckas. För min del spelar det ingen större roll. Jag vet vad jag vill göra. Resa genom landet i väst, ännu en gång, med slutdestination Texas. Jag har snöat in mig på USA. Rejält. Efter närmare 2000 mil genom hälften av staterna, så har jag inte tröttnat. Jag vill ha mer. Landskapen, städerna, folket och deras gästfrihet - you name it! Att varken behöva linda in sina ord i rosa bubbelplast eller anstränga sig för att finna hintar mellan raderna. Det är så det ska vara. Att vandra runt Manhattan, utmed vattnet, en ljummen sommarnatt, och rida på efterdyningarna från slagverken i den ensemble av 180 nationaliteter som New York City utgör. Det är mäktigt. Eller luta sig mot tegelväggen på ett Super 8, någonstans i Montana, och dela solnedgången med en byggarbetare från Iowa som mellan blossen berättar om hur han reser landet runt för att arbeta där arbete behövs.

Det är mitt USA. En liten del av det i alla fall.

Så, ni andra USA-rävar som gång på gång lägger era pengar samt tid på att resa tillbaka, låt oss få ta del av era minnen, det som får er att återvända?

Avslutar med en bild från 2008; Cowboys in Central Park, New York. Me to the right...

Senast redigerad av AndreasC den 2011-02-13 klockan 11:53.
Svara med citat

Gammal 2011-02-16, 12:57

Jemej

Nykomling
Jemej är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2010

Rykte: 0

Smile
Kan bara hålla med!!

Har man en gång börjat att åka till USA så är det stor "risk" att man åker fler gånger.

Själva åker vi för 5´e gången (nästa lördag) till Usa och denna gången blir det Orlando i 2 veckor med våra barn 5 & 7år. Frugan och jag har själva varit där tidigare innan vi fick grabbarna och vi lovade varandra att när vi fick barn så skulle vi åka dit igen..

Mvh Jimmy
Svara med citat

Gammal 2011-02-16, 13:50

Pellsson

Globetrotter
Pellsson är inte uppkopplad
Pellssons avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 7

Standard
Ja, vi har också varit i USA många gånger. En sommar åkte vi faktiskt 7.777 miles (12.515 km) på 6 veckor. I sommar åker vi till New Orleans, vidare västerut genom Louisiana (New Iberia mm) och till Texas. Slaget vid Alamo firar 175 år i år, och det ska vi inte missa. Ligger i San Antonio. Där nånstans ligger också ett Sixs Flags som vi inte heller får missa. Sen bär det av till Bandera, som tydligen har en massa autentiska rodeos. Kolla på Bandera County Convention and Visitors Bureau - Bandera, Texas

Efter det vet vi inte mer än att de tre sista dagarna ska vi vara i New Orleans. Utan hyrbil, ska tilläggas eftersom det är både trångt och dyrt att ha bil där.

3,5 veckor av äventyr. Inte illa...
Senast redigerad av Pellsson den 2011-02-16 klockan 13:54.
Svara med citat

Gammal 2011-03-02, 15:07

Gäst

Standard En till som är fast!
Har varit över två gånger och till hösten blir det en tur till New York, första gången. Det är världens bästa land att resa i tycker vi. Man ser, upplever och gör massor där. O nu när dollarn är så låg så är det löjligt billigt med märkesvaror. Så nästa gång vi åker ska vi definitivt åka med i princip tomma väskor! Sist var det lite nervöst när vi skulle hem. Skulle vi få med allting eller inte??? Ha ha, nej jag kan bara hålla med ovanstående: USA är helt fantastiskt. Lycka till på era nästa resor!
Svara med citat

Gammal 2011-03-21, 23:45

Gäst

Standard USA, absolut
Visst blir man sugen. Har varit i USA två ggr. Första resan gick till Tenneesee, där en kompis och jag gjorde en musikresa. Började i Memphis i 5 dgr, sen en bilresa på småvägar till Chattanooga och en gospelkonsert i Cleeveland TN. Letade upp små lokala radiostaioner (AM-stationer) efter vägen och träffade många trevliga radioproducenter. Fortsatte till Nashville där vi hade några fantastiska dagar i countryns mecka och sen tillbaka i Memphis. Totalt 14 dgr vilket är ett måste om man vill hinna uppleva och se allt som bjuds.

För två år sen en tripp till Minneapolis tillsammans med frun för ett kärt släktbesök i 5 dgr. Flög sedan till Chicago, denna fantastiska stad med sin arkitektur och Millenium Park. 3 dgr och sedan flyg till Buffalo, hyrbil till Niagara Falls med övernattning. Bilade sen ner till östkusten med övernattning i Albany NY och hamnade sen i Hyannis Cape Cod. Fortsatte dagen efter till Newport RI och rullade vidare mot New York med en övernattning i New London. New York med Central Park, Statue of Liberty, Brooklyn Bridge, Times Square (alla första gångs måsten). 4 dgr i NY är för lite, så hit blir det nog en resa igen.

Funderar nu på en resa till Californien i sommar. San Fransisco, Highway No 1 och Grand Canyon lockar. Planeringen är ju halva nöjet och forumet är en bra start att börja på och får verkligen igång reslusten och massor av bra tips. USA ska man uppleva med bilen, undvika de största vägarna och ta god tid på sig. Ett fel vi gjorde på resan Niagara Falls till New York var att vi bokade hotellen i förväg och stannade bara 1 natt på varje plats.
Det blev lite stressigt och spontana stopp hann vi inte riktigt med.

Lycka till ni alla som sitter hemma i stugorna och planerar er resa.

/Peter
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8