Semesterplaneringen ska in nästa vecka. Tidigt kan tyckas. För min del spelar det ingen större roll. Jag vet vad jag vill göra. Resa genom landet i väst, ännu en gång, med slutdestination Texas. Jag har snöat in mig på USA. Rejält. Efter närmare 2000 mil genom hälften av staterna, så har jag inte tröttnat. Jag vill ha mer. Landskapen, städerna, folket och deras gästfrihet - you name it! Att varken behöva linda in sina ord i rosa bubbelplast eller anstränga sig för att finna hintar mellan raderna. Det är så det ska vara. Att vandra runt Manhattan, utmed vattnet, en ljummen sommarnatt, och rida på efterdyningarna från slagverken i den ensemble av 180 nationaliteter som New York City utgör. Det är mäktigt. Eller luta sig mot tegelväggen på ett Super 8, någonstans i Montana, och dela solnedgången med en byggarbetare från Iowa som mellan blossen berättar om hur han reser landet runt för att arbeta där arbete behövs.
Det är mitt USA. En liten del av det i alla fall.
Så, ni andra USA-rävar som gång på gång lägger era pengar samt tid på att resa tillbaka, låt oss få ta del av era minnen, det som får er att återvända?
Avslutar med en bild från 2008; Cowboys in Central Park, New York. Me to the right...