ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-01-16, 19:48

cajsa

Nykomling
cajsa är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2011

Rykte: 0

Question Köpa bilpaket eller sy ihop ett eget?
Hej,

jag är på väg att boka en bilresa i Kalifornien och Sydvästra USA till sommaren. Av ren lathet tittade jag först på Swanson, Ving och Myplanet. Innan jag läste några trådar här som sa att det blev mycket dyrara att ta t ex Swansons (vilket iofs inte förvånar mig).
Men sedan kollade jag på Myplanet och deras trip på 20 dagar, som kostar lika mycket (drygt 20 000) med flyg, hotell och fullsize hyrbil inkl försäkringar.

Och då undrar jag, är det så mycket dyrare än om jag ska snickra ihop en resa själv? En flygbiljett open jaw i sommar kostar säkert 7-8000 kr, minst (om jag inte vill ha en resa på 37 timmar..), sedan, en del i dubbelrum uppåt 7000 kr, och bil ett par tusen.

Vad tror ni, vad har ni för erfarenheter?

Undrar Cajsa, ny på forumet
Svara med citat

Gammal 2011-01-17, 08:29

Pellsson

Globetrotter
Pellsson är inte uppkopplad
Pellssons avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 7

Standard
Vi brukar alltid fixa allt själva. Fixa flyget på supersavertravel, travelpartner eller liknande (Vi har fått biljetter nu i sommar till New Orleans för under 6.000:- tur och retur). Hyr bil hemifrån via t.ex. Autoglobal, så får du med alla nödvändiga försäkringar som behövs (och inga onödiga). Boka hotell via Expedia eller någon annan. Vi brukar bara boka första natten, sedan finns det alltid lediga rum nånstans. Snikna som vi är, klipper vi ofta ut hotellkuponger ur de gratistidningar som finns vid bensinstationerna. Kan ofta ge upp till 10 dollars rabatt. Lycka till.
Svara med citat

Gammal 2011-01-17, 19:17

cajsa

Nykomling
cajsa är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2011

Rykte: 0

Standard
Tack för svar!
Det låter bra att det finns möjlighet att kunna boka hotell längs resan. Känner ett visst motstånd att köpa ett paket som redan har allt bestämt,allt från ort till hotell. Lite av charmen är ju om man kan vara lite spontan.
Brukar boka på suptersavertravel oftast, men jag hittade inte funktionen för multistop biljett. Får kolla igen..
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8