ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-11-22, 15:01

Gäst

Standard Erf av hyrbil i usa
hej

sitter och kollar på hyrbil i usa. Vad är era erf av biltyp när ni valt de olika klasserna?

Behöver en bil för plats till 3 vuxna och en barn stol och behöver lite bagage för barnstol och resväskor........ Inte kul att tro man får en uplander och sedan står där en sedan bil med litet bagage.

Så vad har ni fått för bilar??

Full size (Uplander eller liknande)?
SUV ( Blazer eller liknande) ?
Svara med citat

Gammal 2010-11-22, 15:08

Gäst

Standard
barnvagn skall det vara
Svara med citat

Gammal 2010-11-22, 15:09

Pellsson

Globetrotter
Pellsson är inte uppkopplad
Pellssons avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 7

Standard
Vi brukar hyra en SUV modell mindre. Inte så mycket dyrare, men barn (och vuxna) har en formidabel utsikt.
Svara med citat

Gammal 2010-11-23, 09:18

floridasidan

Världsvan
floridasidan är inte uppkopplad
floridasidans avatar

Reg.datum: jan 2007

Rykte: 0

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

hej

sitter och kollar på hyrbil i usa. Vad är era erf av biltyp när ni valt de olika klasserna?

Behöver en bil för plats till 3 vuxna och en barn stol och behöver lite bagage för barnstol och resväskor........ Inte kul att tro man får en uplander och sedan står där en sedan bil med litet bagage.

Så vad har ni fått för bilar??

Full size (Uplander eller liknande)?
SUV ( Blazer eller liknande) ?
Hej, låter som Ni behöver en stor bil, antar att Ni har resväskor och handbagage plus barnvagn och sen en del att ha med under resan, vatten lite mat mm.
Vi hade en Ford Escape SUV på två pers och det var lagom, alltid en kylbox eller någon väska i baksäte när vi åkte mellan olika platser dock. Tänk på att Ni inte ska lasta för högt i bagaget, det finns sällan (aldrig) något skydd mot kupén. Inte kul att få resväskor i nacken om olyckan är framme! Skulle rekomendera Er att välja så stor bil som möjligt.

Vi har i allmänhet fått den bil som visats på uthyrarens hemsida, men det ska iallafall vara en motsvarande bil. Vi hade problem senast vi hyrde av Alamo på LAX, många verkar ha råkat ut för deras metoder, Du kan läsa historien här Varning för Alamo
Var alltså beredd på att vara riktigt påstridig och tuff om de börjar med denna typen av bedrägerier.

Gammal 2010-11-23, 10:06

Gäst

Standard
Ja plats behövs Räknar med en liten barnvagn, 3-4 stora hårda resvästor och sen 3-4 bagar/ryggsäckar och en kylväska.

Sist vi hyrde fick vi en Charger och den va nästan lite stor för för 2 vuxna, vi hade karat oss med en mindre bil.

Ok, frågan e nu en minivan för 7pers eller SUV för 7 pers, borde vara likvärdiga bagage i dem. om man tar bort bakre sits raden......

har bra erf av ebilhyra.....
Svara med citat

Gammal 2011-04-05, 19:24

olov

Administrator
olov är inte uppkopplad
olovs avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Skicka ett meddelande via MSN till olov Skicka ett meddelande via Yahoo till olov
Standard Hyrbil USA
Hyrbil.se har "all inclusive"-priser på hyrbilar. Väldigt smidigt och billigt.
Kolla här för billiga hyrbilar i USA: Hyrbil i USA
Svara med citat

Gammal 2011-04-05, 23:38

floridasidan

Världsvan
floridasidans avatar

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av olov Visa inlägg

Hyrbil.se har "all inclusive"-priser på hyrbilar. Väldigt smidigt och billigt.
Kolla här för billiga hyrbilar i USA: Hyrbil i USA
Jag kollade och jämförde med AVIS, Ni var billigare på vissa och dyrare på andra bilar. Som vanligt ska man inte tro att en sida alltid är billigast utan jämföra så många olika som möjligt, finns många att jämföra t.ex. på Florida, resor information tips länkar bilder mm. om Florida under "Hyrbil" finns också många prisjämförelser på sidan under (Tester) ;-)

Gammal 2011-04-07, 10:24

Johan78

Medlem
Johan78 är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Standard
Vi har hyrt en Alamo hyrbil i Los Angeles via uscarhire och där ingår en försäkring. Dessutom betalar vi större delen med ett kreditkort och där ingår också försäkring.

Den försäkring jag kan tänka mig att teckna på plats är "Road side assistance". Kan vara bra om man behöver bärgning eller liknande. Eller är den också onödig?
Svara med citat

Gammal 2011-04-07, 11:27

floridasidan

Världsvan
floridasidans avatar

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Johan78 Visa inlägg

Vi har hyrt en Alamo hyrbil i Los Angeles via uscarhire och där ingår en försäkring. Dessutom betalar vi större delen med ett kreditkort och där ingår också försäkring.

Den försäkring jag kan tänka mig att teckna på plats är "Road side assistance". Kan vara bra om man behöver bärgning eller liknande. Eller är den också onödig?
Får man vara nyfiken och fråga varför Ni valde uscarhire, de verkar ju dyrare än svenska agenter och hemsidan är minst sagt dålig.
Alamo vid LAX? Var beredd på att de kan vara riktigt fula där! Personligen är Alamo svartlistade sen vi hyrde bil där.

Vad ingår för försäkringar via kortet?

Assistans är ju helt en smaksak om man vill ha det.

Gammal 2011-04-07, 13:03

Nallemaja

Globetrotter
Nallemaja är inte uppkopplad
Nallemajas avatar

Reg.datum: jan 2009

Rykte: 4

Standard
Inte för att jag har kollat priser men jag har goda, mycket goda erfareheter av holidayautos.se.

När vi gjorde vår genomresa New york-San Fransisco använde vi oss av holidayautos. De tar det bolag som är bäst representerat i landet du ska till och de har bra priser enligt andra som använt dem.

(Det hyrbilsbolag vi fick i USA hette National och fanns precis överallt)
Svara med citat

Gammal 2011-04-07, 20:26

Johan78

Medlem
Johan78 är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av floridasidan Visa inlägg

Får man vara nyfiken och fråga varför Ni valde uscarhire, de verkar ju dyrare än svenska agenter och hemsidan är minst sagt dålig.
Vi sparar 2000kr på att beställa "premium" bilen på uscarhire istället för via holidayautos. Så dyrare är de inte.
Svara med citat

Gammal 2011-04-07, 22:53

floridasidan

Världsvan
floridasidans avatar

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Johan78 Visa inlägg

Vi sparar 2000kr på att beställa "premium" bilen på uscarhire istället för via holidayautos. Så dyrare är de inte.
Jag jämförde Premium bil mot ebilhyra, 2 veckor i Maj, ebilhyra var drygt 300:- billigare.
Flera agenter däribland Holliday Autos och ebilhyra har lägsta pris garanti så att en brittisk agent skulle bli 2000:- billigare på en bil som kostar runt 3600:- för två veckor är knappast troligt. Vill Du styrka ditt påstående så berätta gärna när och hur länge Ni hyr.

Jag är alltid skeptisk till hemsidor där man inte kan se någon information om företaget, inte ens vet om det är ett företag bakom. Känns oseriöst helt enkelt.

Gammal 2011-04-07, 23:11

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Holidayautos, ebilhyra, autoeurope, autoescape, cardelmar, hyrbil.se är alla hyrbils mäklare som gör samma sak. Dom skriver avtal med de stora och erkända hyrbilsfirmorna och förmedlar bilar, till priser som nästan alltid är lägre än hyrbilsfirmorna erbjuder själva. Jag tror att autoeurope är störst i USA och ebilhyra störst i Europa. Det finns ingen som alltid är dyrast eller billigast, men min helt oveteskapliga känsla efter att ha hyrt ett 20 tal bilar runt om på jorden allt mellan 1 dag till 14 dagar, är att ebilhyra är lite billigare än de andra bolagen. Men som sagt inte alltid, har även hänt att dom varit dyrast. Jag har aldrig anlitat cardelmar men fått uppfattningen att även dom tillhör det billigare segmentet. Holidayautos är enligt min erfarenhet dyrast, men det händer självklart att man hittar den billigaste bilen hos dom.

Sedan kan jag tillägga att jag tycker alla mäklare jag anlitat har en väldigt bra kundsupport med bra telefon och e-post support och relativt bra villkor.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8