ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-10-08, 14:10

mariajlindgren

Nykomling
mariajlindgren är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2010

Rykte: 0

Standard Kan du hjälpa mig/oss?
Hej!

Jag och min sambo vill tillsammans med två kompisar göra en resa genom USA, kust till kust, till sommaren.
Vi tänkte att vi skulle börja i New York och ta oss över till västkusten.

Vilka städer bör vi besöka?
Hur ska vi resa? (bil, buss, tåg, flyg...) Ge mer än gärna tips på reseföretag..
Vad behöver vi tänka på?

Tanken är att vi ska stanna 1-2månader..

Tacksam för alla tips jag/vi kan få!! =)

//Maria
Svara med citat

Gammal 2010-10-08, 17:11

floridasidan

Världsvan
floridasidan är inte uppkopplad
floridasidans avatar

Reg.datum: jan 2007

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av mariajlindgren Visa inlägg

Hej!

Jag och min sambo vill tillsammans med två kompisar göra en resa genom USA, kust till kust, till sommaren.
Vi tänkte att vi skulle börja i New York och ta oss över till västkusten.

Vilka städer bör vi besöka?
Hur ska vi resa? (bil, buss, tåg, flyg...) Ge mer än gärna tips på reseföretag..
Vad behöver vi tänka på?

Tanken är att vi ska stanna 1-2månader..

Tacksam för alla tips jag/vi kan få!! =)

//Maria
Tycker absolut Ni ska hyra bil/husbil om Ni vill se så mycket som möjligt. Här är ett ungefärligt ruttförslag som bör gå att hinna på 2 månader utan allt för mycket stress.

John F. Kennedy International Airport (JFK), Queens, New York 11422 till 3100 Webster St, San Francisco, CA 94123 - Google Maps

Reseföretag? boka hotell och allt annat själv så blir det billigast och mest flexibelt.

Gammal 2010-10-08, 21:56

PeterO

Världsvan
PeterO är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 5

Standard
Den här rutten har behandlats i rätt många trådar här i forumet, t ex
http://www.reseforum.se/forum/usa/28...geles-bil.html

Sök på t ex 'New York Los Angeles' så hittar du fler. Länken till sökning i forumet hittar du högst upp på den här sidan.

/PeterO
Svara med citat

Gammal 2010-10-10, 23:47

mariajlindgren

Nykomling
mariajlindgren är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2010

Standard Tack
Tack så mycket för tipsen!

Har ni några förslag på städer man absolut borde besöka?
Svara med citat

Gammal 2010-10-14, 21:23

Swetrot

Globetrotter
Swetrot är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008

Rykte: 4

Standard
Faktum är att det är svårt att ge tips på "måsten" i USA, det är lite som att försöka ge måsten på städer att besöka i Europa för en amerikan som kommer på besök. Det finns för många.

Skall jag ändå försöka så tycker jag att New York är en stad som inte liknar någonting annat. Las Vegas är också en stad som man måste se för att riktigt förstå att den finns. Och så Grand Canyon som är maffig.

Tvingar du mig att under pistolhot avge några personliga favoriter så kan jag väl kläcka ur mig Minneapolis, Jacksonville Beach, San Francisco, Niagarafallen och Memphis/Nashville (om man är musikintresserad).

I övrigt finns det i USA dryga 50-talet "storstadsområden" med mer än 1 miljon invånare. De är därmed alla tillräckligt stora för att där skall finnas sport, kultur, mat och andra upplevelser av absolut världsklass.

Jag rekommenderar dig och alla andra att göra en grov skiss av var ni vill börja och sluta, tillsammans med kanske ETT resmål per person som känns som "måste". Och när man ritat ut det har man en ungefärlig rutt som man kan gå vidare med genom att googla upp de städer man passerar, och kika på om det finns något intressant man vill se. Sedan kan man träffas några gånger och bit för bit lägga till vad man hittat och som passar in i resplanen. I synnerhet om man skall passa in någon tävling tidsmässigt kan det bli en del pysslande, men ju tidigare man börjar planera, desto lättare är det.

Det är ett bra sätt för att få ut lite av förberedelserna också, att systematiskt börja fundera på vad som finns. Turistinformationen från USA:s många städer är alldeles ypperlig på nätet, många städer har hela tjocka kataloger att ladda hem i PDF-format som man kan sitta och gotta sig åt.

Lycka till med en resa till det som i mina ögon är världens bästa land att vara turist i.
Svara med citat

Gammal 2010-10-30, 15:34

Zaija

Medlem
Zaija är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2009

Rykte: 3

Standard
Hej

Jag och min sambo var i USA i somras. Gjorde en kust-kust roadtrip. Har skrivit många inlägg om det i bloggen och finns många bilder om du vill ha lite idéer! =)

LÄnkar till den här: Zaija

Sandra
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8