ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-09-02, 10:25

Charisma

Nykomling
Charisma är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Rykte: 0

Question En fundering angående bokning osv
Planerar att åka till USA under ca 1 månads tid nästa år i september, Nu är så fallet att jag är student och blir klar till jul, det är därmed väldigt svårt för mig att veta hur mitt liv kommer se ut om ett år, vad jag kommer göra, jobba osv..

Vi säger att jag bokar flygbiljetterna i slutet av detta året, OM det nu skulle vara så att jag inte tar mig iväg av olika skäl pga jobb, pengar osv finns det någon möjlighet att avboka biljetterna? om det går, när kan man senast göra det osv?

Jag har gjort en budget, resplan och allt, det är bara just det där som stör mig så himla mkt, för jag SKA till usa, och utgår från den tiden nästa går..sen om det går eller inte kan ju bara tiden utvisa..
Svara med citat

Gammal 2010-09-02, 12:24

Swetrot

Globetrotter
Swetrot är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008

Rykte: 4

Standard
Det varierar från flygbolag och typ av biljett om det får att boka av eller boka om, men normalt sett är det svårare ju billigare biljetten är.

I ditt fall skulle jag vänta till jag vet att jag kan åka. Det finns alltid biljetter, och även om de skulle kosta en tusenlapp mera för att man är sent ute så är det troligen mycket billigare ändå än förlusten du gör på att inte kunna nyttja inköpta biljetter.
Svara med citat

Gammal 2010-09-02, 12:47

Charisma

Nykomling

Smile Tack för svaret.
Tack för svaret, du har nog rätt!
Jag har ju "låtasbokat" biljetter för att kolla priser, tex 3 månader fram och då har jag ändå fått tur och retur biljetter för max 10 papp för 2 pers så..

Och jag har för mig att det är större chans att få bra biljettpris i tex september än sommarmånaderna?

Det enda jag inte fått koll på riktigt är hur vi ska boka.

Vi kommer flyga från gbg till new york så långt går det ju bra.