|

2010-08-31, 01:00
|
Reg.datum: jul 2008
Rykte: 4
|
Detta är inte det svaret du vill ha misstänker jag, men jag har aldrig insett finessen med att köra bil över kontinenten. Har själv gjort det, men inte för att jag var intresserad av det (vi flyttade från östkusten till Kalifornien). För det första - i New York City är det en klar nackdel att ha bil. Dyrt och svårt att parkera. Mycket bättre till fots och med buss/tunnelbana/taxi.
Och för det andra, när du sedan väl kör från NYC västerut har du många mil som rent ut sagt är ganska tråkiga - ända tills du kommer till Klippiga Bergen (Denver t.ex.). Sedan blir det intressant, annorlunda och mycket vackert, Att köra bil genom stater som Iowa, Kansas, Oklahoma, t.ex. ENORMT tråkigt.
Enligt min mening får du ut MYCKET mer av din bil resa om du flyger till antingen San Francisco eller Los Angeles, hyr bil där, och sedan gör en rejäl sväng runt i hela västra USA. Då kommer du garanterat att se mycket mera av intresse än att ödsla tid på tråkiga mil på ändlösa Interstates (motorvägar) i Mellanvästern.
Senast redigerad av malama den 2010-08-31 klockan 01:16.
|
|