ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-08-24, 15:07

lonewolf74

Nykomling
lonewolf74 är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2010

Rykte: 0

Exclamation Straffad till Florida?
En fråga. Har hört att om en svensk medborgare är tidigare straffad (har suttit inne) så blir han nekad inresa till Usa. Är det så? Familjen planerar en ev semesterresa till florida för 10-14 dagar. Är det nån här som vet hur det egentligen ligger till med det????

Inte frågan om nån "riktig" brottsling. Annars rena register, egen företagare, ordnad ekonomi (denne satt inne falskt anklagad) men i alla andras ögon är denne en brottsling.
Svara med citat

Gammal 2010-08-24, 15:22

wkstrm

Globetrotter
wkstrm är inte uppkopplad
wkstrms avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av lonewolf74 Visa inlägg

En fråga. Har hört att om en svensk medborgare är tidigare straffad (har suttit inne) så blir han nekad inresa till Usa. Är det så? Familjen planerar en ev semesterresa till florida för 10-14 dagar. Är det nån här som vet hur det egentligen ligger till med det????

Inte frågan om nån "riktig" brottsling. Annars rena register, egen företagare, ordnad ekonomi (denne satt inne falskt anklagad) men i alla andras ögon är denne en brottsling.
Har aldrig varit i USA så ta mig inte på orden om detta, men jag har hört att om du har ett fängelsestraff bakom dig så är du inte välkommen i det stora landet i väster. Jag misstänker att ditt bästa tips är att undersöka saken närmare via deras ambassad.

Huruvida någon har suttit oskyldigt dömd i fängelse kan bara en domstol avgöra, det hjälper inte med att någon vet sanningen (om du förstår vad jag försöker säga). Det vill säga att för att bli förklarad oskyldigt dömd och få upprättelse så måste den egentlige brottsingen bli funnen och lagförd samt domen mot den oskyldigt dömde ogiltligförklarad. Sen är det inte alltid den riktigt boven kan bli funnen kanske, men domen måste bli ogiltligförklarad i alla fall vilket jag tror kräver en ny rättegång.

Här är en mailadress du kan maila till och fråga om hur det egentligen ligger till:

Citat:
Please e-mail us at stknivinfo@state.gov. Please include a telephone number in your mail. Your question will be answered within two business days.
Taget ifrån USA's Sthockholm ambassads hemsida.

Ännu mer info, på svenska:
Innan du Reser till USA - Visuminformation på svenska - U.S. Embassy Stockholm, Sweden

Annars, google är din vän.
Senast redigerad av wkstrm den 2010-08-24 klockan 15:36.
Svara med citat

Gammal 2010-08-24, 15:41

floridasidan

Världsvan
floridasidan är inte uppkopplad
floridasidans avatar

Reg.datum: jan 2007

Rykte: 0

Standard
Hej, omöjligt att svara på med de uppgifterna.

Detta är frågan Du ska besvara, har Du anledning att svara ja på denna eller någon av de andra frågorna i ESTA ansökan ska Du söka visum.

B) Har du någonsin blivit anhållen eller dömd för ett brott med inslag av moralisk skändlighet eller en överträdelse som varit kopplad till droger; eller blivit anhållen eller dömd för mer än två brott för vilka den sammanlagda domen var fem år eller mer i fängelse; eller har du handlat med droger eller söker du inträde för att ägna dig åt brottslig eller omoralisk aktivitet?
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8